Preprost lepotec
Ford fiesta deluxe 1.4 08/35
Kako to, da si se odločil ravno za fiesto?
Res je. Je varno sklepati, da nosi v sebi tudi temu primeren strupen motor?
V bistvu ne. Motor ima 1,4 litra delovne prostornine in zmore 74 kilovatov, kar je bolj poznanih 100 'konjev'. Za na 'drag' dirke ni, je pa zadovoljiv za voziti. Skromnejša moč pride do izraza, ko je tisti čas v letu, ko se izprazni denarnica, se pravi ob registraciji in zavarovanju. Nedvomno mi takrat poleg vožnje avto naslika največji nasmešek na obraz. Cene goriva tudi vztrajno rastejo, tako da je skromnejši agregat investicija za v prihodnje.
Sicer bi bilo bolje, priznam, da bi motor imel 1,6 litra delovne prostornine in po štiri ventile na valj. Tega, ki so uporabili v fiesti sport, na primer. Tisti je res fin. Prav tako bi se super podal k zlobnemu izgledu, tako pa me na trenutke, v želji po hitrem pospeševanju, zna pustiti malce hladnega.
Motor ti torej ni čisto po godu. Te še kaj ostalega moti?
Poraba bi tudi lahko bila manjša, ampak ob moji vožnji je približno 6,5 do 7 litrov na 100 kilometrov, kar je zmerno. Res pa je, da precej pazim, da nimam težke noge. Če pa je kdaj kakšen liter preveč, pa dodatne evre upraviči zvok, tako da ni krize. Ta je res super, ne pretih in ne preglasen. Kaj drugega pa niti nimam za kritizirati. Zaenkrat. Avto je vendarle praktično nov.
Kaj ti je na avtu najbolj všeč?
Kakor rečeno, sem pristaš starošolske mehanike, zato je avto preprost in brez vseh nepotrebnih elektronskih pripomočkov, kot so tehnologije ASR, ESP, 'hill assistant' za pomoč pri speljevanju na klancu, samodejne luči, kontrola tlaka v pnevmatikah itd. Vsi ti sistemi so nepotrebni ali včasih celo moteči. Vsaj zame. Zdi se mi, da so določeni zanimivi samo kakšen dan ali dva, nato pa na njih pozabimo. Zakaj bi torej po nepotrebnem zapravljal denar?
Se ti je kakšna prav posebna izkušnja vtisnila v spomin?
Avto je moje vsakodnevno prevozno sredstvo in moram reči, da skoraj neprestano uživam v njem. Posebej pri srcu so mi vožnje ob morju na vijugastih cestah, vendar, če moram izpostaviti samo en trenutek, potlej je bila to večerna, že skoraj nočna vožnja z enega od avtomobilskih srečanj. Eden tistih trenutkov, ko se vse 'poklapa', kot rečemo pri nas, od dobre družbe, segretega asfalta in priganjanja motorja do res visokih vrtljajev. Hudiča, še pospeški so bili boljši tisto noč, se mi zdi. In ne, nisem bil pod vplivom substanc, preden vprašate.
Odlično. Katere avte pa si si lastil pred tem?
Z avti imaš torej že kar nekaj kilometrine. Katerega pa bi izbral, če cena ne bi igrala vloge?
Težko vprašanje, na katerega bom odgovoril precej skromno. Noben superšportnik ali kaj podobnega, dajte mi v uporabo alfo romeo 159 1.8 TBI ali 2.4 JTD in bom najsrečnejši pod soncem. Alfe so namreč res nekaj posebnega, še posebej model 159 z res hudim pogledom. Obvezno v črni barvi, seveda.
Zadnje besedi o fiesti?
Spremembe pa definitivno še bodo. Manjše in ne pretirane, detajli po vsej verjetnosti. Imajo pa v življenju druge stvari trenutno prednost pred avtomobilom, tako da lepo sproti. Kdaj pa kdaj kaj novega za dušo pa bo.
tehnični podatki | ford fiesta deluxe 1.4 08/35 |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1388 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 74 (100) |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
največja hitrost v km/h | 175 |
pospešek 0-100 km/h v s | 12,2 |
povprečna poraba v l/100 km | 7 |
cena novega vozila v EUR | 14.700 |
zdajšnja vrednost v EUR | kakšen evro manj |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!