Težko je razložiti, kako zelo hiter je BMW M3, ampak je. Zelo. Obenem pa ne gre za avtomobil, ki bi bil pisan na kožo nastopačem, ker je za nevešče roke prezahteven in se boste hitro znašli v jarku.
Sem ter tja se med našo pošto znajde odziv katerega od naših bralcev, ki vneto zatrjuje, da se več od dvolitrskega turbodizelskega motorja z vsaj 350 Nm navora v avtomobilu ne potrebuje in da stroji, kakršen je M3, sploh niso potrebni. Najbrž bo držalo, zlasti če upoštevamo cestne omejitve ter ničelno mrežo dirkališč po Sloveniji, pa vendar bo vožnja z M3 prav vsakomur narisala nasmeh na usta in zato je prav, da obstaja.
Fanatične privržence je najbrž vrglo na rit, ko so slišali, da se v nosu novega M3 ne bo več skrival osemvaljnik, ampak zopet le še motor s šestimi valji. Potem pa so slišali še, da bo prisilno polnjen in svet se jim je skoraj podrl; M3 je bil namreč od nekdaj pojem visokih vrtljajev in z njimi povezanega zvoka, ob katerem so se človeku naježile vse dlake na telesu. Ampak ni kakšne bojazni, da bi M3 razočaral, BMW pač zna in podpora turbinskega polnilnika se sploh ne čuti, vsaj pri manjši odzivnosti stopalke za plin ne, kot je to pogosto značilno. Pozna pa se v izjemnem navoru, ki v kombinaciji z zajetno zalogo moči poskrbi, da M3 sune v hrbet praktično vedno, če je le podlaga dobra.
BMW ima v svoji floti kup hitrih in zanimivih avtomobilov, že takšna trojka je, denimo, zelo prepričljiva. Ampak tole je vseeno nekaj stopničk agresivnejše in M3 svoj karakter od nekdaj rad razkazuje tudi navzven. Se mi zdi, da v tej zadnji generaciji celo najbolj, podoba je agresivna in nezmotljiva, po karoseriji je posejanih ogromno emblemov z oznako M3 in zadek še vedno krasijo štiri izpušne cevi. Tudi znotraj je M3 nezmotljivo agresiven, sedeža sta izrazito športna, a ne pretrda, volanski obroč debel in ko je zadnjica zasidrana v voznikov sedež, je čas za prebujanje več kot 300-kilovatnega motorja pod pokrovom.
V vseh tujih testih boste prebirali, da je M3 izjemno natančen v zavojih, da je drsenje skozi zavoj s pomočjo nastavljivega diferenciala še vedno povsem lahkotno in da je občutek na volanu vrhunski. Vse drži, a vseeno prejšnjo poved jemljite z rezervo. M3 je hiter in trd, njegovo podvozje je zelo neposredno in meja oprijema je postavljena višje od palice, ki jo je nekdaj preskakoval Sergej Bubka. Zato ste lahko precej pogumni z vstopanjem v zavoj pri nesramno visokih hitrostih, M3 bo namreč pridno ubogal. Drži pa tudi, da je ob preseženi meji oprijema avtomobil težko obvladljiv, če ni ravno v bliskovitih rokah zelo veščega voznika. Razloga sta vsaj dva. Najprej visoka hitrost, pri kateri vam jo bo zagodel, ker, ne pozabite, oprijema je res veliko, druga pa zelo čvrsto podvozje, ki ga je potrebno dobro razumeti, ker praktično ne nakaže, da bo storilo nekaj neumnega.
M3 je skratka avtomobil, pri katerem je treba biti pozoren in zbran od prvega trenutka vožnje. Z vključenim sistemom ESP skoraj nikjer ne bo pospeševal tako suvereno, kot pravijo tehnični podatki, ker široke gume enostavno ne bodo našle dovolj oprijema, da bi 431 'konjev' zarezgetalo s polnimi pljuči. V praksi se nam je večkrat zgodilo, da niti pri hitrostih nad 100 km/h nismo izkoristili vse njegove moči, ker je ESP skrbel, da zadek ne bi pobegnil. To vas bo motilo in boste ESP izključili, a takrat naj bodo oči široko odprte, ker vas bo rit želela prehiteti v vsakem hitreje odpeljanem zavoju. Motor je tako agresiven, da zadek miga ves čas in zato pravim, da to ni avto za nastopače. Kjer vam, denimo, audi RS4 s štirikolesnim pogonom napako odpusti, vas M3 zna pošteno ugrizniti v zadnjico.
Pa motor? Zvočno ni tako prepričljiv, kot je bil predhodnik, to je jasno. Je pa vseeno vrhunski izdelek, ki pošteno rohni in že na mestu daje vedeti, da je malo nor. Izjemno rad se zavrti in ob pomoči brezhibnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika vedno skrbi za vrhunske zmogljivosti. Še enkrat povem: le podlaga mora biti dobra. Če ste eden tistih, ki med vožnjo zares uživate in iščete bencinski stroj z veliko moči, potem je M3 za vas. Za ostale bo trojka s pogonom xDrive in nekaj manj moči povsem dovolj. No, poleg tega, da imate radi avtomobile, je pogoj tudi, da si ga lahko privoščite. Vsaj 84.200 EUR bo treba pokazati v denarnici, za točno takšnega s kopico dodatne opreme pa 113.647 EUR. To pa je znesek, za katerega je na voljo že kakšen nissan GT-R, ki je še hitrejši, predvsem pa vozniško enostavnejši. Če ima tako zanimiv renome, pa je druga zgodba. Aja, a sem sploh omenil, da ima spet štiri vrata?
1 / 15
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
BMW M3
vrsta motorja
turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj