Sistem proti zdrsavanju - ASR
Tehno volan
Vrtenje koles v prazno lahko povzroči policijsko pozornost in priskrbi kazen, ker je dejansko prepovedano. A z mislimi bolj pri namernem agresivnem speljevanju, ko se boste postavljali pred kakšnim lokalom, ne pa ob vrtenju koles v prazno, ko gume pozimi zaradi slabe podlage enostavno ne najdejo oprijema, da bi nas popeljale naprej. Najpogostejši oznaki za sistem proti zdrsu gnanih koles sta ASR, pričakovano zapletena nemška kratica, ali pa TC, torej Traction Control. V bistvu gre za pripomoček, ki je del ABS-a in enostavno preprečuje, da bi se pogonska kolesa zavrtela v prazno. Recimo takrat, ko je pod njimi zelo malo oprijema, kakšen led.
Ker gre praktično le za dodatek sistema ABS, ASR uporablja iste senzorje, običajno ima dodan le še poseben elektro-hidravlični zavorni aktuator in o kakšni zgodovini niti ne moremo govoriti. Bojda je bil Buick prvi, ki je nekaj podobnega leta 1971 vgradil v svoj avtomobil, MaxTrac se je reklo temu takrat. Tehnologija je seveda do danes močno napredovala in elektronski možgani so sedaj občutno hitrejši, prav tako pa so pnevmatike bistveno bolj kakovostne. Oboje že samo po sebi pripomore k boljšemu oprijemu.
Ko tega zmanjka, poskuša zagato rešiti ASR. Takoj, ko sistem zazna, da so se kolesa zavrtela v prazno in je oprijema zmanjkalo, poseže vmes in preko sistema ABS zavira. Ko se kolesa umirijo, popusti zavoro, vse skupaj pa deluje tako bliskovito, da v praksi izgleda, da je na gnanih kolesih vedno ravno prav moči. Tega uravnavanja sami ne zmoremo, ker je noga hitro premočna, predvsem pa se ne moremo tako hitro prilagajati razmeram. Računalnik to zmore v nekaj milisekundah in posledično v večini primerov avtomobil dobi oprijem ter se premakne v želeno smer.
Iz prakse lahko povem še, da ASR ni vedno najboljša rešitev. Ko sva se z Matejem z amarokom zakopala v puščavskem pesku, ni pomagalo nič, dokler nisva sistema izključila in pustila kolesom, da s hitrim vrtenjem v prazno vseeno ne ustvarijo dovolj vrtilnega momenta, potem pa se je avtomobil premaknil. ASR ga je pred tem enostavno preveč zaviral, ker oprijema praktično ni bilo, kolesa pa se sploh niso vrtela. Podobna dogodivščina se nam je ob drugi priložnosti zgodila v snegu, ko smo ga najprej tri ure odkopavali, na koncu pa iz zagate spravili na enak način, zato ima večina avtomobilov tudi možnost izklopa tega praktičnega pomočnika.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!