Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Črni fosil, ki ne kaže let

Volkswagen golf VR6

Avtor prispevka: Volan
Matej dobro ve, zakaj si je kupil ravno golfa 3. generacije. Pravi, da je po 19 letih še vedno zanesljiv, motor VR6 pa poskrbi tudi za zadovoljstvo majhnega otroka v njem.
Črni fosil, ki ne kaže let
Foto: Matej Potočnik
26. 12. 2013 ob 10:00
Komentarjev: 2
video tvoj volan golf VR6 - Matej Potočnik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Matej ima volkswagna golf tretje generacije VR6 oz. 'žvau', kot mu pravi, v lasti leto in pol ter je že njegov peti lastnik. Ja, gre iz roke v roko kot bankovec, vendar pravi, da so k sreči vsi prejšnji lastniki zanj vestno skrbeli. Pozna namreč skoraj vse izmed njih, tako da je brez skrbi. Za današnje standarde, ko starejši avti že pospešeno izginjajo s cest, je njegov golf že kar starina. Avto je namreč letnik 1994 in svojim 19 letom navkljub še vedno lepo dela, tako da nas opozarja, da grajanja v tem prispevku ne bo veliko.

Dal si nam takoj vedeti, da te avto navdušuje. S čim te najbolj?

Kot prvo, znamka Volkswagen mi je že od majhnih nog najbližje. Že sam logo VW je nekaj posebnega in vem, da mi je že od nekdaj pritegnil pozornost, kadarkoli sem katerega od njihovih modelov zagledal na cestah. Kakor je bil že nekoč, je še tudi danes Volkswagen sinonim za kakovost, kar moj golf samo še dodatno potrjuje. Prevoženih ima namreč že kar 240 tisoč kilometrov in upoštevajoč dejstvo, da ni bilo potrebno še nobeno kapitalno popravilo, lahko rečem, da se bom volkswagnov držal verjetno kar celo življenje.

Glede oblikovalskega jezika, ki se ga podjetje vztrajno drži, se kreše precej različnih mnenj, vendar meni rahla konzervativnost oz. zadržanost pri oblikovanju ustreza, saj se samo tako lahko zagotovi večnost. Všeč so mi golfove linije, ki so za takratne čase bile lepo speljane in se še tudi danes lepo zlijejo z modernimi avtomobili, kar je precejšen dosežek. V prvi vrsti pa mi je najbolj všeč zvok, saj je res nekaj posebnega. Veš, da si za volanom posebnega golfa. Ko se peljem z njim, se tudi počutim zelo varnega, saj je dodatne opreme nemalo. Z vidika varnosti ima ABS, ASD in dve zračni blazini. Resda je avto star, ampak je vseeno zadosti zanimiv, da je vožnja z njim pravo veselje. Je kar poskočen in od 3000 vrtljajev naprej pokaže tisto pravo moč, ki jo lahko da motor iz sebe, in takrat je občutek odličen. Je lepo vodljiv po ovinkih ter se lepo pelje. Skratka, všeč mi je kar celoten paket.

V redu, je sploh karkoli, da te res moti?

Kakor sem rekel, po letu in pol skorajda nisem našel hibe. Če že res moram izpostaviti nekaj, bi to bil motor. Po mojem mnenju je njegova največja pomanjkljivost, če ji sploh lahko tako rečemo, prevelika prostornina glede na moč, ki jo proizvede. Mogoče sem pristranski, ampak kaj več slabega nimam za povedati.  

Če se še malce osredotočimo na objektivnost, kakšni so tehnični podatki?

Verjamem, da avtomobilski navdušenci veste, kaj pomeni oznaka VR6, zato samo nekaj podatkov. Spredaj je 2,8-litrski šestvaljnik, ki proizvede 128 kilovatov moči. S tem avtom se da brez težave peljati s peto prestavo od 50 km/h pa do vse do 230 km/h, saj ima motor dovolj navora. Brez skrbi, ob pospeševanju ne zavija samodejno. Menjalnik je ročni 5-stopenjski, pogon pa je speljan na sprednji kolesi. Povprečna poraba je od 9 do 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov, pospešek do stotice je pa po tovarniškem izračunu 7,6 sekunde. Sicer pa doseže končno hitrost nekje 240 km/h, vendar slednje seveda še nisem meril. Za 19-letno starino sploh ni slabo.

Ali si ga kaj predelal?

Avto ima originalne športne sedeže znamke Recaro, na novo preoblečene v črni kombinaciji usnja in alkantare ter prestavno ročico iz audija S3. Pretapeciran je strop in plastika je pobarvana na črno. Najdemo še športno vzmetenje Gewinde znamke Vogtland, 16-palčna aluminijasta platišča znamke BBS, športni kolektor, kompleten inox izpušni sistem ter 30-milimetrske distančnike zadaj, vse ostalo je v originalnem stanju. Kaj več nisem hotel, sicer pa tako ni sredstev. Motor ostaja nedotaknjen, tudi prejšnji lastniki niso nič šarili po njem, kar mi je zelo pomembno. Kakor rečeno, Volkswagnove stvari delujejo, zakaj bi jih spreminjali (smeh)? Tudi pazim, da so vsi deli, ki so menjani, originalni. Od tega ne odstopam.

Te je golf kdaj pustil na cedilu in če, v kakšni situaciji?

Da, enkrat pa res. Zgodilu se je v Kočevju v začetku tega leta, ko mi je odpovedal avtomat na zaganjaču. Motor bi sicer lahko ponovno zagnal s potiskom avta, vendar žal takrat v bližini ni bilo nikogar, da bi mi pomagal, poleg tega pa je bila tudi precej pozna ura, tako da sem kaj kmalu obupal. Ni mi preostalo drugega, kot da sem ga pustil tam ob cesti. Vrnil sem se naslednji dan s pomagači, nakar smo ga postisnili in motor se je zagnal. Težava ni bila ne vem kako pereča, vendar nevšečnost pa vseeno.

Katera je poleg očitnega vsesplošnega užitka v vožnji tista najbolj izstopajoča pozitivna izkušnja z avtom?

Poleg robustnega zvoka pri tem avtu, ki se absolutno razlikuje od navadnih golfov, so mi v spominu ostale paradne vožnje ter vožnje na srečanja. Vsaka vožnja s tem avtom je zame nekaj posebnega, vsaka ima namreč svojo zgodbo. Mi pa pade na pamet tudi en neprijeten dogodek, ki se je k sreči končal brez posledic. Zahvaljujoč dobrim zavoram. Avto me je takrat res pozitivno presenetil, in sicer sem tik pred višnjegorskim klancem pred dovozom na avtocesto za ovinkom naletel na stoječo kolono vozil. Ko sem začel zavirati, sem mislil, da se mi ne bo uspelo ustaviti, ampak ko sem res pošteno pritisnil, se je avto dobesedno posedel. Kar pritisnilo ga je k tlom in se je ustavil. Super.

Katere avte si še imel v svoji lasti pred tem?

Pred tem avtom sem imel najprej golfa tretje generacije 1.9 SD, potem druge generacije 1.6 D in citroena AX 1.4. Slednji je bil izključno prevozno sredstvo, o nekih užitkih bi težko govoril.

Če za trenutek pozabimo na denar in pregrešno visoke cene avtov, katerega bi si izbral?

Če bi bil brez kakršnihkoli omejitev, bi imel s strani podjetja Carlsson predelanega mercedes-benza CLS 63 AMG. Resda sem velik ljubitelj znamke Volkswagen, vendar tudi Mercedes-Benz mi je zelo pri srcu. Če pa že nimam finančnih omejitev, potem pa sploh.

Zadnje besede?

Jaz osebno sem zelo zadovoljen z njim in upam še na čimveč prevoženih kilometrov. Zaenkrat vse v redu kaže in sem na dobri poti vse tja do 300 tisoč. In ne, ne prodajam ga.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf mk3 VR6
vrsta motorja bencinski, šestvaljni, VR6, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 2792
moč v kW (KM) pri vrt./min 128 (174)
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
povprečna poraba v l/100 km 9-10
cena novega vozila v EUR cca. 22.500 (44.000 DEM)
zdajšnja vrednost v EUR 500-3.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
almo pravi:
ccc...
(pred 9 leti )
Ni slike
ian pravi:
hud GOLF   :)     VW for ever;))
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |