Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Misija: nemogoče

BMW M3

Avtor prispevka: Jure Cehner
Težko je razložiti, kako zelo hiter je BMW M3, ampak je. Zelo. Obenem pa ne gre za avtomobil, ki bi bil pisan na kožo nastopačem, ker je za nevešče roke prezahteven in se boste hitro znašli v jarku.
Misija: nemogoče
Foto: Anže Jereb
29. 7. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

lahko je zgolj parkiran pa s svojo podobo M3 vzbuja pravo spoštovanje
notranjost je vrhunska, bogata, športna in nasploh odlična
sedeža sta izrazito športna in odlično objameta telo
motor je vrhunski v vsaj dveh pogledih, lepo zarohni ...
... in poskrbi za silovit potisk telesa v hrbet
občutek na volanu je odličen, zanesljiv in komunikativen
oprijema je ogromno in zavoji bodo hiteli mimo vas
podvozje je sicer trdo, ni pa naporno, za vsak dan bo povsem v redu
tudi dodatna vrata na boku pomagajo pri vsakodnevni uporabnosti
ob vključenem sistemu DSC avtomobil skoraj nikoli prosto ne pospešuje
le zadnji pogon pomeni, da morate biti med vožnjo stalno budni
cena z dodatki zlahka preseže 100.000 EUR
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (36 glasov)

Sem ter tja se med našo pošto znajde odziv katerega od naših bralcev, ki vneto zatrjuje, da se več od dvolitrskega turbodizelskega motorja z vsaj 350 Nm navora v avtomobilu ne potrebuje in da stroji, kakršen je M3, sploh niso potrebni. Najbrž bo držalo, zlasti če upoštevamo cestne omejitve ter ničelno mrežo dirkališč po Sloveniji, pa vendar bo vožnja z M3 prav vsakomur narisala nasmeh na usta in zato je prav, da obstaja.

Fanatične privržence je najbrž vrglo na rit, ko so slišali, da se v nosu novega M3 ne bo več skrival osemvaljnik, ampak zopet le še motor s šestimi valji. Potem pa so slišali še, da bo prisilno polnjen in svet se jim je skoraj podrl; M3 je bil namreč od nekdaj pojem visokih vrtljajev in z njimi povezanega zvoka, ob katerem so se človeku naježile vse dlake na telesu. Ampak ni kakšne bojazni, da bi M3 razočaral, BMW pač zna in podpora turbinskega polnilnika se sploh ne čuti, vsaj pri manjši odzivnosti stopalke za plin ne, kot je to pogosto značilno. Pozna pa se v izjemnem navoru, ki v kombinaciji z zajetno zalogo moči poskrbi, da M3 sune v hrbet praktično vedno, če je le podlaga dobra.

BMW ima v svoji floti kup hitrih in zanimivih avtomobilov, že takšna trojka je, denimo, zelo prepričljiva. Ampak tole je vseeno nekaj stopničk agresivnejše in M3 svoj karakter od nekdaj rad razkazuje tudi navzven. Se mi zdi, da v tej zadnji generaciji celo najbolj, podoba je agresivna in nezmotljiva, po karoseriji je posejanih ogromno emblemov z oznako M3 in zadek še vedno krasijo štiri izpušne cevi. Tudi znotraj je M3 nezmotljivo agresiven, sedeža sta izrazito športna, a ne pretrda, volanski obroč debel in ko je zadnjica zasidrana v voznikov sedež, je čas za prebujanje več kot 300-kilovatnega motorja pod pokrovom.

V vseh tujih testih boste prebirali, da je M3 izjemno natančen v zavojih, da je drsenje skozi zavoj s pomočjo nastavljivega diferenciala še vedno povsem lahkotno in da je občutek na volanu vrhunski. Vse drži, a vseeno prejšnjo poved jemljite z rezervo. M3 je hiter in trd, njegovo podvozje je zelo neposredno in meja oprijema je postavljena višje od palice, ki jo je nekdaj preskakoval Sergej Bubka. Zato ste lahko precej pogumni z vstopanjem v zavoj pri nesramno visokih hitrostih, M3 bo namreč pridno ubogal. Drži pa tudi, da je ob preseženi meji oprijema avtomobil težko obvladljiv, če ni ravno v bliskovitih rokah zelo veščega voznika. Razloga sta vsaj dva. Najprej visoka hitrost, pri kateri vam jo bo zagodel, ker, ne pozabite, oprijema je res veliko, druga pa zelo čvrsto podvozje, ki ga je potrebno dobro razumeti, ker praktično ne nakaže, da bo storilo nekaj neumnega.

M3 je skratka avtomobil, pri katerem je treba biti pozoren in zbran od prvega trenutka vožnje. Z vključenim sistemom ESP skoraj nikjer ne bo pospeševal tako suvereno, kot pravijo tehnični podatki, ker široke gume enostavno ne bodo našle dovolj oprijema, da bi 431 'konjev' zarezgetalo s polnimi pljuči. V praksi se nam je večkrat zgodilo, da niti pri hitrostih nad 100 km/h nismo izkoristili vse njegove moči, ker je ESP skrbel, da zadek ne bi pobegnil. To vas bo motilo in boste ESP izključili, a takrat naj bodo oči široko odprte, ker vas bo rit želela prehiteti v vsakem hitreje odpeljanem zavoju. Motor je tako agresiven, da zadek miga ves čas in zato pravim, da to ni avto za nastopače. Kjer vam, denimo, audi RS4 s štirikolesnim pogonom napako odpusti, vas M3 zna pošteno ugrizniti v zadnjico.

Pa motor? Zvočno ni tako prepričljiv, kot je bil predhodnik, to je jasno. Je pa vseeno vrhunski izdelek, ki pošteno rohni in že na mestu daje vedeti, da je malo nor. Izjemno rad se zavrti in ob pomoči brezhibnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika vedno skrbi za vrhunske zmogljivosti. Še enkrat povem: le podlaga mora biti dobra. Če ste eden tistih, ki med vožnjo zares uživate in iščete bencinski stroj z veliko moči, potem je M3 za vas. Za ostale bo trojka s pogonom xDrive in nekaj manj moči povsem dovolj. No, poleg tega, da imate radi avtomobile, je pogoj tudi, da si ga lahko privoščite. Vsaj 84.200 EUR bo treba pokazati v denarnici, za točno takšnega s kopico dodatne opreme pa 113.647 EUR. To pa je znesek, za katerega je na voljo že kakšen nissan GT-R, ki je še hitrejši, predvsem pa vozniško enostavnejši. Če ima tako zanimiv renome, pa je druga zgodba. Aja, a sem sploh omenil, da ima spet štiri vrata?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M3
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2979
moč v kW (KM) pri vrt./min 317 (431) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 550 pri 1.850
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4671 x 1877 x 1424
medosna razdalja v mm 2812
prtljažnik v litrih 480
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1535 (565)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,1/6,7/8,3
poraba na testu v l/100 km 14,9
cena osnovnega vozila v EUR 84.200
cena testnega vozila v EUR 84.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 113.647

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Le za koga pri nas so vsi ti konjički namenjeni? 90% slovencem že ne! Morda preostalemu procentu tajkunov...
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |