Če je prva generacija tega Volkswagnovega kombija leta 1950 znala popolnoma prekrivati potniške potrebe in potrebe obrtnikov, vsaka naslednja obe vrsti uporabe prekriva manj in ponuja bolj specifično uporabnost, seveda tudi zato, ker se spreminjajo naše potrebe. Nova generacija delovne potrebe in tiste, ki jih ima družina, že praktično povsem razlikuje, to pa pomeni, da si bosta multivan in tovorni transporter precej drugačna. Celo toliko, da bo različna njuna platforma, multivan je namreč izdelan na potniški platformi MQB, ki jo med drugimi uporabljata tudi golf in passat.
Medosna razdalja je le ena, sicer pa je multivan na voljo v dveh dolžinah: krajši ima dva centimetra manj od petih metrov, daljši pa 5,18 metra. Ob izdelavi poudarjajo vse večjo stopnjo avtomatizacije, ki sedaj pri tem modelu dosega že 93 odstotkov, obenem pa tudi trajnostno naravnanost in načrt zmanjšanja vpliva proizvodnje vozil za 50 odstotkov do leta 2025. Glede na to, da so model sharan že umaknili iz prodaje in se bo najverjetneje v nekaj letih poslovil tudi nekoliko manjši touran, bo multivan nekako nadomestil oba omenjena in ustrezal potrebam družin, ki si želijo veliko prostora. Teh bo letos lahko le okoli 150, pol manj od pričakovane prodaje, manjša številka pa je zaradi težav z dobavljivostjo.
Oblikovno je torej takoj jasno, da gre za povsem novo generacijo in tudi znotraj je sodobnost prinesla veliko novitet. Klasičnih merilnikov ni več in pred voznikom sta dva velika zaslona. Prestavna ročica deluje po sistemu 'shift by wire' in ni več fizično povezana z menjalnikom, zato je lahko zelo majhna in je svoje mesto našla ob volanskem obroču. Konfiguracija sedežev je tudi malce drugačna, na voljo je pet, šest ali sedem sedežev, nobeden med njimi ni več vrtljiv, jih je pa mogoče iztakniti in obrniti. To naj bi bilo lažje opravilo, ker so tudi 20 odstotkov lažji kot pri prejšnji generaciji.
Doplačilno si lahko omislite zajetno dvodelno panoramsko steklo, ki ga sicer ni mogoče odpreti, s skupno površino 1,4 metra pa pričara večji občutek prostornosti in boljšo preglednost. Obenem je steklo dovolj zatemnjeno, da senčni rolo niti ni potreben. Med sedeži je mogoče po celotni dolžini premikati posebno drsno zložljivo mizico, ki v primeru postavitve spredaj ob vozniku potem služi kot naslon za roke. Sicer bo med vožnjo na vas pazilo kar 25 asistenčnih sistemov, določene funkcije vozila pa boste lahko vključili naknadno po nakupu, če boste ugotovili, da bi jih potrebovali. Bolj razigranim je na voljo tudi ozvočenje znamke Harman Kardon s kar 840 vati moči in 14 zvočniki.
Dokler se ponudbi leta 2024 ne bo pridružila različica s štirikolesnim pogonom, ostaja v ponudbi še multivan 6.1, torej prejšnja generacija, a le z najmočnejšim motorjem, menjalnikom DSG in s štirikolesnim pogonom. Novinec prihaja k nam z možnostjo izbire bencinskega, dizelskega ali hibridnega pogona, dvolitrskemu motorju TSI s 150 kW moči tako družbo dela še dvolitrski TDI, po katerem naj bi bilo tudi največ povpraševanja. Cen za dizelsko različico zaenkrat še ni.
Kdor bi želel do 50 kilometrov prevoziti samo na elektriko, lahko izbere priključni hibrid z 1,4-litrskim motorjem TSI, ki mu družbo dela elektromotor s 85 kW moči. Skupna sistemska moč znaša 160 kW, navora je 350 Nm. Baterijo velikosti 13 kilovatnih ur lahko polnite z največ 3,6 kilovata, kar pomeni, da bo polna v treh urah in pol. Pet ur polnjena bo zahtevala na klasični vtičnici.
Še nekaj cen:
volkswagen multivan 2.0 TSI 150 kW – 44.450 EUR
volkswagen multivan life 2.0 TSI 150 kW – 46.503 EUR
volkswagen multivan life long 2.0 TSI 150 kW – 47.403 EUR
volkswagen multivan style long 2.0 TSI 150 kW – 55.903 EUR
volkswagen multivan 1.4 TSI e-Hybrid 160 kW – 50.690 EUR
volkswagen multivan style 1.4 TSI e-Hybrid 160 kW – 56.828 EUR
volkswagen multivan style long 1.4 TSI e-Hybrid 160 kW – 58.374 EUR