Verjetno veste, da na zmogljivost in predvsem hitrost ne vpliva samo moč motorja. OK, hiter naravnost, kaj pa hiter v ovinkih? Formentor se odlično odreže, čeprav boste nekateri rekli, da ni primerek za govor o dinamiki.
Poznavalci boste rekli, da bi bil bistveno bolj dinamičen lahko avtomobil, ki je bliže tlom. Ampak ker so danes višji avtomobili tako popularni, so tudi med njimi manj, pardon, totalno nedinamični, se zibajo kot jadrnice v ovinkih, in takšni, ki so! Dinamični! Formentor je zelo lep primer, tudi v primeru šibkejšega motorja, saj za prijetno vožnjo ni tako bistvena moč motorja, predvsem pa v tem primeru ni nujno, da je surov in agresiven ob pospeševanjih.
1,5-litrski turbobencinski motor TSI s 110 kilovati oziroma 150 ’konjički’ je čisto prijetno zmogljiv. Do 100 z mesta pospeši v 8,9 sekunde in gre največ 203 kilometre na uro. In če primerjamo s staro nabrito ibizo FR izpred 15 let, ko je imela tudi 1,8-litrski turbobencinski motor z enako konjenico, pospešek pa 8,4 sekunde do 100. Tisto je bil precej manjši avto pa samo pol sekunde boljši pospešek, potem se vidi, kako so se motorji spremenili v vseh teh letih. Predvsem imajo bolje razporejen navor, da bolje vlečejo v večjem območju vrtljajev, zato po občutku avti niso tako hitri, v resnici pa so!
Ker se danes vsi tako trudijo, da bi ugodili strogim zahtevam glede izpustov, motorji res niso več tako divji kot takrat. Tudi zvok je manj izrazit, ker so tudi tu zelo stroga pravila o hrupu. Kljub vsemu se nam zdi najbolj zanimiva tehnologija aktivnega izklapljanja valjev. Predhodnik 1.4 TSI je bil prvi štirivaljni motor na svetu, ki jo je začel uporabljat, da bi prihranil kakšen deci bencina. Baje se v EU 70 odstotkov časa vozimo med 1.400 in 4.000 vrtljaji, ko da 1,5-litrski TSI motor od sebe med 25 do 100 njutonmetrov navora, in takrat lahko deluje samo z dvema valjema.
Seveda nimate vi nobene dodatne naloge, sprememba v delovanju motorja traja samo od 13 do 36 milisekund in tudi čutili je ne boste. Mogoče tisti najbolj občutljivi lahko zaznate čisto majhen pojemek in tukaj se vidi, kdaj deluje na 2 valja. Ko pohodiš plin, pa seveda nič ne čaka. Sicer temu motorju ni toliko do priganjanja, tisti boste vseeno raje izbrali VZ – veloz – to je tisti formentor z več kot 300 ’konji’, tukaj pa je tudi poraba goriva tista, ki vas lahko navduši; lahko je dobrih sedem litrov ali pa devet, če boste malo bolj dinamični, ker to pa podvozje omogoča. In tukaj je formentor tisti, ki med tako velikimi križanci za dobrih 30 tisočakov pač nima prave konkurence.
In še DSG. 7-stopenjski robotiziran menjalnik je odličen kompanjon motorja. Oba skupaj sta v tem primeru sicer precej umirjena in s tem avtom boste daleč najbolj uživali, ko ga ne boste preveč priganjali, ampak bolje izkoriščali dobro podvozje. Takrat sta lepo uigrana, prestavljanja menjalnika sploh čutili ne boste in motor bo ves čas lepo tiho. In ves čas bo lepo zagotavljal moč.
Tudi 150 ’konjev’ JE dovolj v takšnem avtu, če želite nekaj dinamike, ker je podvozje z večvodilno premo zadaj zelo lepo uglašeno. Cupra torej tudi za ta denar zna ponuditi nekaj posebnega. Za tiste z dinamično žilico imajo pa seveda še kaj več. Še veliko več!