Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poskočnež med starinami

Mercedes-benz SL500

Avtor prispevka: Jure Cehner
Primož iz okolice Domžal ima rad čisto vse avte, še najbolj pa tiste, ki štejejo že nekaj desetletij. Kaj drugega mu je bilo za storiti, kot na kup navleči zelo eminentno zbirko. V tej pa se skriva tudi avto za potešitev nedeljske potrebe po hitrosti.
Poskočnež med starinami
Foto: Anže Jereb
22. 10. 2014 ob 23:30
Komentarjev: 1
video tvoj volan mercedes-benz SL500 - Primož Kovič
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Volanovci smo vajeni vsega dobrega in hudega v avtomobilskem svetu, tako da je potrebno res nekaj posebnega, da debelo pogledamo. No, ena od teh redkih priložnosti, ko so čeljusti padle do tal, je bila ob obisku Primoževe garaže oz. kar hangarja. Primož pravi, da več let kot jih ima avto, bolj rad ga bo imel. Zbiranje starodobnikov je pri njegovih mladih letih že postalo resen hobi, vsako leto pa sedaj v svoj nabor doda novega ali obnovi starega. Posebno mesto v srcu pa imajo stari avti, ki so se nekoč vozili tudi po slovenskih cestah. Sprehod po njegovi garaži tako ne pusti ravnodušnega nobenega avtofila.

Pod njegovo streho se skladišči 20 res posebnih avtomobilov, med drugim celo prvi serijski avto na svetu - sloviti ford model T, ki letos rine že v svoje 91. leto. Proizvajali so ga v letih od 1908 do 1927 in je takrat srednjemu sloju v Ameriki omogočil izjemno mobilnost. Njegov čar je bil v tem, da si ga je povprečni Američan lahko privoščil že po 10 mesecih in pol dela, takrat pa je stal 550 dolarjev. Družbo mu delata še mercedes-benza 190SL in 170V, avto, v katerem se je vozil tudi Adolf Hitler, uglajen rolls-royce silver shadow in škoda 1200, ki je Čehi nimajo niti v svojem Škodinem muzeju. Še bi lahko naštevali, ampak video pove več kot tisoč besed, zato kliknite malce višje. V svoji zbirki pa kajpak nima samo fosilnih primerkov, najde se tudi kaj primernega za potešitev nedeljske potrebe po hitrosti, ki ne šteje toliko let. Glede na to da je Primož oboževalec znamke Mercedes-Benz, se je odločil predstaviti svojega najhitrejšega - SL500.

Kako to, da je v zbirki takšnega kalibra ravno ta mercedes-benz tvoj nedeljski avto?

V ta avto sem se zaljubil, ko sem ga prvič zagledal na cesti. Enostavno sem ga moral imeti in da si ga bom nekoč lastil, sem se zaklel že dolgo časa nazaj. Pred leti, ko še ni bilo financ za "pravega" SL-a, sem imel njegovega manjšega brata SLK, ampak mi vseeno žilica ni dala miru in sem tako pred dvema letoma končno kupil tapravo stvar. Nikoli ne bom pozabil večera, ko sem na eni italijanski strani videl zanimiv oglas in sem se takoj odločil, da ga grem zjutraj pogledat v Bologno. No, sreča je bila na moji strani in sva se s prodajalcem hitro vse zmenila. Pot se je tako zelo obrestovala in SL500 letnika 2004 je bil moj.

Z avtom si bil nemudoma popolnoma zadovoljen?

Ja in ne. Takoj po nakupu sem že začel delat načrte, kaj vse še potrebuje, da bo zame res popoln. Na srečo ima moj SL ogromno opreme, ima gretje in hlajenje sedežev z masažo, sistem distronic, TV, DVD, ABC-podvozje itn. Ampak še vedno je nekaj manjkalo, da bi bil res popoln in edinstven. Notranjost je bila v dolgočasni črni bavi, zato sem se odločil, da bo potrebna sprememba. Odločil sem se za Bentleyjevo rjavo barvo, s katero je postal avto barvit in se odlično ujame z zunanjo perla barvo. Se kar pozna na bolj premijskem občutku.

Kar se tiče zmogljivosti in zvoka pa nimaš pripomb?

Glede na to da ima avto motor tipa V8 in dobrih 300 'konjev', je bil izpuh na začetku vsekakor pretih. Nisem bil zadovoljen z melodijo, zato sem se lotil gledanja videov na YouTube. Po mnogih preposlušanih in pregledanih posnetkih sem se odločil za izpuh znamke Eisenmann, za nameček pa sem nekoliko odprl še blokado, omejen je bil seveda na 250 kilometrov na uro, tako da je končna hitrost zdaj preko 280 kilometrov na uro. Za piko na i sem dodal še platišča AMG in široke pnevmatike michelin supersport. No, evo ga, zdaj izgleda spodobno in zmogljivosti primerno.

Vseeno pa tole ni avto za vsakdanje opravke in izlete v službo, kajne?

Bi tudi v redu služil, dokler imaš povsod garantirano parkirišče. Sicer ga ne uporabljam vsak dan, služi mi za poletne užitke s spuščeno streho na lepih, vijugastih cestah, ki jih je pri nas k sreči veliko. Vsekakor pa ni rekorder na dirkaških stezah, kar pa itak ni njegov namen. Zagotavlja res veliko užitkov s spušeno streho v dvoje, je zelo udoben, ima pa končno tudi vrhunsko zvočno kuliso, kar pritegne veliko pogledov mimoidočih. Se pa v njem počutim predvsem zelo varnega. Skratka, avto je za dušo, izlete, ne pa za vsakdanje opravke ali zaresno polaganje ovinkov.

Vse lepo in prav, torej?

Povečini je, ja, ampak čisto vse pa le ni tako rožnato. Za avto tega razreda in ugleda bi pričakoval boljšo kvaliteto nasploh in kakšnega črička manj v armaturni plošči. Cene novih delov so tudi čisto zlatarske, resnično pregrešno drage, saj si hitro ob dva tisočaka ali še več, če gre v večna lovišča npr. SBC-enota ali pa praktično karkoli od podvozja. Malce me moti tudi menjalnik, ki je 7-stopenjski F1 in še zdaleč ni tako kvaliteten kot stari 5-stopenjski. Te stvari me motijo, ampak dokler ni nič narobe in avto teče kot ura, potlej je super in nudi veliko užitkov.

Zadnje besede?

Največji minusi so zagotovo visoki vzdrževalni stroški in hitro padanje vrednosti. Sicer pa ga v teh časih itak ne bi mogel prodati za nek spodoben denar, zato si s tem preveč ne belim glave. Kupljen je bil z namenom, da ga imam zelo dolgo, in vse kaže na to, da ga bom tudi imel. Mogoče celo do penzije, da bo imel certifikat starodobnika!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz SL500
vrsta motorja bencinski, osemvaljni, V8, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 4.966
moč v kW (KM) pri vrt./min 225 (306)
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
največja hitrost v km/h 280
pospešek 0-100 km/h v s 6,2
povprečna poraba v l/100 km 10
cena novega vozila v EUR okrog 100 tisočakov
zdajšnja vrednost v EUR slabih 20 tisočakov

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Meni je všeč njegova zbirka avtomobilov.
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |