Z novo osmico, kateri se kasneje pridružujeta še sedmica ter šestica, Audi začenja z modelsko ofenzivo, s katero želi močno pomladiti lastni vozni park. Ta v primeru nemške svete trojice z naskokom velja za najstarejši, zato nam v odgovor ponujajo novo generacijo admiralske ladje A8. Njena zgodba sega že v leto 1988, torej natanko trideset let nazaj, ko so predstavili predhodni V8, medtem pa se je oznaka A8 na trgu prvič pojavila šest let kasneje, leta 1994. Vse od takrat pa do danes so se zvrstile tri generacije, nova je četrta. Nadomešča tisto z interno oznako D4, ki je na trgu z eno samo pomladitvijo vztrajala dolgih devet let in ob tem močno pripomogla, da so Nemci, globalno gledano, vse od leta 1994 prodali že preko milijon vozil audi A8. Pri nas je bilo prodanih približno 600, se nam pa zdi zelo zgovoren podatek ta, da se jih je do danes na cestah obdržalo še 550.
Novi A8 v dolžino meri 5 metrov ter 17 centimetrov, kar pomeni, da je od predhodnika daljši za 37 milimetrov, si pa lahko tudi tokrat omislite še za 13 centimetrov podaljšano različico A8 L. Oblikovno ne ena ne druga ne presenečata preveč, vsaj spredaj ne, in tako obe še naprej zaznamuje velika šesterokotna motorna maska, katero pri nas že serijsko obdajata LED-matrična žarometa. Ta sta opcijsko na voljo tudi z lasersko tehnologijo, s pomočjo katere lahko osmica nad 70 kilometri na uro sveti tudi do 600 metrov daleč. Da je nova admiralska ladja vseeno rezultat novega oblikovalca, boste hitreje opazili zadaj. Tam se bohotijo LED-luči s svetlobnim trakom, ki se razteza čez celotno dolžino prtljažnika, opcijsko pa so na voljo tudi OLED-luči, ki še bolj poudarijo njihov 3D-učinek.
Audi A8 bo v četrti generaciji bistveno bolj prepričljiv znotraj. Tu so na prvi pogled naredili največji napredek in vstopili v povsem digitalno dobo. Armaturna plošča je še bistveno bolj prečiščena, prevladujejo predvsem preproste poteze, vse to pa so dosegli tako, da so klasična stikala nadomestili z dvema velikima, na dotik občutljivima zaslonoma. Prvi meri 10,1 palca in je na sredino armaturne plošče vdelan nekoliko nižje kot pri prejšnji generaciji, pod njim pa je prostor našel še en zaslon, ki po diagonali meri 8,6 palca. Namenjen je upravljanju s prezračevalnim sistemom, medtem ko lahko večino vozniku bolj pomembnih podatkov prikazujejo še kar 12,3-palčni digitalni merilniki. Tudi na projekcijski prikazovalnik niso pozabili, da pa se potniki zadaj ne bi počutili prikrajšano, si lahko tudi tam omislite še dva velika zaslona, nameščena na hrbtno stran prvih sedežev, poklopna sredinska konzola pa skriva še 5,7 palca velik tablični računalnik, ki obenem deluje kot mobilni telefon.
Ker je ob skupni dolžini zrasla tudi medosna razdalja, ki pri klasični različici meri 2,99 metra, pri podaljšani A8 L pa kar 3,13, boste to lahko opazili tudi v potniški kabini. Audi A8 je v osnovi še vedno petsedežnik, si pa lahko kupci zadaj omislite tudi dva povsem ločena sedeža, v primeru podaljšane različice pa celo povsem preklopljiv sovoznikov sedež. Le tako se bo sedež zadaj desno spremenil v pravo mesto za počitek. Poleg opore za noge bo tam na voljo celo masaža celega telesa ter stopal, manjkala ne bo niti možnost ogrevanja le-teh. Ogrevani so sicer lahko še vsi sedeži pa volanski obroč, vratni nasloni za roke, kot sredinski nasloni spredaj in tisti zadaj. Skratka, v novi osmici prav nobenemu potniku ne bo hudo. Kot rečeno, bodo lahko vsi uživali še v dodatnem prostoru tako v predelu kolen kot glave, medtem ko prtljažni prostor s 505 litri ostaja prostorninsko nespremenjen.
Osmica največji napredek poleg oblike notranjosti zagotovo prinaša na področju varnostnih in asistenčnih sistemov. Celo več; lahko bi rekli, da ji v tem trenutku na tem področju ni para. Gre namreč za prvi avtomobil, ki proizvodne trakove zapušča z možnostjo avtonomne vožnje tretje stopnje. Kar 41 sistemov ter 24 različnih senzorjev v tem primeru skrbi, da se lahko avtomobil povsem sam zažene, spelje, zavija ter zavira na vseh cestah, ki so ločene s polno ali prekinjeno črto. Sistem za zastoje lahko do hitrosti 60 kilometrov na uro voznika ter potnike premika tudi povsem samodejno, samodejno se lahko osmica celo parkira ter odparkira in nato sama pripelje do voznika. Lahko bi rekli prava znanstvena fantastika, ampak vam moram žal povedati, da vse skupaj spremlja precej grenak priokus. Večina omenjenih sistemov namreč še ne deluje, problem pa ne tiči v ingolstadtski admiralski ladji, pač pa v zakonodaji in infrastrukturi, ki takšne vožnje ne dovoljujeta. Kdaj jo bosta, je drugo vprašanje, lahko pa vam povem, da sistemov, ki v osmici delujejo odlično, vseeno ne primanjkuje. Nasprotno, toliko jih je, da sistemov, kot so tisti za nadzor mrtvih kotov, nenamerno menjavo voznega pasu, zaviranja v sili ter radarskega tempomata sploh ne omenjajo. Izpostavljajo le nekaj novih, kot je asistenca za križišča, ki zazna vozila s prečne smeri in po potrebi z zaviranjem preprečuje bočne trke, nova je še asistenca za manevriranje ter nepravilno pritrjena kolesa, celo na robnike lahko opozori, da bodo platišča velikosti od najmanj 17 do največ 21 palcev dlje ostala nepoškodovana. Ni pa vse v aktivni varnosti, tudi pri pasivni so z novo generacijo naredili velik korak naprej, A8 je tako na primer prvi model, ki ima dve varnostni blazini nameščeni še med potnika spredaj in zadaj, ti pa v primeru bočnih trkov preprečujeta, da bi njuni glavi trčili skupaj.
Predem se lotimo motornih različic, predlagam, da najprej razčistimo njihovo novo poimenovanje. V Ingolstadtu so se namreč odločili, da prav s prihodom nove osmice povsem spremenijo poimenovaje motornih različic, kar pomeni, da na zadku ne bomo več videvali klasičnih oznak, kot so 2.0 TDI, 3.0 TDI ter podobnih. Prostor po novem namenjajo eni izmed desetih številk med 25 ter 70, ki bo namesto prostornine označevala zmogljivostni razred, izjema so le športne različice S, RS ter R, ki novih oznak za zdaj še ne bodo deležne. Novi A8 je tako sprva na voljo le z dvema šestvaljnima motornima različicama, in sicer 3,0-litrskima TFSI ter TDI. Bencinska namesto stare oznake 3.0 TFSI nosi novo ime 55 TFSI, kar pomeni, da šestvaljnik proizvede 250 kilovatov moči (340 KM) ter 500 Nm, medtem ko turbodizelska TDI pod oznako 50 TDI skriva 210 kilovatov (286 KM) ter 600 Nm navora. Kasneje bodo ponudbo obogatile še močnejše različice modela, tudi z osmimi ter dvanajstimi valji. Manjkala ne bo niti priključno-hibridna različica A8 L e-tron quattro, kjer bo pogonski slop sestavljal že znan 3,0-litrski turbobencinski V6 ter močan elektromotor, ki bo lahko samo s pomočjo litij-ionskih baterij prevozil do 50 kilometrov, polnila pa se bo lahko tudi brezžično na indukcijski podlagi.
