Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električni tektonski premiki

Hyundai kona electric 64 kWh impression

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Električna revolucija se bo zgodila s takšnimi avti, kot je hyundai kona electric. Korejci so naredili točno to, kar hoče večina voznikov, ki jih ne bo več strah, da bodo zaradi premajhnega dosega obstali nekje na cesti.
Električni tektonski premiki
Foto: Gašper Miš
7. 1. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

to je prvi električni avto pri nas, ob katerem vas ne bo skrbelo za doseg
tudi z vožnjo po avtocesti lahko prevozite več kot 300 km
zgornje je mišljeno predvsem ob zmerno ugodni ceni, ki ji ni para
dovolj prostorna in uporabna kabina glede na veliko baterijo v dnu
izdelava in nasploh počutje v kabini si zaslužita visoke ocene
z dvignjenim sredinskim grebenom je uporabnost spredaj še boljša
uporaba tehnološko naprednega avtomobila je v resnici izjemno enostavna
če uživate v umirjeni in nenaporni vožnji, je to vaša idealna izbira
motor je zelo zmogljiv in navduši z vmesnimi pospeški
pospešek z mesta do 100 km/h je takšen kot pri carreri iz 70-ih let
regeneracija je zelo učinkovita in ji je možno nastaviti stopnje
možno je nastaviti tako čas kot odstotek polnjenja baterije
električni avto lahko že na mestu hitro ogreje ali ohladi kabino
baterija je zelo težka, kar se med vožnjo čuti
močnejši vgrajeni polnilnik bi še malo povečal uporabnost
poraba ni majhna, kljub temu da smo ga testirali pri nizkih temperaturah
v kabini bi lahko bilo manj na izgled cenene svetleče plastike
sprednji kolesi se veliko vrtita v prazno, štirikolesni pogon ni na voljo
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (20 glasov)

OK, res je potrebno vsako pot malo bolj planirati in res ga boste morali nekje blizu svojega doma ves čas polniti. Ampak tistim s priključkom zraven parkirišča to ne bo predstavljalo težav, si bo pa treba omisliti domačo polnilno postajo, ker bo šlo na navadni vtičnici polnjenje enostavno prepočasi, če boste veliko na poti.

S kono se boste lahko dejansko veliko vozili. Ima kar 64-kilovaturno baterijo, kar v teoriji in po novih meritvah WLTP, ki naj bi bile vsaj malo bolj življenjske, pomeni, da lahko prevozite blizu 500 kilometrov (482). Če bi bila vožnja ves čas po odprtih cestah, kjer se lahko vozimo počasi, in če bi bilo zunaj kakšnih 20 stopinj topleje kot te dni, bi to številko brez težav dosegli. Sam pa sem moral imeti vklopljeno gretje, ki po merilniku dosega sodeč požre med 15 in 20 kilometrov, pogosto sem uporabljal gretje sedeža in volana, vožnja je bila vse prej kot počasna, ker ta kona leti kot metek, in potem doseg hitro pade na še vedno zelo dobrih 315 kilometrov.

Obstaja tudi kona s tretjino šibkejšo baterijo, ki ji pravijo mestna in je tudi dobrih 6 jurjev cenejša, ampak ta je tista prava. Predvsem, ker ima močnejši motor. 150 kilovatov se ne sliši veliko, 204 ’konji’ že malo več, ampak verjetno še niste sedeli v električnem avtu s toliko moči, ker bi vas navdušilo, kako močno potegne. Do 100 km/h v 7,6 sekunde in so se na predstavitvi pohvalili, da je imela toliko Porschejeva carrera v začetku 70ih let! Zelo močno sicer pospešuje nekje do 80 km/h, potem pa se malo umiri, ampak še vedno zmore potegniti do 167 km/h. Ne sliši se veliko, ampak vsaj do zdaj električni avtomobili še niso bili namenjeni divjanju in večina ima največjo hitrost omejeno celo na samo 135 ali največ 150 km/h. S kono boste povsem brez težav vozili tako kot z vsakim običajnim avtom, če se boste držali omejitev, ker lepo vzdržuje hitrost, če tempomat nastavite na recimo 140 km/h, kar je v praksi ravno še v skladu s predpisi. Bo pa takrat poraba precej večja, kar je pričakovano. Na našem testu ni padla pod 19 kWh na 100 km, na avtocesti pa je bila ves čas nad 20, ker smo vozili pač tako, kot z vsakim drugim testnim avtom. Ampak verjetno je bilo prvič, da sem se vozil z električnim avtom po avtocesti in me ni bilo strah, kako bom prišel nazaj. Oziroma nisem bil tisti, ki bi me prehitevali kamioni.

Najbolj boste v pospeških uživali v mestu. Lepo tiho boste vedno prvi startali na semaforju, če ne bo cesta preveč spolzka. Se kolesi zelo veliko vrtita v prazno, ker je enostavno preveč navora, 395 Nm, zato je treba speljevati malo bolj nežno. Sicer je smisel električnih avtov, da je vožnja umirjena, ampak vseeno paše pospešek, ki se kar ne konča, zato bi bil štirikolesni pogon v tem avtu še kako dobrodošel. Če bi vsi tako speljevali, ne bi bilo nobene gneče v mestih! Se pa vseeno med ovinkanjem in predvsem močnim zaviranjem čuti, da ima baterija v dnu avta kar 445 kilogramov, zato je karoserija kone še dodatno ojačana, baterija pa ima tudi tekočinsko hlajenje in gretje. Vseeno to ne pomeni, da je avto okoren.

Daleč od tega; tudi ta različica kone ima dražjo večvodilno premo zadaj, zato ovinke požira suvereno, in čeprav je težišče nizko in odlično čepi na cesti, je občutek med vožnjo daleč od športnega. Za to bi moral biti krmilni mehanizem še bolj neposreden, občutek na volanu bi moral biti boljši, celo sedenje bi moralo biti nižje, ampak kona k sreči nima prav nobenih tovrstnih ambicij, s svojo preprostostjo in učinkovitostjo želi le ugajati vozniku. Čeprav je malo višje od tal, s sprednjim pogonom tudi na terenu ni doma, če se boste kdaj peljali po makadamu, pa vas bo presenetilo, kako slabo je kona zvočno izolirana v zadnjem delu spodaj, ker kamenčki tako glasno tolčejo po pločevini, da vam bo avta kar škoda, zato se boste raje držali kolikor toliko urejenih cest. Blaženje samo je povprečno, ker bi lahko še lepše blažilo in bi bil avto glede na svojo umirjenost še bolj udoben.

Prostora sploh ni malo, ker so celo baterijo lepo stlačili v dno. Celo prtljažnik ima uporabnih 322 litrov in se ga da normalno povečati na 1.114. Res, da na klopi za odrasle ni veliko prostora, kot ga tudi v nobenem križancu te velikosti ni, ampak kona electric niti zunaj ni velik avto in ga bo lepo obvladal vsak voznik. Oprema impression je zelo bogata, merilniki so digitalni in pred voznikom je projekcijski zaslon, avto zna malo voziti tudi sam, osrednji zaslon je dovolj velik in lepo odziven, edino, kar si sam želim, je manj svetleča plastika znotraj, ker izgleda preveč ceneno. Pri električni različici je sicer sredinski greben dvignjen, da so tam zdaj gumbi za ’menjalnik’, ki to seveda ni, dodatni predali, prostor za drobnarije pa je tudi pod njim. Sedi se precej visoko, kar je kupcem teh avtomobilov seveda všeč, sam bi si pa nastavil sedež čisto malo nižje, če bi šlo. Verjetno ni treba poudariti, da je med vožnjo v kabini tiho, motor s svojim značilnim električnim piskanjem ni glasen, le pri večjih hitrostih se bolj sliši piš vetra, med počasnim premikanjem pa motor oddaja poseben zvok, da ga vsaj malo slišijo tudi pešci in ptiči.

Še nekaj besed o polnjenju: ko boste avto priklopili na javno polnilnico z izmeničnim tokom, bo največja moč polnjenja 7,2 kW, kar ob priklopu lepo piše tudi med merilniki (navadno 7 kW), odvisna pa je seveda od polnilnika, ki je vgrajen v avto. V tem primeru se čisto prazna baterija polni nekje do 10 ur. Sploh največja moč, s katero sem polnil kono, pa je bila 40 kW na hitri polnilnici na avtocesti z enosmernim tokom. Upoštevati morate tudi, da se moč polnjenja nad 60 odstotkov zmanjša (v mojem primeru na 22 kW), da varuje baterijo, za katero vsi želijo, da bo čimdlje v top-formi. V tem primeru si lahko tudi sami nastavite, da jo napolni do največ 90 %, polno pa le na počasnejši polnilnici doma, kar je konec koncev tudi najceneje. Hitre polnilnice so v osnovi namenjene polnjenju, ko boste na poti in boste nujno potrebovali še tistih 100 km, da pridete do svojega cilja, kjer vas bo čakala polnilnica. Če bi kono priklopili na navadno hišno vtičnico, kar seveda tudi gre, se bo čisto prazna baterija polnila dlje kot en poln dan. Marsikdo bo zdaj zmajeval z glavo, da to je pa nesprejemljivo, ampak naj se najprej vpraša, kolikokrat pa dejansko prevozi 300 do 400 kilometrov v enem dnevu. 90 % voznikov le enkrat do dvakrat na leto in takrat se bo pač naredil en postanek na avtocesti.

Prvi pogled na cenik pusti mešane občutke. Res, da je s tolikšno baterijo najcenejši med tovrstnimi, ampak testni z vso dodatno opremo stane kar 46.840 evrov. Ko upoštevamo še aktualno državno subvencijo, pa cena pade na 39.340. Ob tolikšni moči, bogati opremi, napredni tehnologiji in stroških vzdrževanja, kjer morate vzeti dobo vsaj 8 let, cena niti ni visoka. In osnovna kona electric s to baterijo in subvencijo stane 34.500, oziroma z manjšo baterijo, šibkejšim motorjem in subvencijo 27.300, kar se sploh ne sliši pretirano. Oblika je svojevrstna, sploh zaprta maska in čudna platišča so za koga minus, ampak se vsaj razlikuje od običajnih kon. Tale avto bi kar moral malo pretresti temelje. Če ne drugega, že zato, ker še nobeden od velikih ne ponuja takšnega električnega dosega za toliko denarja. Pa še križanec je povrhu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai kona electric 64 kWh impression
vrsta motorja električni
baterija 64.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 150 (204) od 2.850 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 395 od 1.000 do 2.850
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4180 x 1800 x 1570
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 322
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1818 (352)
največja hitrost v km/h 167
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po WLTP) v kWh 14,3
povprečna poraba na testu v kWh 22,1
cena osnovnega vozila v EUR 17.290 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 45.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 46.840

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |