Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Malo podjetništvo

Fiat fiorino 1,3 multijet 16V elegant

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mali dostavniki si pri nas bolj kot ne še utirajo pot, vendar se že kaže njihova priljubljenost zaradi kompaktnih mer, ki so nadvse pomembna lastnost v mestih. Slovenija sicer ne premore megalopolisov a njihovo uporabnost že znajo ceniti številni dostavljalci pošte ali podobnega. Fiat se je za novi fiorino združil s francoskim koncernom PSA in nastal je mali kombi z atraktivnim izgledom in zelo varčnim motorjem.
Malo podjetništvo
Foto: Matej Mihinjač
12. 12. 2008 ob 19:36
Komentarjev: 0

Za razliko od Peugeotovega in Citroënovega motorja 1,4 HDi ima Fiat svojega 1,3 multijet, za katerega moram reči, da me je bolj prepričal. Resda sta oba varčna a se zdi, da ima ob približno enaki porabi boljše zmogljivosti in bolj uporabno razporejen navor. 5,5 litra na sto kilometrov je številka, ki jo bo marsikatero podjetje znalo ceniti in ki je z nezahtevno vožnjo ni težko doseči. Prav tako v mestnih središčih, kjer je vožnja bolj stanje v koloni kot pa kaj drugega, poraba ni presegla sedem litrov. Zmogljivosti so seveda namenu primerne a fiorino nikakor ne daje občutka okornega in počasnega vozila, saj čisto konkretno pospešuje, po zaslugi kratkih prve in druge prestave pa tudi takrat, ko je obtežen, nima težav s premikanjem. Tudi fiorino ima le pet prestav a pomanjkanja šeste niti ne boste čutili, če ne boste opravljali veliko svojih poti po avtocesti. Vozne lastnosti so povsem v okviru pričakovanj, kar pomeni, da je lega vozila zanesljiva, ko je prazen in ko je naložen. Ker je vozilo že v osnovi precej lahko, mora biti vzmetenje, veliki nosilnosti na ljubo, nastavljeno trdo, zato prazen skače po luknjah v cesti kot kozliček in masira potnika v njem. Nasprotno je naložen bistveno bolj udoben in k sreči tudi motorju ne poide takoj sapa ob največ 600-kilogramskem tovoru. Nalaganje v tovorni prostor je izredno enostavno zaradi krilnih vrat, ki se odpirajo pod 90- ali 180-stopinjskim kotom, medtem ko širina kljub kompaktnim meram fiorina omogoča prevoz 'evropalete'. Dostop je v testnem primeru s paketom opreme 'elegant' še olajšan z drsnimi bočnimi vrati na desni strani, obenem pa lahko zložite sovoznikov sedež, odprete mrežna vratca za njim in v tem primeru peljete daljše stvari (do 2,49 metra). Nadvse uporabna je stropna luč zadaj, ki jo lahko vzamete iz ohišja in vam služi kot svetilka.

Mali fiorino je lahko privlačen tudi zaradi nezahtevnosti upravljanja. Marsikateri voznik se namreč ob pogledu na velike in okorne kombije kar zgrozi, kaj šele, da bi sedel za volan. Tu je seveda zgodba drugačna, saj meri (vsaj v dolžino) manj kot večina avtomobilov na naših cestah. Na pomanjkanje vzvratnega ogledala v kabini zaradi nezastekljenih površin zadka se je potrebno hitro navaditi, saj bočni ne pokrijeta celotnega kota okoli vozila, ko menjate vozni pas. Sta pa praktično globoki, da bodo bočna parkiranja karseda enostavna. Če je sedenje vsaj na krajših poteh kljub majhnim meram sedežev udobno, je lahko za nekatere voznike, ki sedijo bližje volanu, zelo moteče, da je tako malo prostora pod koleni. Plastika, ki zakriva drobovje pod volanskim obročem, namreč žuli v goleni, zato je potrebno sedež bolj odmakniti in potem zopet nergati nad preveč položnim volanom. Je pa zato slednji lahkoten za vrtenje, medtem ko pešce pri vzvratni vožnji s fiorinom opozarja piskanje. Ostalo je bolj ali manj enako kot v ostalih majhnih Fiatovih vozilih, zato je ukazovanje napravam enostavno, ob paketu za kadilce pa boste nekateri pogrešali 12-voltno vtičnico za napajanje zunanjih naprav.

Mali in veliki podjetniki imajo v zadnjem obdobju res veliko izbiro vozil za svoje potrebe. Ko bodo njihove najpomembnejše postavke kompaktne mere, majhen in dober motor, uporabna notranjost in simpatičen, moderen izgled, zna biti fiorino povsem na vrhu. Cena ni nizka, če ocenjujete, koliko pločevine dobite v zameno za denar, je pa še vedno ugodna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat fiorino 1,3 multijet 16V
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3864 x 1716 x 1721
medosna razdalja v mm 2513
prtljažnik v litrih 2500 – 2800
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165 (600)
največja hitrost v km/h 157
pospešek 0-100 km/h v s 16,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/3,8/4,5
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.430

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |