Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Indijski grand espace

Force citiline

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Imate resnično veliko družino? Potem boste v Evropi najbrž imeli težave z iskanjem primernega družinskega avtomobila, ker je trapasta SUV moda v zadnjih nekaj letih poskrbela za izumrtje resnično praktičnih družinskih avtomobilov, zato vam preostane samo še nakup kakšnega kombija.
Indijski grand espace
Foto: Force
21. 4. 2023 ob 6:00
Komentarjev: 0

V Indiji, ki v pogledu števila prebivalcev že dohiteva Kitajsko, imajo resnično velike družine ob nakupu primernega družinskega avtomobila precej večjo izbiro, ker si za razumen denar (približno 18.000 evrov) lahko omislijo 10-sedežno vozilo v stilu 'Gelände-Mercedesa' iz razreda G, ki ga Indijci ne tržijo pod modno SUV nomenklaturo, temveč kot predstavnika uporabnih in prav nič 'športnih' MUV (Multi-Utility Vehicle) vozil. Tako se kupcem predstavlja novi 4-kolesni izdelek indijske znamke Force Motors (nekdanja znamka Bajaj Tempo Motors) z zelo impozantnimi merami karoserije (dolžina: 5120 mm, širina: 1818 mm, višina: 2027 mm, medosna razdalja: 3050 mm), ki v bistvu ni nič drugega kot rahlo osiromašeni (v pogledu števila možnih potnikov) model cruiser, ker lahko v cruiserja po zaslugi dveh vzdolžno nameščenih zadnjih klopi v predelu zadka stlačite celo 12, ali pa 13 ljudi.

Indijski 'družinski G' se seveda ne more primerjati z nemškim originalom, ker je precej bolj siromašno opremljen, zaradi odsotnosti 4x4 pogona pa tudi manj primeren za izlete izven utrjenih voznih podlag, vendar je tudi občutno (približno šestkrat) cenejši od najcenejšega aktualnega predstavnika razreda G, čeprav je v določenem pogledu (pogonski sklop) vseeno povezan z izdelki iz Stuttgarta. Pod motornim pokrovom tega predstavnika sodobne indijske avtomobilske industrije se namreč skriva modificiran (delovna prostornina: 2,6 litra) nemški dizelski pogonski sklop stare šole (nič prisilnega polnjenja), posledično lahko govorimo o skoraj neuničljivem motorju, ki pa ga seveda ne razganja od pogonske moči. Vozniku je ob povezavi s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki poganja samo zadnji kolesni par, na voljo samo 67 kW (91 KM) pogonske moči pri dizelsko tipičnih 3200 vrtljajih v minuti ter 250 Nm motornega navora v območju od 1400 do 2400 vrtljajev v minuti.

Vozilo z nenavadno sedežno konfiguracijo 2+3+2+3 je izvedeno v tradicionalni 'off-road' maniri (vozna šasija s poveznjeno karoserijo), njegove nešportne ambicije pa dokazujejo tudi listnate vzmeti na zadnji osi v kombinaciji s parom zavornih bobnov. Tudi opremljenost avtomobila priča o tem, da gre za vozilo iz nam Evropejcem že pozabljenega obdobja (recimo devetdeseta leta prejšnjega stoletja), ko vozila še niso bila otovorjena do 'nezavesti' z različno današnjo 'invalidsko opremo', temveč samo z opremo, ki ste jo resnično potrebovali. Tako je kupec modela citiline deležen serijske vgradnje sistemov ABS in EBD, med vgrajeno komfortno opremo pa omenjajo tudi klasični električni paket ter 2-področno klimatsko napravo, ki pa v tem primeru ni razdeljena po širini, temveč po dolžini vozila, medtem ko boste za vgradnjo radijskega sprejemnika in zvočnikov doplačali. Precej manj modno kot v Evropi je odmerjena tudi serijska obutev tega avtomobila, ker počiva na razumno odmerjenih 15-palčnih kolesih (dimenzije pnevmatik: 215/75 R15), sploh v primeru vozila, ki se za razliko od številnih današnjih SUV vozil ne ustraši makadama in brezpotij.

Indijci ob predstavitvi tega vozila niso nikjer omenili njegove končne hitrosti in pospeškov, ker so to podatki, ki so za takšno praktično vozilo povsem irelevantni, s terenskimi vozili bi radi dirkali samo iracionalni Evropejci in Američani, seveda najraje po asfaltu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |