Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Povratek na sceno

Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS allgrip elegance +

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Obstaja nekakšno veselje, ker se je japonska znamka Suzuki vrnila na naš trg in to s prav finim avtomobilom. Novi suzuki SX4 S-cross je namreč zanimiv paket. In ker gre za čisto nov model, bi bil lahko tudi samo S-cross. Predolgo ime ima.
Povratek na sceno
Foto: Gašper Miš
31. 12. 2013 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

dobra alternativa uveljavljenim avtomobilom v razredu
kljub ustroju se S-cross zelo dobro pelje po cesti
na terenu je z dobrim pogonom dokaj prepričljiv
vodljivost in občutek na volanu sta dobra
kabina je dovolj prostorna glede na mere
prtljažnik ponuja veliko uporabnega prostora
motor je kljub štirikolesnemu pogonu varčen
na zadnji klopi hitro zmanjka prostora za glave potnikov
armaturna plošča je 'starojaponsko' dolgočasna
posoda za gorivo je premajhna
sklopka ni dovolj trdoživa za pogoste izlete z urejenih cest
nima pomočnika za spuščanje po klancu
premajhna ponudba motorjev
kljub akciji previsoka cena v primerjavi s konkurenco
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (17 glasov)
video test suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS allgrip elegance +
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In če sem ravno pri stvareh, ki pri avtu z uporabniškega vidika sploh niso pomembne, pri prodaji pa še kako, ker danes itak vse kupujejo oči, se mi zdi, da oblika ni tako prepričljiva, kot bi lahko bila. Suzuki je v zadnjem času že večkrat pokazal hudo oblikovane prototipe in bi lahko bolj pogumno oblikoval serijske avtomobile, tukaj pa vse skupaj izgleda bolj ali manj kopija najuspešnejših predstavnikov tega razreda križancev. Od qashqaija je recimo za točno 3 centimetre manjši. Tako v dolžino, kot širino in medosno razdaljo.

K sreči niti najmanj ne razočara tam, kjer sem vedno najbolj strog. Med vožnjo. Ampak po vrsti... Najprej se boste srečali z 1,6-litrskim dizelskim motorjem z 88 kW (120 KM) in ugotovili, da je glasen. Ko se boste malo vozili, se boste na to navadili, se prepričali, da je dovolj zmogljiv, čeprav tako kot vsi 'turbodizli' v spodnjih vrtljajih len in zato včasih na terenu neodločen pri speljevanju. Ko boste izpraznili PREmajhno posodo za gorivo (47 litrov) in jo šli napolnit, pa boste ugotovili še, da je precej varčen. Kljub štirikolesnemu pogonu ne porabi bistveno več od 6 litrov na 100 kilometrov, kar je dober rezultat.

Kot drugo boste ugotovili, da ima prijeten menjalnik s precej natančnimi gibi, vendar se mora najprej ogreti, saj se precej zatika, ko je hladno kot v tem času. Potem se vam bo zdelo podvozje precej čvrsto, kar pomeni trdo, včasih tudi glasno blaženje na slabih cestah, zato pa zelo dobro lego na lepih cestah, tudi po zaslugi štirivodilne preme zadaj. Mislim, da ima tale SX4 S-cross ene najboljših voznih lastnosti med majhnimi križanci, kar je navadno lastnost, ki jo pri takšnih avtomobilih najbolj kritiziram. Suzuki očitno še vedno zna narediti avtomobil za malo bolj zahtevnega voznika. Dober je občutek na volanu in tudi pogon se lepo in hitro prilagaja razmeram.

Morda niste vedeli, da je zgodovina Suzukijevega štirikolesnega pogona dolga že 45 let. Začela pa se je z jimnyjem, ko je šef znamke Osamu Suzuki želel majhen avto, ki bi se bil sposoben voziti tudi po terenu. No, danes je to vse kaj drugega kot terenski avto, gre pa presenetljivo dobro po večini podlag, če je le dovolj prostora spodaj (16,5 cm od tal). Tudi edini med vsemi ponuja toliko različnih možnosti. Kar štiri, od samodejne za vsak dan, sport za boljšo odzivnost, snow za vožnjo po spolzkem in lock za primere, ko se ustavite in je potrebno speljati iz kakšnega globokega blata ali snega. Če so gume zmožne. Nad 60 na uro pa se potem sam nazaj vklopi program snow, tako da temu suzukiju manjka le ena pomembna stvar za nevešče voznike - pomoč za spuščanje po klancu. Prva prestava je vseeno predolga in na zaledeneli cesti bi to še kako prav prišlo. S tem bi bil tole eden najbolj terenskih križancev, tako pa ga recimo škoda yeti še vedno prekaša. Tudi za sklopko se zdi, da malo preveč trpi na terenu, zato velja razmisliti o samodejnem menjalniku (na voljo samo pri bencinskem motorju), če boste pogosto zavili z urejenih cest.

V kabini že v štartu nisem pričakoval kaj dosti, več ali manj dolgočasno oblikovano armaturno ploščo in merilnike, vse skupaj ni na nivoju najnovejše evropske konkurence, je pa zato enostavno in uporabno, čeprav zelo moti, da se potovalni računalnik nastavlja samo enosmerno z gumbom desno od volana, za kar se je potrebno stegniti. Odlična so odlagalna mesta med sedežema, za spremembo celo uporabna, če spet primerjam s konkurenco. In od slednje ima tale SX4 S-cross tudi precej večji in uporabnejši prtljažnik, ki meri kar 430 litrov. Veliko prostora je seveda še pod polico. Tudi sama kabina je presenetljivo prostorna, celo zadnja klop ni utesnjena za noge, je pa za glavo, če ste visoki.

In če želite uživati v vsem, kar vidite na fotografijah, boste morali kar lepo razvezati svoj mošnjiček. Za 26 tisočakov vas bo ob akcijski ceni olajšal takšen suzuki, da boste lahko imeli led dnevne in ksenonske luči, ki so na voljo samo pri tej opremi elegance. Prav tako ogrevane usnjene sedeže in panoramsko streho z oknom. Morda bo koga zmotilo, da je poleg Fiatovega dizelskega pri SX4 S-crossu na voljo samo še enako velik bencinski, ki ima prav tako 88 kilovatov. In to je to. Pa vsega skupaj štirje paketi opreme. Enostavnost ponudbe pač. Tako kot je sam avto enostaven in mi je ravno zato všeč, bo pa povratek na domačo sceno zaradi napak prejšnjega zastopnika znamke zelo težak. Morda je Suzuki tudi malo prepozno predstavil ta model, ker se je konkurenca že dobro zasidrala, zato pa imajo zdaj kupci še eno alternativo na izbiro, ki povrhu vsega niti malo ne razočara.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS allgrip elegance +
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4300 x 1765 x 1575
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1370 (500)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,0/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 17.900
cena testnega vozila v EUR 28.000
cena testnega vozila z dodatno opremo in popustom v EUR 26.350

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |