Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Malčki segmenta B

PRIMA

Avtor prispevka: Volan
Ob začetku koledarske pomladi smo pošteno zavihali rokave in na kup nabrali skoraj vse predstavnike segmenta B. Torej malčke, po katerih Slovenci še vedno posegamo najpogosteje, kljub temu da so križanci tisti, ki vedno bolj dobivajo na priljubljenosti.
Malčki segmenta B
Foto: PRIMA
13. 4. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 1
PRIMA - malčki segmenta B
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Skoraj četrtina kupcev za nov avtomobil izbere katerega od tokratnih predstavnikov. Ni nas presenetilo, ko smo prešteli, koliko predstavnikov je sploh v tem segmentu in koliko vozil bo potrebno premeriti, se z njimi zapeljati, pogledati cene in asistenčne sisteme ter še marsikaj drugega. Nam je pa dalo misliti, da bo treba pošteno zavihati rokave. Trinajst smo jih nabrali, kar je več kot kadarkoli doslej, v druščini pa sta manjkala le dva. Kia se je odločila, da s svojim navihanim in simpatičnim modelom rio ne bo sodelovala, pri Nissanu pa so očitno menili, da je micra preveč premijska ali pa vsaj cenovno nekonkurenčna in je tudi niso želeli postaviti ob bok ostalim. Ostalim sodelujočim smo veleli, naj imajo avtomobili podobno zmogljive bencinske motorje, cilj je bil okoli sto ’konjičkov’ moči, vsi so imeli ročne menjalnike in večina tudi letne pnevmatike. Želeli smo namreč, da so si vozila čim bolj podobna.

V dveh tednih smo morali premeriti vsakega od avtomobilov, ga zapeljati na testno progo, se z njim zapeljati po cesti in dobiti občutek, tudi v centru Varne vožnje na Vranskem smo se zopet zbrali in preverili, kako se obnesejo pri bolj živahni vožnji.

Torej, standardna časovnica, veliko število avtomobilov in že znanih osem medijev. V dveh tednih smo morali premeriti vsakega od avtomobilov, ga zapeljati na testno progo, se z njim zapeljati po cesti in dobiti občutek, tudi v centru Varne vožnje na Vranskem smo se zopet zbrali in preverili, kako se obnesejo pri bolj živahni vožnji. Tam smo pogledali še, kako okretni so, in jih zapeljali v posebno mišnico. Če ste pozabili, kdo sploh sodeluje pri projektu: poleg nas še Avtomobilizem, Avto fokus, Dnevnik, Finance, Žurnal, Komotar minuta in SiOL. Lep grozd novinarjev in še lepši grozd vozil.

Pojdimo po sklopih, najprej notranjost

Naša merilna tabela je pri vsakem testu PRIMA v osnovi enaka, se pa spreminja teža posameznih parametrov. Velikost prtljažnika, na primer, v tokratnem segmentu ne more imeti enake teže kot pri testu karavanov. In še veliko je takšnih elementov, ki jih pred pričetkom ocenjevanja skrbno prilagodimo.

Prvi sklop torej ostaja preverjanje potniškega prostora. Štirje člani 'merilne komisije' smo se posedli v vsak avtomobil in najprej preverili, kako dobro se sedi. Že spredaj je prihajalo do razlik, ki so daleč najbolj opazne ravno v takšnem primeru, ko se iz enega predstavnika usedeš naravnost v drugega, potem v tretjega in tako naprej. In ugotoviš, da ima C3 res udobne in foteljaste sedeže, a so v marsikaterem predstavniku sedeži dobili podobno ali celo boljšo oceno, ker so ob enakem udobju ponudili še več bočnega oprijema in pač boljši vsesplošni občutek.

Zadaj je bilo udobja manj, kar je pričakovano, ker gre za razred majhnih vozil, pa vendar se v vseh predstavnikih dejansko dovolj dobro sedi. Tukaj smo merili tudi prostor nad glavama potnikov in pred koleni, pa tudi odprtino zadnjih vrat na dveh mestih, oba podatka namreč povesta, kako enostavno je izstopanje oziroma vstopanje. Pohvalno je tudi dejstvo, da je večina vozil dobila vse točke za pritrjevanje otroških sedežev. Če je sidrišče isofix lepo vidno in se sedež vpne zlahka, so vse točke, če ga je najprej treba poiskati z roko in se malo namučiti pri pritrjevanju, pa seveda manj.

Potniški prostor je bil deležen še temeljitega pregleda kakovosti materialov, in sicer povsod okoli voznika, torej na vratih in na armaturni plošči, pogledali smo ergonomijo in preverili, kako je z odlagališči.

Prtljažnik seveda v tem segmentu vozil ni najpomembnejši, vseeno pa se lahko zgodi, da boste njegovo prostornino večkrat popolnoma izkoristili. Zato smo v vse po vrsti naložili večje in manjše kovčke, pogledali, ali ima prtljažnik dvojno dno, pomerili višino nakladalnega robu, ki je seveda pomembna, ko je v avtomobil potrebno potisniti kaj težjega, pogledali smo tudi, kako enostavno se zložijo naslonjala sedežev.

Motor sta ocenila poraba in naši občutki
 

Najprej na mestu in potem še pri 50 km/h v tretji prestavi, na ta način smo ugotovili, kako glasni so motorji, in tudi nasploh, kako dobro zvočno je izolirano vozilo.

Največ o samem motorju in njegovi prožnosti ali pa nasploh prijetnosti povedo občutki sami. Med vožnjo po cestah namreč hitro postane jasno, če je motor glasen, če se muči pri pospeševanju, ko se na primer vključujete na avtocesto ali pa želite koga prehiteti, če so prestavna razmerja dobro izračunana in če je menjalnik prijeten. Za konkretno oceno pa je treba še nekaj empiričnih meritev, zato smo vsakemu vozilu dvakrat pomerili glasnost. Najprej na mestu in potem še pri 50 km/h v tretji prestavi, na ta način smo ugotovili, kako glasni so motorji, in tudi nasploh, kako dobro zvočno je izolirano vozilo.

Tudi pri porabi goriva ni mogoče dobiti ustreznih cifer, če pogoji meritve niso enakovredni.

Tudi pri porabi goriva ni mogoče dobiti ustreznih cifer, če pogoji meritve niso enakovredni. Zato smo se z vsemi trinajstimi vozili zapeljali na testni krog naenkrat, ta je zopet vseboval nekaj avtoceste, nekaj mestne vožnje ter dva režima podeželske ceste, umirjenega in dinamičnega.

Asistenčnim sistemom tokrat malo manjša pomembnost

Petnajst odstotkov celotne ocene smo tokrat namenili asistenčnim sistemom. Če boste prebirali naše PRIMA-teste, boste ugotovili, da smo jih v nekaterih segmentih tudi že več, je pa dejstvo, da v tako majhnem razredu vozil kupci manj pozornosti posvečate prav temu. Sicer so namesto vas že proizvajalci sami poskrbeli, da so vozila varna in je pomožnih sistemov precej, so pa med vozili kajpak razlike, ki so pogojene predvsem s tem, kdaj je določen model prišel na trg. Tisti novejši so oboroženi že z večino novodobnih varnostnih sistemov, od sistema za samodejno zaviranje AEB, do prepoznave prometnih znakov, zasloni v vozilih so veliki, med vožnjo pa okolico razsvetljujejo tudi že LED-luči. Med predstavniki so kajpak razlike, vendar pa z veseljem opažamo, da se trend dodajanja najsodobnejše tehnologije lepo širi še v manjše razrede vozil.

Kaj pa cena?

Za lov na cene smo se zopet podali v prodajne salone, kjer smo želeli ponudbo, kakršno bi dobila stranka, ki ne bi izbrala financiranja. Pri pridobivanju ponudb smo naleteli na dva izziva, prvi je nastal zaradi razlik v življenjskem ciklu posameznega predstavnika, drugi pa zaradi dejstva, da japonski in korejski predstavniki navadno ponujajo bistveno manj možnosti individualnih prilagoditev, dodatna oprema pa je večinoma na voljo kar v paketih, ne v posameznih komponentah.

Če vse skupaj poenostavim, cena vstopnih modelov je bolj ali manj podobna, večina tokratnih predstavnikov svojo pot začne pri desetih oziroma enajstih tisočakih, vozila, ki jih najpogosteje izbirate, so dva tisočaka dražja, nekaj je tudi takšnh kupcev, ki za vozila tega segmenta odštejete okoli petnajst tisočakov. Višja cena je precejšnja redkost. Razlike so tudi v popustih. Pri Toyoti, Suzukiju in Dacii jih sploh ni in boste lahko veseli, če bodo ceno spustili za kakšnih dvesto evrov, po drugi strani pa več popusta ponujajo pri Fordu in nekaterih ostalih znamkah, lovci na popuste pa boste trenutno najbolj zadovoljni, če boste šli v Oplov prodajni salon.

Gremo lepo po vrsti, če si neučakan, pa skoči na zmagovalca.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Zase bi vseeno vzel Fiesto
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |