Citroen racing & Mikko Hirvonen
Aktualno
Kljub temu da sem se takoj po prihodu oblekel v dirkaški dres, so me hitro pomirili, da WRC-ja pač ne bom vozil, ampak DS3 R1, ki je na začetku lestvice. To je serija, kjer sam motor ni predelan, ampak ima le dodelana izpuh in filter, tako da doseže moč 125 KM, ter se bolj vrti, podvozje pa je seveda deležno konkretnih dodelav, tako da leti kot sneta sekira. Na pravi progi se že za volanom takšnega avtomobila pošteno prepotiš in uživaš, če ti veliko pomenijo tovrstni užitki.
Pred tem nas je z DS3 R3 (največja moč: 210 KM) zapeljal tudi francoski pokalni prvak in si dal duška na od nalivov razmočeni progi, nato pa sem sedel na sovozniški sedež nekoga, ki zna peljati še malo bolje. Mikko Hirvonen, odlični Citroënov dirkač, ki je letos drugi v skupnem seštevku takoj za Loebom, mi je namreč pokazal, kaj zmore njegova specialka za WRC, ki je verjetno najboljši avtomobil te vrste na svetu v tem trenutku. Samo dirkalnik stane več kot pol milijona evrov, da ne govorim o vseh ostalih stroških ekipe. Vsak kilometer vožnje z njim stane od 150 do 200 evrov, tako da je za to, da je mene zapeljal tri kroge, zapravil kakšnega jurja evrov. Takšni enormni stroški nastanejo, ker je en motor ali menjalnik uporaben le za okoli 1500 do 2000 kilometrov in če ena dirka obsega približno 400 km, je hitro jasno, da je to, kljub določenim pocenitvam v zadnjih letih, še vedno izredno drag šport. Ampak zanimiv in nadvse zabaven!
še nekaj podatkov za največje navdušence:
citroën DS3 WRC
motor: 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik, 4 ventili na valj, neposredni vbrizg
delovna prostornina: 1598 ccm
največja moč: 300 KM pri 6000 vrt./min
največji navor: 350 Nm pri 3250 vrt./min
specifična moč: 188 KM na liter delovne prostornine
pogon: na vsa štiri kolesa, samozaporna mehanska diferenciala spredaj in zadaj
menjalnik: 6-stopenjski, sekvenčni z ročnim prestavljanjem
zavore: spredaj 355 mm diski (300 mm za makadam), zadaj 300 mm diski
kolesa: asfalt 8x18", makadam in sneg 7x15"
mere (DxŠ): 3948 x 1820 mm
medosna razdalja: 2461 mm
posoda za gorivo: 75 l
masa: 1200 kg minimum, 1350 kg s sovoznikom
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!