V bistvu že leta 1929, ko je na trg prišel model 201. 140.000 so jih prodali v devetih letih, nato pa avtomobil nasledili z modelom 202. Čeprav je bil ta na trgu leto dlje, so jih zaradi vojne prodali 40.000 manj, boljša leta pa so prišla z modelom 203. Tega so predstavili leta 1948, v kar 17 letih, kolikor so ga izdelovali, pa prodali slabih 700.000 vozil. Ker številu tri sledi štiri, je napočil čas za 204. Ta velja za prvi velikoserijski avtomobil znamke s sprednjim pogonom, obenem pa lahko govorimo še o prvem francoskem avtomobilu s prečno postavljenim motorjem, ki je imel blok v celoti izdelan iz lahke litine. Med prvim in zadnjim prodanim primerkom je minilo toliko, da je bil prvi polnoleten, zadnji pa nosil zaporedno številko 1,6 milijona.
Nato je prišel legendarni 205, ki je kupce širom sveta navduševal s posebnimi različicami rallye, GTI in T16, od leta 1983 do 1999 pa jih prepričal kar 5,3 milijona. Za njim na trg pride dvestošestica, ki še danes velja za najbolje prodajan levji model in obenem najbolje prodajan francoski avtomobil vseh časov. Kar 8,2 milijona jih je v štirinajstih letih zapustilo prodajne salone, samo pri nas 23.000. Model 207 se na trgu ni obdržal toliko časa, zato je pri nas prepričal 11.000 kupcev, po svetu pa vseeno 2,6 milijona. V tem času so kupci že začeli pogledovati za križanci, kot je model 2008, zato je prvi 208 prepričal celo manj kupcev. Še vedno 2,3 milijona, kar v sedmih letih ni slabo, sploh v času, ko je konkurenca postala zelo huda. Če je moj izračun pravilen, to nanese na več kot 20 milijonov vozil, zato ima novi 208, za katerega pri Peugeotu pravijo, da predstavlja preporod znamke, težko nalogo.
Novinec, ki v dolžino meri 4.055 milimetrov, je od predhodnika tako daljši za dobrih 8 centimetrov, slabe 3 centimetre je širši in 3 nižji, zato deluje bolj nastopaško. K bolj dinamični podobi močno pripomore še sprednji del, ki nalašč spominja na novi 508. To pomeni, da so LED-dnevne luči del serijske opreme, žarometi pa v osnovi še naprej halogenski. Na srečo so za doplačilo na voljo tudi polni LED, ki jih nujno naročite, ker bo šele tako 208 zasijal v polni luči. Velika maska gosti še levji logotip, na motorni pokrov pa so Francozi namestili oznako 208, podobno, kot je pred več kot pol stoletja nosil model 204. Nova generacija modela 208 je dinamična tudi takrat, ko jo pogledamo z boka, kjer najdemo poudarjene blatnike (ti so lahko opcijsko tudi v črni barvi) ter platišča v velikosti od 15 do 17 palcev. Tudi zadek spominja na hišni 508 ter križanca 3008 in 5008, predvsem zato, ker so luči (te v LED-tehniki svetijo od paketa allure dalje) med seboj povezane z okrasno črno plastiko.
Podobna zgodba je znotraj, kjer se boste lastniki prej omenjenih počutili kot doma. Vse to temelji na delovnem okolju i-COCKPIT, ki dvestoosmici ponovno prinaša majhen (tokrat spodaj in zgoraj prirezan) volanski obroč, visoko postavljene merilnike ter multimedijski zaslon desno od njih. Ko že govorimo o merilnikih, pri osnovni različici so ti klasični analogni, pri bolje založenih pa prvič digitalni s 3D-prikazom. To v praksi pomeni, da boste bolj pomembne informacije (kot je prikaz trenutne hitrosti, hitrostna omejitev, merilnik vrtljajev in podobno) videli bližje, manj pomembne pa se bodo prikazovale zadaj. V vsakem primeru vam bo na voljo še 5-, 7- ali celo 10-palčni zaslon na dotik, ki je v primerjavi s prejšnjo generacijo postavljen nekoliko višje in tako bližje merilnikom. Sistem, s katerim je podprt, omogoča tudi povezave Android Auto, Apple CarPlay in Mirror Link, zato boste na svoj račun prišli vsi, ne glede na to, kakšen telefon imate. Ob tem velja omeniti še, da je 208 zdaj na voljo s kar 11 naprednimi sistemi ADAS (Advanced Driver Assistance System), ki tako ali drugače pomagajo vozniku. Štirje od teh so del serijske opreme, ostali pa na voljo opcijsko kot del dodatne opreme.
Peugeot 208 V2.0, če se izrazim malo računalniško, je zasnovan na najnovejši koncernski platformi s kratico CMP (Common Modular Platform). Dopolnjujejo prejšnjo EMP2, na kateri je stal predhodni model, ob tem, da ima nižje težišče in je za dobrih 30 kilogramov lažja, pa novincu omogoča še vgradnjo treh različnih pogonskih opcij. Z novo generacijo modela 208 Peugeot ob bencinski in dizelski različici v B-razredu prvič ponuja tudi električno, a začnimo z najbolj priljubljeno. To bo bencinska, kjer govorimo 1,2-litrskem turbo trivaljniku z oznako puretech. Motor, ki ustreza normativom Euro 6d, je na voljo v treh konfiguracijah moči – s 55 (75 KM), 75 (100 KM) ter 96 kilovati (130 KM). V primerjavi s prejšnjo generacijo šibkejši ponujata celo manj moči, moč močnejše pa ostaja enaka. Navor, ki znaša od 118 do 230 Nm, ostaja nespremenjen, na sprednji kolesi pa se prenaša preko 5- ali 6-stopenjskega ročnega menjalnika ali 8-stopenjskega samodejnega z oznako EAT8, ki deluje po principu ’shift by wire’. Pri dizelski različici, ki prav tako razvije 75 kilovatov (100 KM), navora pa je za 250 Nm, govorimo o 1,5-litrskem štirivaljnem motorju BlueHDi, kjer je menjalnik vedno 6-stopenjski ročni, piko na i pa predstavlja električna različica e-208.
Ta je pri modelu in seriji na voljo prvič, bistvo pa predstavlja 100-kilovatni (136 KM) elektromotor z litij-ionsko baterijo kapacitete 50 kWh. V teoriji lahko e-208 prevozi do 340 električnih kilometrov in do stotice obenem pospeši v 8,1 sekunde. To pomeni, da gre trenutno za najhitrejšo dvestoosmico na trgu, je pa res, da njena končna hitrost znaša le 150 kilometrov na uro. Ker pri nas hitreje itak ne smete, je bolj pomembno to, kje in koliko časa ga boste polnili. Na hitrih DC-polnilnicah bo šlo z do 100 kW (če boste seveda našli takšno), kar pomeni, da se bo baterija do 80 odstotkov napolnila v pol ure, preko 11 kW trifaznega polnilnika, ki je vgrajen serijsko, pa bo polnjenje trajalo 5 ur. Seveda se lahko novi e-208 polni tudi preko klasične šuko vtičnice, a ker bo to precej zamudna reč, so se pri zastopniku odločili in trgu ponudili celostno storitev. Tako boste lahko kupci poleg avtomobila naročili še domačo polnilnico ter se dogovorili za njeno vgradnjo. V ponudbi sta dve opciji, in sicer enofazna polnilnica s 7,4 kW ter trifazna z 11 kW, a nam zastopnik cen le-teh za zdaj še ni razkril.
Novi 208, ki je na voljo le še s petimi vrati, je že v prodajnih salonih, prva vozila pa lahko na cesti pričakujete že takoj po novem letu, ko bodo trgovci začeli s testnimi vožnjami. Do takrat vam povemo še, da so na voljo trije osnovni paketi opreme (to so active, allure in GT line), električno različico pa si lahko omislite tudi s paketoma GT oziroma e-GT. Med osmimi (tudi precej živahnimi) barvami karoserije je brezplačna kovinska rumena, za ostale pa boste odšteli dodatnih 410 oziroma 600 evrov. Navedeni številki lahko prištejete ceni za osnovni bencinski model, ki znaša 13.300 (208 1.2 puretech 75 active, 5-st. roč.), medtem ko boste za najdražji plačali 21.475 evrov (208 1.2 puretech 130 EAT8 GT line, 8-st. sam.). 75-kilovatni turbodizel je od primerljivega bencinskega dražji za 1.700 evrov, kar pomeni, da se cene začno pri 16.225 (208 1.5 BlueHDi 100 active, 6-st. roč.), končajo pa pri 20.125 evrih (208 1.5 BlueHDi 100 GT line, 6-st. roč.). Pričakovano najdražji je električni e-208, ki stane od 31.200 (e-208 50 kWh 136 e-active, 1-st. sam.) do 36.300 evrov (e-208 50 kWh 136 e-GT, 1-st. sam.).
Navedeni ceni električne različice lahko zmanjšate za 7.500 evrov, kolikor znaša nepovratna subvencija eko-sklada. Da bi bila dvestoosmica za kupce še bolj zanimiva, so pri Peugeotu pripravili še nekaj posebnih ponudb, ki se v primeru nakupa preko hišnega financiranja začnejo tik pod 12 tisočaki (208 1.2 puretech 75 active, 5-st. roč.) oziroma tik pod 29, ko govorimo o električnem e-208 (e-208 50 kWh 136 e-active, 1-st. sam.). Zastopnik znamke pričakuje, da bodo trgovci do konca leta sklenili približno 50 pogodb, prihodnje leto pa želijo, da bo druga generacija dvestoosmice prepričala okrog 1.200 kupcev. To v razredu, ki bo 2020 predvidoma štel 10.000 vozil, pomeni 12-odstotni tržni delež, kar je 4 več kot danes. Približno 100 kupcev se bo odločilo za električno različico, ostali pa boste povpraševali pretežno po bencinski puretech, medtem ko bo dizelska BlueHDi beležila le majhen delež prodaje. Več zanimanja pričakujejo s strani nežnejšega spola (dobrih 60 odstotkov), kupci pa bodo v povprečju mlajši kot prej (glavna ciljna skupina naj bi bili vsi stari od 30 do 44 let). Za tiste malo starejše z bolečinami v hrbtu pa bo križanec 2008, ki na trg prihaja v začetku pomladi.
Cene:
peugeot 208 1.2 puretech 75 active, 5-st. roč. (55 kW) – 13.300 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 100 active, 6-st. roč. (75 kW) – 14.525 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 100 allure, 6-st. roč. (75 kW) – 16.625 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 100 GT line, 6-st. roč. (75 kW) – 18.425 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 100 EAT8 active, 8-st. sam. (75 kW) – 16.325 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 100 EAT8 allure, 8-st. sam. (75 kW) – 18.425 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 130 EAT8 GT line, 8-st. sam. (75 kW) – 20.225 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 130 EAT8 allure, 8-st. sam. (96 kW) – 19.675 EUR
peugeot 208 1.2 puretech 130 EAT8 GT line, 8-st. sam. (96 kW) – 21.475 EUR
peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 active, 6-st. roč. (75 kW) – 16.225 EUR
peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 allure, 6-st. roč. (75 kW) – 18.325 EUR
peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 GT line, 6-st. roč. (75 kW) – 20.125 EUR
peugeot e-208 50 kWh 136 e-active, 1-st. sam. (100 kW) – 31.200 EUR
peugeot e-208 50 kWh 136 e-allure, 1-st. sam. (100 kW) – 32.400 EUR
peugeot e-208 50 kWh 136 e-GT line, 1-st. sam. (100 kW) – 34.100 EUR
peugeot e-208 50 kWh 136 e-GT, 1-st. sam. (100 kW) – 36.300 EUR