Zelo pomembno je, kakšne pnevmatike namestimo na svoj avtomobil, saj so edini stik avtomobila s podlago. Zato je prav, da imate dobro pnevmatiko z dovolj profila in da poleti ne vozite z zimskimi.
Verjetno vsi poznamo vsaj enega, ki se poleti redno vozi z zimskimi pnevmatikami, ker za zimo ne bi bile več 'primerne', profila pa je še dovolj. In čeprav je res pomembno, da ima pnevmatika tudi poleti dovolj profila, da se boste lahko vedno varno ustavili, mora biti narejena tudi iz prave gumene zmesi.
Zimske pnevmatike so namreč narejene za vožnjo pri nižjih temperaturah, do 7 °C nad lediščem, zato se takrat tudi najbolje obnesejo. Imajo globlji profil in lamele, ki skrbijo za izpodrivanje vode in snega, tudi večje število zarez v tekalni plasti, zato v zimskih razmerah zagotavljajo boljši oprijem na cestišču, ki je lahko tudi poledenelo. Poleti se zgodba obrne zaradi višjih temperatur ozračja in podlage, zato imajo zimske pnevmatike poleti slabši oprijem in lahko vozilo v poslabšanih razmerah, kot je na primer naliv, ustavijo tudi do 7 metrov kasneje kot letne pnevmatike. To je recimo več, kot v dolžino meri najdaljša serijska limuzina na svetu – rolls-royce phantom s podaljšanim medosjem. Poleg tega se pri temperaturah nad 7 stopinj Celzija pri zimskih pnevmatikah poveča obraba same gume, prav tako se skupaj zlepijo lamele, da potem naslednjo zimo guma nima več enakih lastnosti, pa še poraba goriva se poveča.
Zanimiva so še druga dejstva o delovanju zimskih pnevmatik poleti. Pri nenadnih menjavah smeri, ko je pred avtomobilom nenadoma nevarnost na cesti, se zimske pnevmatike odrežejo do 15 odstotkov slabše kot letne. Tudi med ovinki se bodo obnašale do 14 odstotkov slabše kot letne, vsi ljubitelji narave pa boste zgroženi še nad dejstvom, da zaradi nepravilnih temperatur hitreje odpadajo delci gume in se poveča onesnaževanje okolja.
Pri Volanu smo verjeli, da smo Slovenci pridni pri menjavi gum in da ima velika večina v pravem obdobju nameščene pravilne pnevmatike, kar smo preverili kar na parkiriščih po Ljubljani. Rezultat? Zmotili smo se! Pregledali smo 151 avtomobilov in ugotovili, da je imelo 70 avtomobilov nameščene zimske pnevmatike, torej 46 % voznikov. Od preostalih 81 avtomobilov jih je 8 imelo nameščene celoletne pnevmatike, torej 5 %, 4 so imeli premalo profila, kar je manj kot 3 odstotki pregledanih avtomobilov. Skupno je torej striktno letne pnevmatike imelo 48 % avtomobilov na parkiriščih v Ljubljani.
Res je; če vozite poleti z zimskimi pnevmatikami, niste v nasprotju z zakonom, vseeno pa s tem sebe in druge spravljate v večjo nevarnost. Pravočasno jih torej zamenjajte, da bomo vsi bolj varni na cestah, če ne zaradi sebe, pa zaradi drugih. Če se vozite malo in še to predvsem v mestih in okolici, veliko bolj priporočamo celoletne pnevmatike, boste bolj varni. Za vse, ki že imate nameščene letne pnevmatike, pa še tale Continentalov koristen nasvet:
Priporočajo, da imate profila za vsaj 3 milimetre, saj so z meritvami dokazali, da se zavorna pot avtomobila podaljša za eno celo njegovo dolžino, če je na pnevmatikah ob dežju zakonsko še dovoljenih 1,6 milimetra profila.