Šest predstavnikov je sicer ena najmanjših številk na naših PRIMA-testih. Res, da gre za dokaj specifičen segment, v katerem nima vsaka znamka predstavnika, ’krivi’ pa so tudi uvozniki, ker nam treh zaradi starosti svojih modelov niso želeli dati na test. Hyundai i40 wagon in kia optima sportswagon sta dva, najbolj pa nam je žal mazde6 sport combi, ker bi se kljub šestim letom gotovo še dobro odrezala.
Mondeo je prvi in z ameriško zašiljeno masko kar nastopaški. Tudi v hibridni različici si ga lahko omislite, ampak tale ima pod pokrovom še klasični dizelski motor, ker smo tako želeli. Navduši s prostorno in zračno kabino, voznikovo okolje pa vsaj po izgledu ni med najsodobnejšimi v tej druščini.
Druga po abecedi je Oplova insignia. Če bi govoril o prejšnji generaciji, bi rekel 'tank med karavani', v tej niti ne več tako novi pa so poskrbeli za konkretno shujševalno kuro, ki je prinesla še veliko bolj prijetne vozne lastnosti. Seveda je znotraj za potnike ogromno prostora, ker ga je v bistvu pri vseh, prtljažnik pa je po litrih od mondeovega večji za številko 60. Za dobrih deset odstotkov.
Eden oblikovno najbolj drznih tako zunaj kot znotraj je nedvomno peugeot 508. In eden najnižjih, kar posledično pomeni bolj športno podobo pa tudi, da se boste ob vstopu morali malce bolj skloniti in zadnjico položiti na sedež. Ko boste enkrat notri, vas bo pričakala zelo zanimiva armaturna plošča in dobra kakovost izdelave.
Renault talisman je z eno od svojih tehnologij edini v tokratni druščini, pravi posebnež. Jasno, s štirikolesnim krmiljenjem, zaradi katerega je neverjetno okreten in v hitrejših zavojih zelo stabilen. Občutek na volanu nam ni najbolj všeč, je malo preveč umeten, če bo dodatek na zadnjih kolesih dovolj za odlično oceno pri voznih lastnostih, bomo pa videli!
Škode superb tudi ni treba predstavljati. V prejšnji generaciji ste si limuzino zapomnili zaradi grdega zadka, v novi pa dobro izgleda, sploh kot karavan. Prostora je tu po prvem občutku največ, zadaj bi se lahko otroci med vožnjo sprehajali, toliko ga je. Isto v prtljažniku, kolo gre kot za šalo vanj. Vedno nas navduši tudi s pametnimi rešitvami.
Pa še passat. Jasno, da brez njega ne moremo, ker bi najbrž dobili na tisoče jeznih pisem. Testni je bil še topel, ker je na slovenske ceste v prenovljeni obleki zapeljal šele pred nekaj tedni. In to pomeni, da je tehnološko zelo sodoben, na tem področju mu bodo najbrž ostali težko sledili. Znotraj so veliki zasloni, zunanjost je pa še vedno zadržana, čeprav je za marsikoga to tudi največja prednost. In seveda je TDI.
Vas zanima, kateri je najboljši? Že jutri sledi celotno poročilo!