Vse različice nove admiralske ladje so tudi blago hibridne, to pa temelji na višji 48-voltni električni napetosti. Zaradi nje lahko sistem med hitrostjo 55 ter 160 kilometrov na uro omogoči tudi do 40-sekundno jadranje vozila, pri čemer se pogonski sklop sploh ne bo vključil. Večja napetost pomaga tudi pri speljevanju, kar posledično pomeni manjšo porabo goriva. Približno sedem decilitrov na sto kilometrov naj bi se to poznalo v praksi, bo pa k temu močno pripomogel še serijsko nameščen osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic z električno oljno črpalko. Kot audi V8 pred natanko tridesetimi leti tudi novi A8 nadaljuje tradicijo in je za razliko od najbližjih konkurentov že serijsko opremljen s stalnim štirikolesnim pogonom quattro, ki nam je tokrat, kot vidite, prišel še kako prav. Poleg motornih različic, menjalnika ter pogona še posebej poudarjajo karoserijo space frame. Do zdaj je veljalo, da je bila ta pretežno iz aluminija, tega pa je zdaj le še v 58 odstotkih, saj so prvič prisotni materiali, kot sta ogljik in magnezij. S tem so dosegli za kar 24 odstotkov večjo trdnost karoserije, kar ne prinaša le večje varnosti, pač pa tudi bistveno boljšo zvočno zatesnitev, kar lahko potrdimo že po prvih kilometrih. Prav vsi so serijsko opremljeni še z zračnim vzmetenjem ter elektronsko nastavljivimi blažilniki, opcijsko pa so na voljo tudi aktivno podvozje, dinamično štirikolesno krmiljenje, na zadnji premi pa celo aktivni športni diferencial za še boljšo vodljivost.
Čeprav je bila nova osmica že v osnovi zasnovana z mislijo na podaljšano različico A8 L, bo na stari celini prevladovala predvsem krajša, v povprečju do 6.000 evrov cenejša. Ker so vozila, namenjena slovenskemu trgu, že v osnovi bogato opremljena, temu primerno pričakujte tudi nekoliko višje cene. Vseeno te ne izstopajo preveč, zato se osmica še naprej umešča ob BMWjevo serijo 7, mercedes-benz razred S ter lexus LS. Razlike med primerljivo motoriziranimi ter opremljenimi različicami je tako le kakšen tisočak, kar pomeni, da boste za najcenejši bencinski A8 odšteli najmanj 107.500 evrov (A8 55 TFSI quattro, 8-st. sam.), za dizelski pa pripravili še vsaj dodatnih 500 evrov (A8 50 TDI quattro, 8-st. sam.). Če želite, da bo vaš audi A8 videti približno tako kot ta na fotografijah, pa pripravite še lep kupček denarja. Gre za eno izmed promocijskih vozil, ki ponujajo pravzaprav vso tehnologijo, ki jo ingolstadtska admiralska ladja sploh premore, zato v povprečju stanejo od 170 do 180 tisoč evrov. Pri zastopniku znamke bi si najbrž še kako želeli, da bi bilo takšnih tudi pri nas čimveč, najbrž pa bodo zadovoljni že, če bodo letno prodali približno 40 vozil, kot je cilj za prvo polno leto.
Cene:
audi A8 55 TFSI quattro, 8-st. sam. (250 kW) – 107.500 EUR
audi A8 L 55 TFSI quattro, 8-st. sam. (250 kW) – 113.770 EUR
audi A8 50 TDI quattro, 8-st. sam. (210 kW) – 108.000 EUR
audi A8 L 50 TDI quattro, 8-st. sam. (210 kW) – 114.020 EUR