Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kupite avtomobil s čim več zasloni na dotik …

Ste se naveličali življenja?

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije in Velike Britanije prihajajo nova opozorila glede neumne mode v obliki čedalje večjih in čedalje več vgrajenih zaslonov na dotik na območju armaturnih plošč v nekaterih modernih avtomobilih.
Kupite avtomobil s čim več zasloni na dotik …
Foto: TRL
28. 2. 2023 ob 6:00
Komentarjev: 1

Paradoksalno v današnjem avtomobilizmu je, da nam aktualni avtomobilski marketing ponuja čedalje več slaboumnih idej, predvsem zaradi tega, ker so oglaševalci že zdavnaj izgubili kompas in večino moralnih kodeksov, posledično nam lahko prodajajo pravljice o 'športnih' avtomobilih, ki s pravilnim pojmovanjem pojma (ob povezavi z avtomobili) kot je šport nimajo prav nobene zveze (o tem ali je avtomobil športen ne odloča samo zaloga konjskih moči, temveč tudi oblika karoserije, njegova masa, število bočnih vrat in pa število vgrajenih sedežev), poleg tega nam ponujajo razne 'eko' avtomobile v obliki čedalje večjih in čedalje bolj zavaljenih '4-kolesnih krav', ki z ekologijo nimajo nič skupnega (pravi 'eko' avtomobil ima majhne ali kompaktne dimenzije karoserije, ga ne razganja od pogonske moči, poleg tega je lahek in slabo opremljen s komfortno kramo), na koncu pa poslušamo še pravljice o neverjetno varnih sodobnih avtomobilih, sploh tistih s kopico vgrajene 'invalidske opreme' (razni asistenčni sistemi ob navezi s kamerami, radarji in senzorji). Ob tem se človek seveda vpraša, zakaj na naših cestah še vedno umirajo ljudje v prometnih nesrečah, če so avtomobili tako neverjetno varni?

Razlogov za to je več, najpomembnejši je tisti, ki pravi, da je dejansko varen avtomobil samo mit marketinške industrije, poudarjanje neverjetne varnosti pri avtomobilu pa pri uporabnikih avtomobilov povzroči nastanek mita o njihovi neranljivosti v cestnem prometu, zato ob vožnji z avtomobili postanejo bolj agresivni in nepremišljeni, ker se ob tem zanašajo na marketinške pravljice glede tega, da se bo avtomobil v določenih nevarnih situacijah samodejno odzval in poskrbel za srečne izide takšnih dogodkov. Lep primer tega je tudi izredno medijsko opevan sistem ESP, ki voznike stimulira k bolj agresivni vožnji skozi ovinke, ker gre avtomobil z njim baje kot po tirih. Ste se kdaj vprašali kaj se bo zgodilo v ovinku, če pride do odpovedi tega sistema v trenutkih, ko vi veselo preizkušate meje fizikalnih zakonov? Zato v moji lastni 'testni floti' (3,8-metrski 18-letni predstavnik evropskega B segmenta in 4-metrska 43-letna kupe predstavnica evropskega D segmenta) nimam avtomobila, ki je opremljen s sistemom ESP, niti nimam avtomobila, ki je opremljen s sistemom ABS, ker teh medijsko opevanih sistemom ob vožnji ne potrebujem. Zaradi tega se na cesti ne počutim 'neranljivega' in temu prilagodim tudi moj stil vožnje. Če k temu prištejete še dejstvo, ki pravi, da človeško telo ni narejeno za takšne pojemke hitrosti, ki nastopijo ob prometnih nesrečah (sploh v primerih čelnih trčenj), potem vam tudi vgrajenih '30' zračnih blazin ne more rešiti življenja, ker ljudje pozabljajo, da se z avtomobilom ne zaletite enkrat, temveč trikrat (avtomobil najprej trči v oviro, potem vaše telo trči v sestavne dele potniške kabine, na koncu pa vaši notranji organi trčijo ob 'zunanje stene' vašega telesa. Končni rezultat so potrgani notranji organi in na zunaj lepa trupla.

Ljudje pa pozabljajo tudi to, da dobivajo avtomobili 5 Euro NCAP zvezdic samo za trčenja pri hitrosti 64 km/h. Kdaj ste se nazadnje vozili po cesti, kjer ste vi in nasproti vozeči vozniki potovali s hitrostjo 32 km/h? Ko boste pri tej hitrosti trčili z nasproti vozečim avtomobilom, se bosta hitrosti obeh vozil pri trku sešteli na 64 km/h. Vi se pa večinoma vozite po cestah z omejitvijo 60 km/h, se pravi, da se ob trčenju z drugim vozil pri sešteti hitrosti 120 km/h sprosti veliko več energije, ki bo po vsej verjetnosti pogubna za vas in ljudi v drugem vozilu. Koliko medijsko opevanih Euro NCAP zvezdic vam ostane po takšnem trčenju? Prav nobena … S tem ko avtomobilski marketing poveličuje neverjetno varnost sodobnih avtomobilov se povečuje tudi možnost prometnih nesreč, ker se ljudje v prometu začnejo vesti neodgovorno in nepremišljeno. Višek te medijske propagande pa predstavljajo 'neverjetno varni' sodobni avtomobili z nepregledno množico vgrajenih stikal in gumbov ter vozila s čedalje več in čedalje večjimi zasloni, ker s tem povečujejo nepozornost voznikov glede dogajanja na cesti. Zakaj so se proizvajalci avtomobilov v tem primeru odzvali dvolično? Predvsem zaradi pohlepa, ker je pač pomembnejši od varnosti potnikov. Za izdelavo fizičnih gumbov in stikal za vklop določenih funkcij potrebujete več orodij, kar pa seveda ni poceni. Zato v vozila raje vgradijo zaslon na dotik, ki je cenejši, pa še dražje vam lahko vse skupaj prodajo, ker to pač 'in' (v resnici je 'out'). Proizvajalci avtomobilov bi ob tem morali posnemati 'high-end' filozofijo proizvajalcev najboljših avdio naprav, kjer že dolgo prevladuje filozofija manj je več (manj vgrajenih stikal in gumbov na čelni plošči). Ja kdo bo pa potem kupil tako pusto komponento ali pa avtomobil brez 'bling-bling ledic', 'ekvilajzerjev', vsaj '200' stikal in ostale 'mouse-kino' (nemški izraz za današnje, z 'neštetimi' prikazovalniki dobro otovorjene armaturne plošče) krame?

Varen avtomobil ima vgrajene fizične gumbe za vklop določenih funkcij in samo resnično pomembne  inštrumente, odnosno merilnike. Lep primer tega je moja 43-letna 4-kolesna lepotica, kjer je ob vožnji pred menoj lepo zbranih 8 kontrolnih merilnikov (premore pa tudi dodatni deveti merilnik v obliki digitalne ure s štoparico (po želji …), leta 1980 je bila digitalna ura z rdeče obarvanimi številkami zadnji krik tedanje 'vesoljske' tehnike …). S to ugotovitvijo se najbrž strinjajo tudi strokovnjaki britanske organizacije TRL, kjer so pred časom izvedli nazorno raziskavo glede tega, kako zelo so ob vožnji s sodobnim avtomobilom nevarni čedalje večji in čedalje bolj pogosti zasloni na dotik. Ob tem so ugotovili občutno podaljšanje (+ 57 % ob primerjavi z voznikom v normalnem avtu …) reakcijskega časa pri uporabnikih, ki so na testih sedeli v avtomobilu z bogato 'mouse-kino' opremo. Podobno slab (+ 46 %) je tudi reakcijski čas ljudi, ki imajo med vožnjo avtomobila 'zraščeno' uho in pametni telefon, bistveno bolj zdravo živijo ljudje, ki pred vožnjo pokadijo en 'joint', ker se njihov reakcijski čas podaljša samo za 21 odstotkov. Ob tem so omenili tudi nedavni nemški primer voznika avtomobila znamke Tesla, ki ga je na eni izmed nemških cest ujel dež. Preden mu je na centralno nameščeni 'televiziji' uspelo najti 'kanal' za vklop brisalcev, je zletel s ceste in ob tem pobliže spoznal ne samo eno, temveč več dreves. Nemško sodišče v mestu Karlsruhe je v tem primeru odločilo, da je za nesrečo kriv voznik, ker bi ob vožnji z avtomobilom moral posvetiti njegovo pozornost razmeram na cesti, seveda pa je zaradi pravljice o superiornosti vozil znamke Tesla raje buljil in 'drajsal' po ekranu, ker je to pač 'in'.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
pravi:
Ne vem kdo je pisec tega članka, saj vidim, da nima pojma o Teslinih avtomobilih. Brisalci se vklopijo samodejno ali pa jih vklopiš s pritiskom na obvolanski ročici na levi strani. Toren ni nikakršnega razloga da bi iskal vklop brisalcev na ekranu. To je še en poizkus deskriditecije Tesle , ki je zamajala celotno avtomobilsko industrijo.
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |