Malo podjetništvo
Fiat fiorino 1,3 multijet 16V elegant
![Malo podjetništvo](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-large/667x400/middlexcenter/100/41547310957685112.jpg)
Za razliko od Peugeotovega in Citroënovega motorja 1,4 HDi ima Fiat svojega 1,3 multijet, za katerega moram reči, da me je bolj prepričal. Resda sta oba varčna a se zdi, da ima ob približno enaki porabi boljše zmogljivosti in bolj uporabno razporejen navor. 5,5 litra na sto kilometrov je številka, ki jo bo marsikatero podjetje znalo ceniti in ki je z nezahtevno vožnjo ni težko doseči. Prav tako v mestnih središčih, kjer je vožnja bolj stanje v koloni kot pa kaj drugega, poraba ni presegla sedem litrov. Zmogljivosti so seveda namenu primerne a fiorino nikakor ne daje občutka okornega in počasnega vozila, saj čisto konkretno pospešuje, po zaslugi kratkih prve in druge prestave pa tudi takrat, ko je obtežen, nima težav s premikanjem. Tudi fiorino ima le pet prestav a pomanjkanja šeste niti ne boste čutili, če ne boste opravljali veliko svojih poti po avtocesti. Vozne lastnosti so povsem v okviru pričakovanj, kar pomeni, da je lega vozila zanesljiva, ko je prazen in ko je naložen. Ker je vozilo že v osnovi precej lahko, mora biti vzmetenje, veliki nosilnosti na ljubo, nastavljeno trdo, zato prazen skače po luknjah v cesti kot kozliček in masira potnika v njem. Nasprotno je naložen bistveno bolj udoben in k sreči tudi motorju ne poide takoj sapa ob največ 600-kilogramskem tovoru. Nalaganje v tovorni prostor je izredno enostavno zaradi krilnih vrat, ki se odpirajo pod 90- ali 180-stopinjskim kotom, medtem ko širina kljub kompaktnim meram fiorina omogoča prevoz 'evropalete'. Dostop je v testnem primeru s paketom opreme 'elegant' še olajšan z drsnimi bočnimi vrati na desni strani, obenem pa lahko zložite sovoznikov sedež, odprete mrežna vratca za njim in v tem primeru peljete daljše stvari (do 2,49 metra). Nadvse uporabna je stropna luč zadaj, ki jo lahko vzamete iz ohišja in vam služi kot svetilka.
Mali fiorino je lahko privlačen tudi zaradi nezahtevnosti upravljanja. Marsikateri voznik se namreč ob pogledu na velike in okorne kombije kar zgrozi, kaj šele, da bi sedel za volan. Tu je seveda zgodba drugačna, saj meri (vsaj v dolžino) manj kot večina avtomobilov na naših cestah. Na pomanjkanje vzvratnega ogledala v kabini zaradi nezastekljenih površin zadka se je potrebno hitro navaditi, saj bočni ne pokrijeta celotnega kota okoli vozila, ko menjate vozni pas. Sta pa praktično globoki, da bodo bočna parkiranja karseda enostavna. Če je sedenje vsaj na krajših poteh kljub majhnim meram sedežev udobno, je lahko za nekatere voznike, ki sedijo bližje volanu, zelo moteče, da je tako malo prostora pod koleni. Plastika, ki zakriva drobovje pod volanskim obročem, namreč žuli v goleni, zato je potrebno sedež bolj odmakniti in potem zopet nergati nad preveč položnim volanom. Je pa zato slednji lahkoten za vrtenje, medtem ko pešce pri vzvratni vožnji s fiorinom opozarja piskanje. Ostalo je bolj ali manj enako kot v ostalih majhnih Fiatovih vozilih, zato je ukazovanje napravam enostavno, ob paketu za kadilce pa boste nekateri pogrešali 12-voltno vtičnico za napajanje zunanjih naprav.
Mali in veliki podjetniki imajo v zadnjem obdobju res veliko izbiro vozil za svoje potrebe. Ko bodo njihove najpomembnejše postavke kompaktne mere, majhen in dober motor, uporabna notranjost in simpatičen, moderen izgled, zna biti fiorino povsem na vrhu. Cena ni nizka, če ocenjujete, koliko pločevine dobite v zameno za denar, je pa še vedno ugodna.
tehnični podatki | fiat fiorino 1,3 multijet 16V |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1248 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 55 (75) pri 4000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 190 pri 1750 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3864 x 1716 x 1721 |
medosna razdalja v mm | 2513 |
prtljažnik v litrih | 2500 – 2800 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1165 (600) |
največja hitrost v km/h | 157 |
pospešek 0-100 km/h v s | 16,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,7/3,8/4,5 |
poraba na testu v l/100 km | 5,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 12.430 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/23360078409314156.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/25266248267143964.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/45503486599773168.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/57652728911489248.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/11863858997821808.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/58000140078365800.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/37341193063184616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/14532345766201616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/64311343710869552.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/68415086390450600.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/50697362748906016.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/36772069707512856.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/94538445957005024.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/13392323069274426.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/92412502877414224.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/88917939038947232.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/54668685607612136.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/61316186375916008.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/90133448923006656.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/35376809677109124.jpg)