Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nissan je obrnil drugi list

Nissan leaf 40 kWh tekna

Avtor prispevka: Anže Jereb
Se spominjate prve generacije Nissanovega leafa? Tiste žogice na kolesih, ki je bila zaradi svoje oblike vsekakor opazna, simpatična pa precej manj. Druga generacija ostaja opazna in obenem še bistveno bolj simpatična od prve. Tudi precej bolj sposobna je.
Nissan je obrnil drugi list
Foto: Gašper Miš
16. 1. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zanimiva oblika skriva dober količnik zračnega upora
notranja prostornost bo potnikom všeč
prtljažnik je razkošen in ponuja več kot 400 litrov prostornine
položaj za volanom je dober, čeprav se sedi zelo visoko
večja baterija od predhodnikove je vsekakor dobrodošla
najbolj navduši več moči, pospeški so zdaj res dobri
vozniško je prijeten in dovolj udoben
na voznika deluje sproščujoče in ga umirja med vožnjo
spretnim omogoča vožnjo le s pedalom za ’plin’
leaf je eden najbolj vsakodnevno uporabnih električnih avtov
stebrička A sta široka in otežujeta preglednost
prtljažnik ima zelo visok rob, naslonjali klopi se ne zložita ravno
doseg je daleč od obljubljenega, z novo baterijo bo bistveno bolje
vmesnik multimedije je dokaj počasen in grafično povprečen
vzvratna kamera ima slabo ločljivost
notranja osvetlitev ni v LED-tehniki
občasno se zdi med vožnjo nervozen
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (11 glasov)

Nissan leaf je najbolje prodajan električni avtomobil v Evropi.

Očitno je že privlačna oblika tista, ki skrbi za odlično prodajo. Samo v prvih osmih mesecih letošnjega leta je Nissan v Evropi prodal preko 43.000 vozil, s čimer je leaf postal najbolje prodajan električni avtomobil v Evropi. Vsakih 10 minut prodajo enega, da si boste lažje predstavljali. In ker je leaf električni avto, test zahteva dva sklopa. Najprej oceno s stališča uporabnosti avtomobila in potem še s stališča elektrike, polnjenja in baterij.

Najprej avto: s skoraj štirimi metri in pol dolžine je leaf precej dober družinski avto. Zadaj bosta dva potnika deležna prostornega okolja in prtljažnik je po prostornini tudi dovolj velik, imam pa na obeh področjih po en zadržek, pri prtljažniku celo dva. Nakladalni rob je zelo visok, kar pomeni, da bo težak kovček precej nerodno vzeti ven oziroma postaviti vanj. Po podiranju zadnjih sedežev dno ni ravno in še ojačevalnik Bose je na dnu, kar ni najbolj priročno, kar vidim, kako ga boste s kakšnim težjim tovorom poškodovali. Glede zadnje klopi pa … ker je v dnu vozila baterija, stopali potnikov zadaj počivata dokaj visoko in položaj na sedežu ni najboljši, na daljših poteh vas bo to zmotilo.

S samim položajem za volanom ni kaj dosti narobe, čeprav je volanski obroč pomičen le po višini, čeprav so nekatera stikala precej zastarela in čeprav je vmesnik že preživet. Kot je preživeta notranja osvetlitev avtomobila, ki bi si v tem času in ob dejstvu, da gre za 'štromarja', res zaslužila LED-svetila. Voznikov položaj je dober, malce višje se sedi, kar bo všeč skoraj vsem, saj veste, da so zaradi tega dandanes tako popularni tudi križanci, materiali so večinoma dobri, usnje je celo na armaturni plošči in vratih.

Vozniško je leaf precej zanimiv, čeprav se čuti, da tehta 1,6 tone.

Tudi vozniško je leaf precej zanimiv, čeprav se čuti, da tehta 1,6 tone, ampak je k sreči težišče nizko. Zato ostaja dokaj udoben in se ne nagiba preveč, občutek na volanu je tudi dober, vseeno pa slabih cest nima posebej rad, tam se čuti, da mora podvozje delati malo bolj intenzivno. Takrat deluje malce živčno, a ne toliko, da bi se s tem obremenjevali. Za normalno družinsko rabo bo dovolj udoben, dovolj dinamičen in dovolj prostoren. Kaj pa električno sposoben?

Leaf ima baterijo s kapaciteto 40 kWh, od tega je uporabne kapacitete 37 kWh. To v praksi pomeni več kot 270-kilometrski doseg, kot pravi Nissan, sam pa beležim precej manj. Več kot 223 izpisanih kilometrov nisem videl ob polni bateriji, prevozil pa sem jih le okoli 180, preden me je imela dovolj in zahtevala polnjenje. Nekaj tega pripisujem mrazu, ki vsekakor pobere nekaj moči še z ogrevanjem kabine, malo pa tudi avtocestnim vožnjam, čeprav hitreje od 120 km/h nisem vozil. S skoraj polno baterijo je bila v mrzlem večeru pot iz Kranja do Podkorena ter nazaj že zajeten zalogaj za baterijo, ki je tik pred ponovnim polnjenjem kazala le še 7 odstotkov.

Kmalu pride leaf s ’60-kvurno' baterijo, kar bo še bolje, vsekakor pa na našem testu povprečna poraba ni padla pod 20 kilovatov za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Pričakovali smo vsaj 15-20 odstotkov manj. Leaf boste polnili skoraj 20 ur na klasični vtičnici oziroma na hitri okoli sedem ur, ker vgrajeni polnilnik z več kot 6,6 kW ne polni, torej doma hitrejše polnilnice od 7 kW ne potrebujete. Najhitrejša je seveda polnilnica z enosmernim tokom, tam polni z največ 43 kilovati in bo v slabi uri baterija napolnjena na 80 odstotkov. Ima pa Nissan priključek CHAdeMO, ki ga k sreči najdete na hitrih polnilnicah po Sloveniji.

110 kW moči in v hipu dostavljen navor sta med vožnjo pač zakon, leaf gre kot strela, če boste želeli. 7,9 sekunde potrebuje do 100 km/h. Po spuščanju stopalke skorajda sam ne zavira, zato ima še funkcijo brake, samo prestavno ročico premaknete nazaj in se vključi, na enak način pa tudi izključi. Mimogrede, prestavna ročica je nerodno majhna, tista v Toyotinem priusu je bistveno bolj prijetna. Za še več zaviranja pa poskrbi funkcija e-pedal, takrat avto zelo suvereno zavira, ko spustite plin. Če boste natančni, zavore sploh potrebovali ne boste in tako zadevo tudi oglašujejo pri Nissanu. Da boste vozili le še z eno stopalko. Sam je nisem uporabljal, ker ni najbolj intuitivna, vsaj za vsak dan ne.

Leaf je precej zanimiv avto in že v serijski opremi je ogromno varnostnih sistemov, kar je pohvalno, nekaj pa je doplačilnih. Sam zna zavirati pred oviro in celo nekaj časa avtonomno voziti, ponuja radarski tempomat, vsi sistemi pa tudi precej dobro delujejo in obenem niso naporni z neprijetnimi piski ali vmešavanji za vsako figo.

Če vas ne skrbi, da boste baterijo pozimi polnili na manj kot 200 kilometrov in jih poleti prevozili le kakšnih 50 več, potem vas njegov električni doseg ne bo motil. So pa na trgu že električni tekmeci z večjim dosegom in takšen bo kmalu lahko tudi leaf.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan leaf 40 kW tekna
vrsta motorja električni
baterija 40.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 3.283 do 9.795
največji navor v Nm pri vrt./min 320 od 0 do 3.283
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4490 x 1788 x 1540
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 420
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1640 (355)
največja hitrost v km/h 144
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po ECE/WLTP) v kWh 14,6/20,6
poraba na testu v l/100 km 18,1
cena osnovnega vozila v EUR 35.490
cena testnega vozila v EUR 39.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.790

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
almo pravi:
Nevem kako se je vozil a moja poraba ne preseže 15kwh na 100km...poleti je celo pod 113 do 14kwh...in gretje če si ga vključiš preko aplikacije na telefonu ne pokuri praktično nič.
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |