Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prestižna uporabnost

Audi A3 sportback 1.6 TDI attraction

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Format A3 je pri Audiju zapisan z zlatimi črkami, saj je bil velika uspešnica. In čeprav so kupci želeli majhnega prestižnega golfa, so se med njimi našli takšni, ki jim je bil ravno malo premajhen. Pa so potem z drugo generacijo predstavili malenkost daljšega in bolj uporabnega sportbacka.
Prestižna uporabnost
Foto: Miha Kokalj
16. 8. 2013 ob 9:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

lepo obdelan in uporaben prtljažnik
zelo nevtralne vozne lastnosti
dokaj ugodna poraba goriva
ročni menjalnik ima pri Audiju s tem motorjem 6 prestav
enostavno in pregledno delovno okolje za voznika
počutje potnikov na sprednjih sedežih
zelo kvalitetna izdelava
odlična povezljivost z modernimi napravami
pomanjkanje idej pri oblikovanju
kljub povečanim zunanjim meram je znotraj precej utesnjen
cena dodatne opreme hitro poveča skupno ceno
predolg hod stopalke za sklopko
osrednji zaslon ima slabo ločljivost
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (25 glasov)

In seveda so ga ohranili še za novo generacijo. Ta pa bo imela bistveno težje delo, ker je konkurenca medtem tudi naredila svoje modele (na primer mercedes-benz A in BMW serije 1), ki so prav tako odlični, vsak na svojem področju. Tako da A3, ki je bil nekoč edini, danes ne more več staviti na prestiž, ampak druge kvalitete.

Predvsem kvaliteta izdelave in povezljivost sta glavni prednosti. Sam sem si za to izmislil kar izraz 'prestižna uporabnost'. Večino zadev, ki jih ponuja A3, namreč lahko dobite tudi v golfu, s katerim si deli platformo, pa vendar je v audiju vedno občutek tisti, ki prepriča kupce. Ampak tiste kupce, ki so pripravljeni odšteti nekaj tisočakov več samo zaradi drugačnega počutja v kabini, bolj ugledne blagovne znamke in tudi tega, da je takšnih ali podobnih avtomobilov manj na cesti. Ko razčistite s temi pojmi, je hitro jasno, zakaj bi nekdo odštel dobrih 26 tisoč evrov za takšen avtomobil, ki ni nič posebej vpadljiv, ima le 1,6-litrski turbodizelski motor s 77 kW (105 KM) in povprečno opremo.

Prtljažnik, na primer, tudi v tem primeru meri le 380 litrov, ampak je tako lepo obdelan in pravilnih oblik, da mu z veseljem oprostite kakšen liter manj v primerjavi s cenovno nižje postavljeno konkurenco. Ali pa prostor na zadnji klopi, ki je seveda zadovoljiv, sploh za tiste, ki ste vajeni utesnjenih klopi cliov in podobnih manjših avtomobilov, seveda pa je zato toliko večji užitek sedeti spredaj.

Zelo mi je všeč, da je okoli voznika tako malo gumbov, ker je vse na pogled tako enostavno. Od zgoraj navzdol si sledijo: pogrezljivi zaslon (ni občutljiv na dotik, ker je predaleč od rok, in ima dokaj slabo ločljivost), zračniki, vrstica osnovnih gumbov za upravljanje, klimatska naprava, potem pa samo še velik okrogel gumb za večpredstavnostni sistem MMI pred prestavno ročico. Prav nič ne manjka in je zato še več prostora za vaše drobnarije. Nekateri želijo ravno obratno, vse polno gumbov, da izgleda kot vesoljska ladja, in dostikrat se ravno to izkaže za slabše pri odlagalnih prostorih (kot recimo peugeot 508 iz drugega segmetna vozil), sploh pa pri ergonomiji, ker med množico majhnih gumbkov težko najdeš pravega. Tudi varno ni med vožnjo. Tukaj audi A3 navdušuje, saj je voznikovo delovno okolje težko boljše. Kot vedno, je dobra namestitev za volanom, zamera pa gre še vedno predolgemu hodu stopalke za sklopko (očitno ima glavni preizkuševalec v hiši krajšo levo nogo, ker so se nad tem jezili moji novinarski kolegi že vsaj 15 let nazaj). Elektronska pomožna zavora tudi pomaga pri izrabi prostora, ampak je sam ne maram. Imam raje pravo, z ročico, sploh pri bolj dinamičnih avtomobilih.


Audi namreč hoče biti tudi malo bolj dinamičen. In je, do določene mere. Še vedno je dovolj udoben, konec koncev je to le bolj osnovna različica z 1,6-litrskim motorjem, ampak ima zelo nevtralno lego na cesti. Z dobrimi pnevmatikami (Dunlop) se odlično potopi v ovinek, na volanu pa kljub električnemu servu daje zelo dober občutek, če nos drsi. Nobene drame ni. Tudi to, da je zadek malenkost daljši, se mi po občutku ni zdelo, da bi kaj posebej vplivalo na lego v primerjavi s trivratnim A3, ker je tudi medosna razdalja malenkost večja in ker ima prav tako večvodilno zadnjo premo. Mogoče je le malenkost manj vodljiv, ampak to so takšne malenkosti, ki jih noben ne bo opazil, ko se bo počasi pomikal v koloni v mestu ali vozil naravnost po avtocesti.

Sam bi veliko raje kot dizla izbral bencinarja, sploh za tiste, ki ste večinoma na kratkih poteh. Lahko pa tudi tega pohvalim, ker je še kar tih, s porabo med 5 in 6 litri dokaj varčen, je pa dokaj mrtev, dokler se motor vsaj malo ne zavrti in turbina zadiha. V audiju je za razliko od nekaterih hišnih modelov spojen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki, tako kot vse ostale mehanske komponente, brezhibno deluje, če niste dirkaško zahtevni. Tudi dinamični vožnji ne kljubuje, zato je takšnega sportbacka užitek voziti. Ne toliko, kot BMWja serije 1, ki na področju voznih lastnosti na suhi cesti nima konkurence, je pa za avtomobil s pogonom na sprednji kolesi presenetljivo dinamičen in hkrati udoben.

Zaključek? Isti kot vedno: nič posebnega tako oblikovno kot vozno, ampak, ko vse skupaj sešteješ, super avto. Le nekaj mu manjka. Težko napišem, kaj, ampak lastniki bodo že vedeli, zakaj jih kupujejo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A3 sportback 1.6 TDI attraction
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) od 3.000 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 2.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4310 x 1785 x 1425
medosna razdalja v mm 2636
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1335 (485)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,3/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 20.470
cena testnega vozila v EUR 22.270
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.483

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
Neki manka... Nevem neki;) hhhh
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |