Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Menjava akumulatorjev je ekonomski samomor

Auto Bild

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Novinarji nemške revije Auto Bild so se pred kratkim lotili zelo občutljive teme, ker so raziskovali koliko denarja bodo morali za menjavo vgrajenih akumulatorjev odšteti lastniki ne ravno najmlajših električnih avtomobilov. Nemške ugotovitve so šokantne.
Menjava akumulatorjev je ekonomski samomor
Foto: Proizvajalci
10. 3. 2022 ob 7:00
Komentarjev: 0

Ta tema je tako občutljiva za nekatere avtomobilske znamke, da tudi pod razno ne želijo dajati informacij o tem za koliko 'šuškov' bo lastnika električnega avtomobila olajšala menjava vgrajenega sklopa akumulatorjev, vendar so iznajdljivi nemški novinarji v takšnih primerih neodzivnosti proizvajalcev avtomobilov vseeno našli odgovore, ki so jih iskali.

Koliko denarja boste odšteli za rabljen model S znamke Tesla z manjkajočim setom akumulatorjev?

Na nemškem spletu se je pred časom pojavil prodajalec modela S (letnik 2013, prevoženih približno 75.000 km), ki je za svoje vozilo zahteval izredno ugodnih 6.900 evrov. Vendar v vozilu ni bilo vgrajenih akumulatorjev.

Brez vgrajenih akumulatorjev je električni avtomobil ekonomska 'totalka'

Očitno so akumulatorji res najbolj vredni sestavni deli avtomobila kot je tesla S, ker boste na nemškem tržišču za primerljiv avtomobil (isti letnik in podobni kilometri) z vgrajenimi akumulatorji odšteli vsaj 30.000 evrov. Inženir Thomas Schuster iz nemške organizacije KÜS (Kraftfahrzeug-Überwachungsorganisation freiberuflicher Kfz-Sachverständiger e.V.) je glede tega kristalno jasen, ker je povedal, da se menjava akumulatorjev pri tako starem električnem avtomobilu enostavno ne izplača. Zato vas sploh ne sme presenetiti že pred časom podana informacija iz ZDA, kjer so ugotovili, da približno 10 let stari električni avtomobili sploh ne morejo najti kupcev, posledično končajo na odpadih.

Zakaj proizvajalci električnih avtomobilov molčijo o tej temi?

Industrija želi to težavo (komu bodo sploh lahko prodali star električni avtomobil z 'izgorelimi' akumulatorji) lepo pomesti pod preprogo, posledično o tem molčijo in kupcem raje plasirajo pravljico o velikodušno odmerjenih garancijah na sklope vgrajenih akumulatorjev. Pri večini aktualnih proizvajalcev električnih avtomobilov ob tem kupcem ponujajo osemletno (ali 160.000 prevoženih km, odnosno menjava ob 30 odstotni izgubi kapacitete vgrajenih akumulatorjev) garancijo za akumulatorje. V tem pogledu so do kupcev in lastnikov najbolj prijazni pri znamki Lexus, kjer vam za model UX300e ponujajo 10 let garancije, oziroma vam garantirajo milijon prevoženih kilometrov. Pri eni od nemških znamk (Mercedes-Benz), kjer se zelo radi 'napihujejo' glede kvalitete njihovih vozil vam bodo na njihove akumulatorje v modelu EQS dali garancijo samo do 250.000 prevoženih kilometrov, odnosno 10 let.

Kot najbolj 'mutastega' proizvajalca električnih avtomobilov lahko prepoznamo znamko Tesla, kjer se na vprašanje o ceni novega paketa akumulatorjev odzovejo izredno nonšalantno, ker se izgovarjajo, da jim niso znane prodajne cene takšnih nadomestnih sestavnih delov. So pa Nemci našli kljub temu našli odgovore, ki jih je priskrbel nekdanji zaposleni znamke Tesla. Ob tem je povedal, da vas bo menjava akumulatorjev pri modelu tesla X ožela za najmanj 15.000 evrov, odnosno 20.000 evrov v primeru tesle S, ker morate zraven prišteti še plačilo delovnih ur, potrebnih za menjavo akumulatorjev. Ob tej priložnosti velja razjasniti še en marketinški mit o tem, da lastnik ob menjavi akumulatorjev prejme nove akumulatorje. V resnici ti akumulatorji niso novi, temveč obnovljeni. Zanimiv je tudi nedavni primer britanskega lastnika priključno hibridnega mercedes-benza razreda E, ki je po osmih letih lastništva ugotovil, da ga čaka menjava vgrajenih akumulatorjev pri njegovem lažnem okoljevarstveniku. Pri znamki Mercedes-Benz so mu povedali, da za ta poseg potrebuje najmanj 17.000 evrov.

Podobno 'mutasti' kot pri znamki Tesla so še pri nekaterih avtomobilskih znamkah (Audi, Fiat in Opel), nekoliko bolj zgovorni so pri znamki BMW, kjer vas bo menjava vgrajenih akumulatorjev za model i3 odštela za znesek v območju od 12.000 do 14.000 evrov, odvisno od okoliščin. Poleg tega so se v Münchnu ob tem pohvalili, da so akumulatorji v omenjenem modelu vzdržljivi, ker še niso zabeležili primera, da bi kapaciteta vgrajenih akumulatorjev pri prvih izdelanih primerkih modela i3 padla pod 70 odstotkov. Bolj zgovorni so pri znamki Volkswagen, kjer so razkrili prodajne cene obnovljenih akumulatorjev za nekatere njihove serijske modele električnih avtomobilov. Za modele iz družine ID (ID.3 & ID.4) bo lastnik ob morebitni menjavi akumulatorjev moral odšteti od 10.000 do 15.000 evrov, medtem ko bodo lastniki e-upa in e-golfa ob tem olajšani za zneske v območju od 10.000 do 20.000 evrov.

Znane so tudi prodajne cene obnovljenih akumulatorjev za nekatere modele znamke Mercedes-Benz. Ob tem jo bodo najceneje odnesli lastniki električnih smartov, ker bodo ob menjavi akumulatorjev olajšani za približno 6.537 evrov, medtem ko vas bo menjava akumulatorjev pri modelu EQA ožela za približno 15.200 evrov. Še več (približno 19.600 evrov) bodo ob morebitni menjavi akumulatorjev plačali lastniki modela EQS, največ pa bodo v tej situaciji plačali lastniki modela EQV, in to zajetnih 27.230 evrov (približno). Nekoliko bolj razumne cene za akumulatorje imajo pri drugih avtomobilskih znamkah. Tako bodo lastniki Renaultovega mikro modela twizy za paket obnovljenih akumulatorjev odšteli približno 4.000 evrov. Nekoliko dražja (približno 6.769 evrov) bo menjava akumulatorjev pri modelu spring znamke Dacia, še dražja (približno 9.000 evrov) bo menjava akumulatorjev pri različnih renaultih (zoe, kangoo ZE und twingo electric).

Cene obnovljenih akumulatorjev so razkrili tudi pri dveh japonskih znamkah. Lastniki kompaktne honde-e bodo za nakup novih akumulatorjev odšteli približno 7.283 evrov, medtem ko je prodajna cena novega paketa akumulatorjev pri nissanu leaf odvisna od njihove kapacitete. Za nov paket akumulatorjev s kapaciteto 40 kWh bo lastnik odštel približno 10.300 evrov, lastniki leafa z močnejšim paketom akumulatorjev (62 kWh) bodo za isti nakup zapravili približno 15.500 evrov. Obstajajo pa tudi avtomobilske znamke (Volvo, Hyundai in KIA), kjer so znane samo prodajne cene posameznih modulov, ker v primeru defektnih akumulatorjev ne zamenjajo celotnega sklopa vgrajenih akumulatorjev. Če izhajate iz tega, da bo potrebno zamenjati celoten sklop akumulatorjev potem dobite naslednje približne cene: hyundai kona-e (100 kW - 20.176 evrov), kona-e (150 kW - 33.770 evrov), hyundai ioniq (20.176 evrov), kia e-niro (39,2 kWh - 6.940 evrov), kia e-niro (64 kWh -  10.410 evrov), kia e-soul (39,2 kWh - 5.826 evrov), kia e-soul (64 kWh - 8.739 evrov), kia EV6 (10.364 evrov) in volvo XC40 recharge (37.854 evrov).

Zraven pa je potrebno seveda prišteti še delovne ure serviserjev,ki so različno ovrednotene (odvisno od modela). Najhitrejši ob tem bodo mehaniki znamke Nissan, kjer bodo za menjavo vgrajenih akumulatorjev pri modelu leaf potrebovali od 2,3 do 2,6 ur. Nekoliko počasnejši so mehaniki znamke Renault (twizy (2,5 ure), twingo electric (3 ure), zoe (3,8 ure)) in mehaniki znamke dacia (2,4 ure pri modelu spring). Še več časa si bodo za ta postopek vzeli pri znamkah Honda (4,4 ure) in Hyundai (od 4,4 (ioniq electric) do 4,8 ure (kona elektro), medtem ko pri modelih kot sta e-soul in e-niro potrebujejo še več časa (skoraj 7 ur). Absolutni rekorderji v počasnosti pa so pri znamki KIA, kjer za menjavo vgrajenega sklopa akumulatorjev potrebujejo skoraj 10 ur. Pri aktualnih urnih postavkah nemških mehanikov bodo nemški kupci za takšno aktivnost mehanikov znamke KIA odšteli približno 1.900 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |