Tole je že tretja testna mazda CX-5, tokrat prvič le s sprednjim pogonom. In zato najmanj suverena, bi marsikdo pomislil. Res? Pravzaprav le v primeru, da bi z njo želeli vleči počitniško prikolico ali se voziti po brezpotjih, česar pa noben lastnik takšnih vozil nikoli ne počne. Ker tudi s štirikolesnim pogonom to ni kleni terenec in ker si takšne avtomobile kupujete predvsem zaradi višjega sedenja. Če se boste zapeljali po kakšnem makadamu, bo tudi takšna s sprednjim pogonom dovolj. In dejansko je ravno zaradi dvokolesnega pogona avtomobil vozniško najbolj suveren, pelje se lahkotneje in manj okorno od štirikolesno gnanih izvedenk, kar je pravzaprav zelo pomembno. Ne zato, da boste ves čas divjali, potem ste pri nakupu zgrešili bistvo, temveč zato, ker je po občutku prijetnejša za vožnjo. Če vas to ne prepriča, vas bo prepričala poraba goriva.
Prvi testni CX-5 je ponudil najzmogljivejši dizelski agregat v ponudbi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Test si preberite tukaj in opazili boste, da ga nisem posebej pohvalil, ker kljub tehnologiji skyactive ni ponudil pohvalno majhne porabe, samodejni menjalnik pa se mi je zdel povprečno hiter. Potem smo na test dobili takšno mazdo CX-5 z bencinskim motorjem v nosu, ki nam je bila že bolj všeč, predvsem pa je porabila skoraj enako, a je bila na trenutke še vedno okorna. Tokratno zopet poganja dizelski motor, s 110 kilovati moči malenkost šibkejša različica, je pa po občutku enako zmogljiv, lepo prožen in dovolj uglajen, predvsem pa porabi bistveno manj goriva. Slaba dva litra manj od prve dizelske mazde CX-5 je dovolj zgovoren podatek, da dvakrat premislite, če štirikolesni pogon ter malenkost močnejši motor resnično potrebujete. In boste za takšno kombinacijo z malenkost bogatejšim paketom opreme plačali štiri tisočake več. Sam bi vsekakor priporočil dvokolesno gnanega CX-5 in ga izbral z bencinskim motorjem v nosu, ker je nadvse prijeten, tudi lepo prožen in še bolj tih, porabil bo sicer nekoliko več, a je že v štartu dva tisočaka cenejši. Naj bo vsekakor med izbiro, razen če nameravate prevoziti veliko kilometrov.
Sicer pa je trenutno mazda CX-5 eden bolj suverenih predstavnikov segmenta, čeprav mu ostro konkurirata še odlična honda CR-V in vozniško najbolj suveren ford kuga. Le malo je namreč zamer, ki jih lahko pripišem temu avtomobilu, morda edino povprečno prostoren prtljažni prostor. Položaj za volanom mi je všeč, briljantni menjalniki me v mazdah čisto vedno prijetno presenetijo, pelje se CX-5 tudi lepo in predvidljivo pa še dovolj pregleden je, da kljub ne ravno majhnim meram na parkirišču ne boste zardevali. Celo cenovno je dobro pozicioniran, nekje v zlati sredini, če pod drobnogled vzamemo cel spekter tekmecev.