Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel OnStar

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Opel tudi pri nas predstavlja sistem osebne pomoči za povezavo in storitve OnStar. Medtem ko so ga onkraj luže pri General Motorsu razvili že leta 1995, je na stari celini prisoten le leto dni. S septembrom so na svoj račun prišli še slovenski kupci, ki se lahko po novem pridružijo skupaj 12 milijonov uporabnikom širom sveta.
Opel OnStar
Foto: Opel
30. 9. 2016 ob 1:00
Komentarjev: 0

Pri novih sistemih je ponavadi tako, da so nekateri le muha enodnevnica, drugi pa se s časom povsem uveljavijo in kasneje postanejo zakonsko obvezni. Pomislite samo na varnostne pasove. Sistem OnStar sicer ni predmet obravnave aktivne varnosti, pač pa pasivne, a zato ni prav nič manj pomemben. Na predstavitvi sta o sistemu spregovorila direktor znamke Opel v Sloveniji, g. Borut Gazvoda, in g. Boštjan Tavčar, vodja centra za obveščanje in alarmiranje na Upravi RS za zaščito in reševanje. Storitve se poslužuje že okrog 12 milijonov uporabnikov, katerim so ves čas na voljo svetovalci v britanskem Lutonu, približno 50 kilometrov severnozahodno od Londona. Med 2.500 svetovalci, ki dnevno prejmejo približno 185.000 klicev, kar nanese na dobra dva na sekundo, novost predstavljajo tudi slovenski. Kadar so ti zasedeni, sistem ponudi drugega, ali pa možnost, da počakate na domačega.

Oplovi modeli s sistemom OnStar se od tistih, ki so za ta prikrajšani, razlikujejo po treh dodatnih stikalih. Ta so lahko, odvisno od modela, postavljena na stropno konzolo ali v vzvratno ogledalo. Črno obarvano stikalo je za zasebnost, modro za storitve OnStar in rdeče z napisom SOS za klic v sili. Do samih storitev OnStar lahko dostopate še preko pametnega mobilnega telefona in aplikacije myOpel, ali preko klasičnega telefonskega klica in samodejnega v primeru prometne nesreče.

S pritiskom na črno stikalo za zasebnost nastavite, kaj lahko sistem naredi in česa ne. Petsekundni pritisk namreč skrije lokacijo vozila, s ponovnim pa to ponovno aktivirate. S tem pridobite zasebnost, ne izgubite pa ničesar nujnega, ker lahko sam sistem v primeru prometne nesreče ali kraje vozila nastavitev preseže.

Najpogosteje se uporablja modro stikalo, ki je za storitve OnStar. S pritiskom vzpostavite telefonski pogovor s svetovalcem v Lutonu, ki lahko kar na daljavo diagnosticira delovanje vozila, pomaga v primeru kraje vozila in prenese cilj v navigacijsko napravo. Ko govorimo o kraji vozila, takšnih primerov so pri vozilih s sistemom zabeležili že 500, je potrebno to takoj prijaviti policiji. Po prijavi številko postopka sporočite na OnStarjev klicni center, ki lahko nemudoma ukrepa. S pomočjo GPS-signala lahko locirajo vozilo, lahko pa celo preprečijo ponoven zagon motorja. Ker se tudi sami zavedajo iznajdljivosti tatov, so sistem opremili z lastnim napajanjem, GPS pa ni povezan z navigacijskim sistemom v vozilu, zato je lociranje možno tudi pri vozilih, kjer ni vgrajena navigacija. Ko govorimo o najpogosteje uporabljeni storitvi, prenosu cilja v navigacijsko napravo vozila, pa je ta nujno potrebna. Ker vsi vemo, da je lahko vnos cilja zamudno in med vožnjo tudi nevarno opravilo, je kar 70 odstotkov vseh klicev v klicni center povezanih s to storitvijo.

Tretje in obenem zadnje je rdeče obarvano stikalo z napisom SOS. Pri Oplu si seveda želijo, da bi bilo to čim manjkrat uporabljeno, a vseeno, v primeru, ko pride do prometne nesreče, želijo, da je pomoč vozniku na voljo 365 dni letno, 7 dni v tedni in 24 ur na dan.

Storitev deluje na dva načina: prvi način sproži pritisk na stikalo SOS, drugi pa silovitejši trk, po katerem se stik s klicnim centrom sproži samodejno. Ker svetovalec poleg neposrednega klica pridobi tudi podatke iz vozila (število potnikov, točna lokacija, smer vožnje, hitrost pred nesrečo, pojemek hitrosti in tako naprej), lahko hitro presodi o resnosti primera in po potrebi klic preveže centru za obveščanje na številko 112. Po svetu so skupaj prejeli že približno 100.000 takšnih klicev, v 5.000 primerih je vozilo nesrečo sporočilo samodejno. Podobno kot pri klasičnem klicu na 112 lahko klic poteka preko kateregakoli razpoložljivega operaterja tudi ob slabšem mobilnem signalu.

Kot smo že zapisali, klic iz vozila najprej potuje v OnStarjev klicni center v Lutonu, po potrebi pa na številko 112. Takšen sistem nekateri poznate tudi pod imenom E-call, ki bo leta 2018 postal del obvezne opreme v vseh novih vozilih. Boštjan Tavčar nam je na predstavitvi potrdil, da je v teoriji kakovost storitve enaka klasičnemu klicu na številko 112, v praksi pa se pokažejo prve razlike. Takšen klic namreč v center pride kar 2 do 4 minute pred prvim klicem ostalih udeležencev v prometni nesreči, kot primer pa izpostavlja letošnjo masovno trčenje na primorski avtocesti. Novejši avtomobil, ki se je ob nepravem času znašel na nepravem mestu, je s pomočjo sistema E-call nesrečo sporočil kar 2 minuti pred prvimi ostalimi klicatelji. Kaj to pomeni takrat, ko štejejo sekunde, si odgovorite sami. Kot zanimivost še podatek, da center letno sprejme med 500.000 in 600.000 klicev, na 90 odstotkov teh pa se odzovejo že v manj kot šestih sekundah. Nič drugače ne bo v primeru samodejnega klica.

Nazaj k sistemu OnStar; prvi modeli s sistemom so s prvim septembrom že zapeljali na naše ceste. Pri nekaterih paketih opreme je sistem na voljo serijsko, pri ostalih pa opcijsko kot 490-evrsko doplačilo. Prvih 12 mesecev je uporaba sistema brezplačna, po pretečenem času pa je naročnino možno podaljšati, in sicer za 9,95 evra na mesec, oziroma 99,50 na leto, so pa to cene za september 2017, ko se bo brezplačno obdobje izteklo prvim kupcem. Kljub temu da bodo nekatere storitve sistema delovale tudi brez podaljšanja naročnine, pričakujejo, da bo velika večina storitev vseeno podaljšala, nenazadnje z vidika varnosti. Na vprašanje o tem, če bo možno s sistemom nadgraditi tudi pri nas kupljena vozila pred prvim septembrom, pa je odgovor žal nikalen.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |