Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kralj individualizacije

Opel adam jam 1.4 ecoflex

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ko smo se kot otroci igrali z avtomobilčki, so nam ti sčasoma postali dolgočasni. Starši seveda niso mogli vsak teden zapravljati denarja, zato smo se morali znajti po svoje. In najlažje je bilo avtomobilčke prebarvati s flomastrom. Zelo hitro so bili povsem drugačni.
Kralj individualizacije
Foto: Miha Kokalj
19. 12. 2013 ob 6:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ogromno barvnih kombinacij
multimedijski sistem intellilink
več prostora v notranjosti, kot pri konkurenci
veliko posebne dodatne opreme
najbolj zaželene stvari ne stanejo več kot 300 EUR
enostavno parkiranje v mestu
menjalnik nima šeste prestave
prevelik volan brez dobrega občutka
intellilink podpira premalo telefonov
prevelika poraba za majhen avtomobil
previsoka cena v primerjavi s konkurenco
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.2 (10 glasov)
video test opel adam 1.4 jam
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Očitno pa se takšne stvari niso dogajale samo mulcem v Sloveniji, ampak tudi drugod. Celo stavil bi, da je nekaj podobnega počel eden izmed idejnih vodij opla adam, malčka, ki je lahko skoraj takšen, kot si vsak želi. Zato mu je Opel tudi prilepil naziv 'kralj individualizacije'.

Na voljo so 3 barve strehe, 4 velikosti platišč v 10 različnih oblikah in kar 31 barvah. Tudi v notranjosti lahko spreminjate barve, na voljo so štiri, 15 različnih vzorcev sedežev in 19 dekorjev.

Oplovega malčka si lahko namreč okrasite po želji. Pa ne le znotraj, pač pa tudi zunaj. Izbirate lahko med črno, rjavo ali belo barvo strehe, na voljo so štiri velikosti platišč v desetih različnih oblikah in kar 31 barvah. Glede na to da je na voljo toliko možnosti, se na cesti dva popolnoma enaka gotovo ne bosta srečala. Če pa že bosta zunaj približno enaka, bo notranjost gotovo različna, saj so tudi tukaj na voljo štiri barve sedežev in armaturne plošče, 15 različnih vzorcev na sedežih in 19 dekorjev. Zdaj vam je verjetno jasno, zakaj naziv v naslovu.

Testni adam je bil sicer v belo-modri kombinaciji, ki pa se ni izkazala za najbolj posrečeno. Dobro, res je, da ni slabo izgledal, vendar so imela bela platišča zaradi nepazljivosti nekaterih pred nami kar veliko lis temnejših odtenkov, kar pa ni izgledalo preveč lepo. Sam bi izbral platišča temnejših barv. Tudi bela notranjost se ni dobro obnesla, ker so bili sedeži že precej umazani in potrebni čiščenja, je pa verjetno prvi dan izgledala fantastično. Kar je za Opel seveda najpomembnejše.

Adam je zabaven, pa ne samo zaradi barvnih kombinacij. Tudi pri parkiranju vam ne bo povzročal težav, saj meri v dolžino samo 3,7 metra in ga lahko stlačite v vsako majhno luknjo, v notranjosti pa je na sprednjih sedežih kljub temu dovolj prostora. Volanski obroč bi sicer moral biti manjši pa tudi občutek na njem bi lahko bil boljši, saj ne posreduje dovolj povratnih informacij. Zato pa je položaj za volanom čisto prijeten. V notranjosti je tudi veliko 'bombončkov', ki adama naredijo samo še bolj zaželenega, a hkrati kradejo vašo pozornost med vožnjo. Mene je navdušilo zvezdno nebo, ki ga lahko sicer vidimo v vozilih znamke Rolls-Royce, tukaj pa stane samo 280 EUR in bi ga gotovo obkljukal na seznamu dodatne opreme. Idealno za zmenke ob oblačnih večerih, ko se prave zvezde ne vidijo. 

Izbral bi tudi sistem intellilink, ki deluje v kombinaciji s 7-palčnim zaslonom, občutljivim na dotik, in zaradi katerega je, kot pravijo pri Oplu, adam najbolje povezljiv avtomobil na svetu. No, sam sem ugotovil, da ni. Res je, da je možno na sistem preko kabla priključiti iphone, medtem ko najnovejši paradni konji, kot so HTC-jev one, sony xperia Z in pa samsunga galaxy S3 in S4 pač v času testa niso bili podprti. Škoda, ker bi bil adam potem res bistveno bolj uporaben z intellilinkom, saj brez telefona ni niti navigacije. V vsakem primeru pa pred nakupom preverite, če avtomobil podpira vaš telefon.

Testni avtomobil je imel čudno hibo, saj me je med zagonom motorja vsakič zmotilo pokanje in škripanje lopute za zrak, kar je malo kvarilo vtis o sicer dobri obdelavi in prijetnih materialih. Kar se prostornosti tiče, se bosta spredaj dva čisto udobno peljala, za štiri pa je definitivno premajhen. Malo stvari boste namreč spravili v prtljažnik, saj je njegov volumen samo 170 litrov, zato bodo nekateri predmeti pač našli svoje mesto na zadnji klopi. Dobro pritrjeni, seveda.

Za pogon malčka je skrbel sicer ne najmočnejši 1,4-litrski bencinski motor, ki proizvede 64 kW (87 KM) in ki ga je bilo potrebno pri nižjih vrtljajih konkretno priganjati, zaradi česar se precej poveča tudi poraba. Pozna se, da je motor že star. Vseeno sem pričakoval, da bo malček popil malo bencina, pa je bila poraba le ob zelo varčni vožnji pod sedmimi litri na 100 kilometrov. Tako kot corsa se tudi adam dobro znajde na cesti, v kratkih ovinkih, najbolj pa bo doma v mestu. V tem primeru je tudi smiseln sistem start&stop, da pri čakanju na zeleno luč motor ne teče v prazno. Ugodnost, ki jo je seveda treba doplačati. Sem pa prepričan, da se bo adamu še veliko bolj podal novi 1,0-litrski turbobencinski motor SIDI, ki bo proizvedel do 85 kW (115 KM) in bo imel tudi šesto prestavo, ki sem jo tukaj res pogrešal.

Kralj individualizacije ima pred konkurenti gotovo veliko prednosti, še več pa jih bo imel z novim motorjem. Z mesta najbolje prodajanega 'lifestyle' malčka bo sicer težko izrinil svojega največjega konkurenta fiata 500, ker je enostavno predrag. Atraktivnost in individualizacija imata pač svojo ceno, zato boste za vstopni model odšteli 11.660 EUR, testni pa je stal že dobrih 15 tisočakov. Ampak opazi vas pa v takšnem avtomobilu vsak. Če vam je to pomembno, je izbira na dlani. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel adam 1.4 ecoflex jam
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1398
moč v kW (KM) pri vrt./min 64 (87) pri 5600
največji navor v Nm pri vrt./min 115 pri 4000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3698 x 1720 x 1484
medosna razdalja v mm 2311
prtljažnik v litrih 170
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1120
največja hitrost v km/h 176
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 11.660
cena testnega vozila v EUR 13.760
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.795

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |