Optima je najbolj premijska kia v Evropi, pravijo pri uvozniku. Kljub temu, da gre za neposrednega tekmeca passatu, mazdi6 in ostalim predstavnikom, letos ne računajo na posebej veliko prodajo, razloga pa sta dva. Nekateri ostali trgi imajo optimo tako radi, da velike količine vozil do Slovenije niti ne bi prišle, četudi bi bila po njih potreba, več kot tri četrtine prodaje pa bo predstavljala karavanska izvedenka, ki predvidoma pride šele v oktobru. Očitno bo naslednje leto torej bolj pestro.
Novega je zelo veliko, saj gre za povsem novo generacijo. Zunanjost je postala agresivnejša in bolj nastopaška, maska na nosu je razpotegnjena širše in optimi namenja bolj jezen izgled, kljub temu da je avtomobil centimeter višji od prejšnje generacije. Bojda so tako želeli kupci in to tudi dobili. Znotraj je okolje modernejše in po novem malenkost obrnjeno proti vozniku, da ima boljši pregled, posebej skrbni so bili pri izboru materialov, obenem pa pozorni celo na to, da se usnje na sedežih po nekajletni uporabi na nekaterih mestih ne bi preveč nagubalo.
Zaenkrat je motor le eden, in sicer že znani 1,7-litrski CRDi, ki po novem ponuja 103 kW moči. Pri prvi stopnji opreme je na voljo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, obe naslednji bogatejši opremi pa vsebujeta že robotizirani 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik. Pozneje bo na voljo še hibridna različica. Veliko so naredili še pri podvozju in krmilnem mehanizmu. Servoojačevalnik je sedaj nameščen nižje in zagotavlja več povratnih informacij. Na premieri smo se z optimo zapeljali le nekaj kilometrov in občutek je res boljši, tudi podvozje vliva precej zaupanja. Več pa seveda v testu.
Še cena, ta je tudi zanimiva. Optima je namreč na voljo za 30.990 EUR, pri čemer je njena oprema že v osnovi precej bogata, veliko je predvsem varnostnih sistemov. Še več je najdemo pri bogatejših dveh paketih, kjer je optima oborožena s sistemom, ki samodejno zavira v sili in preprečuje trke, prepozna pa tudi pešce. Potem je tu še radarski tempomat, zaznava mrtvega kota, sistem za pomoč pri vzvratni vožnji, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu zna celo samodejno zavrteti volan, drug sistem prepoznava prometne znake, luči samodejno prilagajajo dolžino snopa, med parkiranjem pa vam bodo prav prišle kamere vse okoli vozila in samodejni parkirni sistem. Sicer pa je serijski tudi 7-palčni zaslon na dotik.
Cene:
kia optima 1.7 CRDi EX smart eco, 6-st. roč. (104 kW) – 30.990 EUR
kia optima 1.7 CRDi DCT EX business eco, 7-st. rob. (104 kW) – 33.490 EUR
kia optima 1.7 CRDi DCT EX limited eco, 7-st. rob. (104 kW) – 37.990 EUR