Tretji generaciji, ki je na naše ceste zapeljala v teh dneh, so namenili kopico novosti, ena izmed njih je tudi rahla sprememba imena. Cee'd z opuščajem se poslavlja in prihaja le še ceed. Bojda je lažje izgovoriti in tudi iskalniki so enostavnejšim imenom bolj naklonjeni. Kakorkoli, tretja generacija je tako kot obe njeni predhodnici izdelana in kompletno zasnovana v Evropi, od tod tudi njeno ime Community Europe & European Design.
Ceed je za Kio pri nas najpomembnejši model, pri katerem so v zadnjih desetih letih podvojili tržni delež. Narejen je v Evropi in le tukaj se tudi prodaja, torej je od osnove naprej narejen za naš evropski okus. Zato me ne čudi, da je v manj kot ducat letih prepričal preko 15.000 slovenskih voznikov in je letos v segmentu tretji po prodaji, prehitevata ga le megane in golf. Ker se potrebe in želje kupcev spreminjajo, je po novem na voljo kot petvratna kombilimuzina, karavan in shooting brake, slednji pride k nam čez nekaj mesecev, prepoznali pa ga boste pod oznako proceed. Trivratne kombilimuzine torej ni več.
Kombilimuzina je po merah enaka prejšnji generaciji in tudi medosje je enako, so pa s spremembami znotraj vseeno ustvarili več prostora. Tudi bočna linija je odslej bistveno elegantnejša in bolj umirjena, prejšnja generacija je v primerjavi s to izgledala, kot da bo vsak čas padla na nos. Karavan je po drugi strani v dolžino zrasel za skoraj dvanajst centimetrov in se s 4,6 metra dolgo podobo že konkretno spogleduje z za razred večjimi predstavniki. Tudi njegov prtljažnik je z več kot 600 litri prostornine večji od povprečja razreda višje. Ampak podobno velja za večino predstavnikov. Kombilimuzinski hrbet pa pogoltne za 395 litrov krame.
Poleg tega, da zunaj izgleda precej bolj atraktivno in je notranjost občutno naprednejša, kmalu bodo na primer na voljo tudi digitalni merilniki, je veliko novosti še pri tehničnih rečeh. Za začetek se baje veliko bolj odločno pelje, ker so spremenili blažilnike, krmilni mehanizem, elastokinematične elemente in nasploh večino 'strojnega' sestava. Za varnost skrbi veliko serijske opreme, med katero so opozorilnik za voznikovo zbranost, LED-dnevne luči, ceed samodejno zavira v mestih in podobno, opcijsko pa bo pomagal z radarskim tempomatom, polnimi LED-lučmi in sistemom za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznega pasu, s čimer varnost povečuje še odločneje.
Zaenkrat so na voljo trije bencinski in en dizelski motor. Klasiko predstavlja atmosferski 1,4-litrski bencinar s 74 kW moči (100 KM), litrski turbomotor kot drugi v ponudbi ponuja 88 kW moči (120 KM), 1,4-litrski T-GDi pa 103 kilovate (140 KM). Turbodizelski motor je povsem nov in na voljo s 85 kW (115 KM) oziroma 100 kW (136 KM) moči. Oba dizla in močnejši bencinar sta na voljo še s 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom. V naslednjem letu se bodo omenjenim pridružili še blago-hibridna različica z 48-voltno napetostjo in izvedenki GT ter GT line, kjer bo pod pokrovom 1,6-litrski turbomotor z dobrimi 200 'konjički'.
Pa cene? Cenik je pri Kii precej kompliciran, a smo tega že vajeni. Rednih cen niti ne glejte, ker so tukaj zgolj zato, da bolj premamijo popusti. Za povsem osnovni ceed z 1,4-litrskim atmosferskim motorjem boste odšteli 15.990 EUR, če boste izbrali Kiino brezobrestno financiranje. Če boste v salonu pomahali z denarjem, bo znesek še za tisočak in pol nižji, če boste za financiranje poskrbeli sami, bo cena osnovnega ceeda 12.990 EUR. Spodaj je še nekaj cen …
Cene:
kia ceed 1.4 MPI active – 15.990 EUR
kia ceed 1.0 T-GDi edition – 18.490 EUR
kia ceed 1.4 T-GDi motion – 22.290 EUR
kia ceed 1.6 CRDi 85 kW fresh 7 DCT – 23.890 EUR
kia ceed 1.6 CRDi 100 kW motion 7 DCT – 25.890 EUR