Malčki segmenta B
PRIMA
V dveh tednih smo morali premeriti vsakega od avtomobilov, ga zapeljati na testno progo, se z njim zapeljati po cesti in dobiti občutek, tudi v centru Varne vožnje na Vranskem smo se zopet zbrali in preverili, kako se obnesejo pri bolj živahni vožnji.
Torej, standardna časovnica, veliko število avtomobilov in že znanih osem medijev. V dveh tednih smo morali premeriti vsakega od avtomobilov, ga zapeljati na testno progo, se z njim zapeljati po cesti in dobiti občutek, tudi v centru Varne vožnje na Vranskem smo se zopet zbrali in preverili, kako se obnesejo pri bolj živahni vožnji. Tam smo pogledali še, kako okretni so, in jih zapeljali v posebno mišnico. Če ste pozabili, kdo sploh sodeluje pri projektu: poleg nas še Avtomobilizem, Avto fokus, Dnevnik, Finance, Žurnal, Komotar minuta in SiOL. Lep grozd novinarjev in še lepši grozd vozil.
Pojdimo po sklopih, najprej notranjost …
Prtljažnik seveda v tem segmentu vozil ni najpomembnejši, vseeno pa se lahko zgodi, da boste njegovo prostornino večkrat popolnoma izkoristili. Zato smo v vse po vrsti naložili večje in manjše kovčke, pogledali, ali ima prtljažnik dvojno dno, pomerili višino nakladalnega robu, ki je seveda pomembna, ko je v avtomobil potrebno potisniti kaj težjega, pogledali smo tudi, kako enostavno se zložijo naslonjala sedežev.
Motor sta ocenila poraba in naši občutki
Najprej na mestu in potem še pri 50 km/h v tretji prestavi, na ta način smo ugotovili, kako glasni so motorji, in tudi nasploh, kako dobro zvočno je izolirano vozilo.
Največ o samem motorju in njegovi prožnosti ali pa nasploh prijetnosti povedo občutki sami. Med vožnjo po cestah namreč hitro postane jasno, če je motor glasen, če se muči pri pospeševanju, ko se na primer vključujete na avtocesto ali pa želite koga prehiteti, če so prestavna razmerja dobro izračunana in če je menjalnik prijeten. Za konkretno oceno pa je treba še nekaj empiričnih meritev, zato smo vsakemu vozilu dvakrat pomerili glasnost. Najprej na mestu in potem še pri 50 km/h v tretji prestavi, na ta način smo ugotovili, kako glasni so motorji, in tudi nasploh, kako dobro zvočno je izolirano vozilo.
Tudi pri porabi goriva ni mogoče dobiti ustreznih cifer, če pogoji meritve niso enakovredni.
Tudi pri porabi goriva ni mogoče dobiti ustreznih cifer, če pogoji meritve niso enakovredni. Zato smo se z vsemi trinajstimi vozili zapeljali na testni krog naenkrat, ta je zopet vseboval nekaj avtoceste, nekaj mestne vožnje ter dva režima podeželske ceste, umirjenega in dinamičnega.
Asistenčnim sistemom tokrat malo manjša pomembnost
Petnajst odstotkov celotne ocene smo tokrat namenili asistenčnim sistemom. Če boste prebirali naše PRIMA-teste, boste ugotovili, da smo jih v nekaterih segmentih tudi že več, je pa dejstvo, da v tako majhnem razredu vozil kupci manj pozornosti posvečate prav temu. Sicer so namesto vas že proizvajalci sami poskrbeli, da so vozila varna in je pomožnih sistemov precej, so pa med vozili kajpak razlike, ki so pogojene predvsem s tem, kdaj je določen model prišel na trg. Tisti novejši so oboroženi že z večino novodobnih varnostnih sistemov, od sistema za samodejno zaviranje AEB, do prepoznave prometnih znakov, zasloni v vozilih so veliki, med vožnjo pa okolico razsvetljujejo tudi že LED-luči. Med predstavniki so kajpak razlike, vendar pa z veseljem opažamo, da se trend dodajanja najsodobnejše tehnologije lepo širi še v manjše razrede vozil.
Kaj pa cena?
Če vse skupaj poenostavim, cena vstopnih modelov je bolj ali manj podobna, večina tokratnih predstavnikov svojo pot začne pri desetih oziroma enajstih tisočakih, vozila, ki jih najpogosteje izbirate, so dva tisočaka dražja, nekaj je tudi takšnh kupcev, ki za vozila tega segmenta odštejete okoli petnajst tisočakov. Višja cena je precejšnja redkost. Razlike so tudi v popustih. Pri Toyoti, Suzukiju in Dacii jih sploh ni in boste lahko veseli, če bodo ceno spustili za kakšnih dvesto evrov, po drugi strani pa več popusta ponujajo pri Fordu in nekaterih ostalih znamkah, lovci na popuste pa boste trenutno najbolj zadovoljni, če boste šli v Oplov prodajni salon.
Gremo lepo po vrsti, če si neučakan, pa skoči na zmagovalca.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!