Kot zanimivost so nam na predstavitvi picanta postregli še s podatkom, da so avtomobili tako imenovanega golfovega razreda v zadnjih letih zrasli za kar 10 centimetrov, razred manjši celo za 20 centimetrov. Najmanjši so se v povprečju povečali le za 2, zato ne preseneča, da nova, tretja reinkarnacija picanta kljub povsem novi platformi meri do milimetra enako kot prejšnja. Ker pa ima novinec občutno krajša previsa, med osema meri dodatnih 15 milimetrov. Pri razvoju so si za merilo zastavili kar petvratni volkswagnen up! in ob tem dodali, kako so trdno prepričani, da novinec v tem trenutku predstavlja enega najboljših nakupov v tem razredu. Vse to so podkrepili še s podatkom, da so kljub majhnim količinam, ki jih korejska tovarna namenja trgom stare celine, na njej prodali več kot 300.000 primerkov, globalno gledano pa približno petkrat toliko.
Ko novi picanto primerjamo s starim, hitro opazimo spremembe spredaj, kjer se značilna motorna maska v obliki tigrovega nosu poveže v opcijska bi-ksenonska žarometa. Povezava močno pripomore k občutku širine in posledični športnosti, za kar smo že napisali, da v razredu ni povsem nepomembno. Stranska linija prinaša še malo manjša stekla, na strehi pa anteno v obliki plavuti morskega psa. Picanta sta si še najbolj podobna od zadaj, kjer so le rahlo spremenili obliko odbijača in luči. Tako bistveno več novosti najdemo v notranjosti, kjer je armaturna plošča postala bolj simetrična in obenem precej spomina na tiste, ki jih najdemo v ostalih novejših hišnih modelih. Na sredini te imate lahko po novem tudi velik zaslon multimedije, povezljiv s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Omenimo še premični naslon za roke spredaj, kar v razredu predstavlja novost, na račun povečane medosne pa celo malo več prostora za potnike in prtljažni prostor, ki po novem meri 255 litrov.
Prvi kupci picanta lahko izbirate le med dvema atmosferskima bencinskima motorjema. Litrski trivaljni MPI razvije 49 kilovatov moči (67 KM) ter 95 Nm navora, močnejši štirivaljni pa pri 1,2 litra 62 kilovatov moči (84 KM) ter 122 Nm navora, oba sta spojena s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Motorni ponudbi se konec leta pridružuje še nov turbobencinski motor T-GDI. Govorimo o litrskem trivaljniku, ki bo razvil največ 74 kilovatov (100 KM) ter 172 Nm navora in ob tem predstavljal najmočnejšo različico picanta do danes. Do takrat pa pri zastopniku pričakujejo predvsem povpraševanje po litrskem atmosferskem, zato so nekaj vozil s tem motorjem že vzeli na zalogo.
Pri Kii so se tokrat odločili, da picanta ponudijo le še s petimi vrati in, zanimivo, pri osnovnem paketu le štirimi sedeži. Bolje opremljen ponuja prostor petim, toliko potnikov pa bo sprejela tudi najdražja in najbolje opremljena različica GT-line, ki se ponudbi pridružuje proti koncu leta. Trenutno najcenejši stane 11.990 (picanto 1.0 MPI LX active, 5-st. roč.), najdražji 14.990 evrov (picanto 1.2 MPI EX luxury, 5-st. roč.), na navedene cene pa lahko pričakujete še 1.000 evrov popusta v primeru financiranja oziroma 2.000 evrov v primeru nakupa z gotovino. Ker so do danes pri nas beležili dobro prodajo picanta, to pričakujejo tudi naprej, pa čeprav potiho priznavajo, da bi bila lahko prodaja še bistveno boljša, če le ne bi bili ves čas omejeni s kvotami, namenjenimi našemu trgu.
Cene:
kia picanto 1.0 MPI LX active, 5-st. roč. (49 kW) – 11.990 EUR
kia picanto 1.0 MPI EX base, 5-st. roč. (49 kW) – 12.990 EUR
kia picanto 1.0 MPI EX urban, 5-st. roč. (49 kW) – 13.590 EUR
kia picanto 1.0 MPI EX urban+, 5-st. roč. (49 kW) – 13.790 EUR
kia picanto 1.0 MPI EX luxury, 5-st. roč. (49 kW) – 14.490 EUR
kia picanto 1.2 MPI LX active, 5-st. roč. (62 kW) – 12.490 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX base, 5-st. roč. (62 kW) – 13.490 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX urban, 5-st. roč. (62 kW) – 14.090 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX urban+, 5-st. roč. (62 kW) – 14.290 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX luxury, 5-st. roč. (62 kW) – 14.990 EUR