Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nasveti za energijsko učinkovito vožnjo

ADAC & Nissan LEAF e+

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Sodelovanje med nemškim avtoklubom in znamko Nissan je zaslužna za nastanek uporabnih nasvetov voznikom električnih avtomobilov glede čim bolj učinkovite vožnje, ki veljajo tudi za fosilno gnana vozila.
Nasveti za energijsko učinkovito vožnjo
Foto: Nissan, ADAC
14. 6. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Nemci so tokrat posnemali tipični vedenjski vzorec večine Nemcev in Nemk, ki s svojimi avtomobili vsak dan prevozijo približno 40 kilometrov po mestih in njihovi okolici. V ta namen se jim je tokrat pridružil Rainer Jung, ki je znani nemški ekspert za varčno vožnjo, čeprav smo njegovo znanje do sedaj povezovali predvsem s klasično gnanimi avtomobili. Jung je ob tem na približno 46 kilometrov dolgi trasi upravljal LEAF e+ (kapaciteta akumulatorjev: 62 kWh, 160 kW (217 KM) pogonske moči).

Ob tem se je večinoma premikal v urbanem okolju, del poti je prevozil tudi na avtocesti. Nemci so tokrat posebej izpostavili informacijo glede nekonstantne uporabe električno gnane komfortne opreme (klimatska naprava, ogrevanje sedežev in potniške kabine), ker je Jung vklapljal in izklapljal omenjeno opremo po potrebi. Končni rezultat takšnega razumnega razmišljanja in delovanja voznika je 15 odstotkov (9,3 kWh) porabljene kapacitete vgrajenih akumulatorjev na dolžini 46. kilometrov. V tem pogledu se je Nemcu s preudarno varčno vožnjo uspelo približati uradnim številkam (kWh/100 km: 18,5) glede porabe energije in avtonomije (385 km) s samo enim polnjenjem akumulatorjev.

Jung je znova poudaril klasično fizikalno pravilo, ki pravi, da težji ko je avtomobil, več pogonske energije potrebuje za uspešno samodejno premikanje. Zato svetuje vsem voznikom (ne glede na tip pogona …), da pred vožnjo poskrbijo (odstranitev popularnih 'strešnih trug' in nosilcev za prevoz koles, odstranitev nepotrebne krame iz prtljažnika in potniške kabine), ker vam bo 100 kilogramov dodatne mase, ki jo po nepotrebnem vozite s seboj, v povprečju lahko solidno dvignilo (+ 1 do + 3 litre) porabo goriva na vsakih 100 prevoženih kilometrov. Enaka pravila pa seveda veljajo tudi za električne avtomobile, kjer vam bo vgrajeni močnejši paket akumulatorjev sicer res zagotovil nekaj več avtonomije, vendar ne brez posledic za maso vozila, kar v končni fazi povzroči dvig povprečne porabe električne energije.

Nemec je omenil tudi uporabo klimatske naprave, čeprav jo je sam tokrat uporabljal preudarno (ni posnemal vedenjskega vzorca 'klima junkijev', kjer klima v avtomobilu med vožnjo deluje po načelu '24/7') je na koncu izračunal, da ni mu ta energijsko potratna komfortna naprava na koncu požrla najmanj 30 kilometrov akcijskega radija. Če k temu prištejete še ostale, med vožnjo prižgane 'must have' odjemalce električne energije, potem lahko hitro razumete, zakaj na koncu ne boste prevozili več kot 300 kilometrov s samo enim polnjenjem akumulatorjev. Dober način za hitro praznjenje akumulatorjev pa je tudi 'predstava za javnost' (odločen pritisk na stopalko za plin) ob pospeševanju vozila, ker se električni avtomobili lahko pohvalijo z odličnimi pospeški.

Na splošno pa za varčno vožnjo velja pravilo, ki pravi, da morate električni avtomobil voziti čim bolj umirjeno in enakomerno, brez odločnih pospeševanj, pametni vozniki ob tem uporabljajo tudi tehniko tako imenovanega 'jadranja', ker s tem pustijo med pospeševanjem pridobljeni inerciji, da opravi svoje. Po mnenju Junga je to eden izmed najbolj zanesljivih načinov za varčevanje z gorivom, odnosno energijo. Drugo opcijo predstavlja bolj intenzivna uporaba rekuperacije, takšne nastavitve vam dopušča tudi Nissanov LEAF. V slučaju, ko bo program rekuperacije nastavljen na največjo vrednost, bo vozilo ob zaviranju pridobilo največ povratne energije, vendar za tip vožnje ne bo ustrezal vsem, ker zahteva nekaj prilagajanja, predvsem zaradi tega, ker LEAF v tem načinu delovanju izredno hitro izgubi pridobljeno inercijo.

Izkušeni vozniki električnih avtomobilov lahko s preudarno uporabo rekuperacije podaljšajo akcijski doseg za približno 20 odstotkov. Tudi v primeru električnih avtomobilov poskrbite za primeren tlak v pnevmatikah. Osebno nisem ravno pristaš takšnega razmišljanja, ker vam bo skrb za čim nižji kotalni upor na koncu poslabšala oprijem pnevmatike, na koncu se boste glede tega, kaj (oprijem ali varčevanje z gorivom) vam je bolj pomembno odločiti sami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |