Nissan LEAF
Domača premiera
Za razliko od peugeota iOn ali njegovega Citroënovega bratranca, ki sta prava malčka, LEAF ponuja bistveno več prostora. Je avtomobil z dolžino nekaj manj kot 4,5 metra, kar je dejansko več od volkswagna golf ali forda focus, zato se znotraj lahko udobno peljejo štiri odrasle osebe. Tudi prtljažnik je povprečno velik, ker se baterije vanj ne zajedajo. Svetla in enostavna ter malce futuristična notranjost z izjemno udobnimi sedeži spominja na dnevno sobo in podobno se avtomobil tudi pelje. Nadvse mehko in prav nič dinamično, kar je seveda del strategije, da se vozimo počasi in se dejansko pripeljemo vsaj nekoliko dlje, preden se baterije izpraznijo.
In kako daleč je to? Po besedah predstavnika iz podjetja Siemens, ki med drugim izdeluje tudi polnilne postaje, po polletni uporabi in skoraj 30.000 prevoženih kilometrih nekako tako: ob upoštevanju prometnih predpisov na avtocesti baterije zdržijo okoli 110 kilometrov, na običajnih cestah pa okoli 130. Če bi si izbrali lepo ravno cesto, še kakšnih dvajset več. Vse je seveda odvisno od načina vožnje in uporabe drugih porabnikov, denimo klimatske naprave – prav slednja lahko doseg zmanjša za deset ali dvajset odstotkov. Zato ima LEAF v rokavu par trikov. Pri priklopu v omrežje lahko uporabnik preko aplikacije na mobilnem telefonu spremlja napolnjenost baterij, ugotovi, kdaj bo avtomobil povsem napolnjen in tudi na daljavo sproži gretje oziroma ohlajevanje, pri čemer klimatska naprava uporabi energijo iz omrežja.
Ker zaenkrat polnilnih mest ni veliko, se predvideva, da bodo lastniki polnili predvsem doma ali na polnilnem mestu v službi. Od tega je močno odvisen tudi čas polnjenja, ki je na domači hišni vtičnici okoli enajst ur, na trofazni močnejši vtičnici okoli šest ur, na posebnih hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom pa okoli pol ure. Oziroma v praksi vse skupaj še hitreje, saj so to podatki za popolnoma izpraznjene baterije, kar je v realnosti redkost. In mimogrede, baterije vsaj petnajst kilometrov pred popolno izpraznitvijo že zelo agresivno javljajo, da se je potrebno ustaviti in jih napolniti.
Glede na to, da po raziskavah več kot osemdeset odstotkov ljudi dnevno prevozi manj kot sto kilometrov, domet LEAF-a niti ni težava, razen nekajkrat letno, ko gredo kupci na dopust. Takrat je pot treba precej podrobno načrtovati, saj je število hitrih polnilnih mest omejeno.
Pa strošek? Polnjenje doma pomeni strošek okoli 1,6 evra za sto prevoženih kilometrov (odvisno od tega, kdaj v dnevu polnimo), kar je vsaj petkrat manj od avtomobila z notranjim izgorevanjem. Okoli petnajst odstotkov je manjši še strošek vzdrževanja. Z začetkom prihodnjega leta bo proizvodnjo zagnala tudi tovarna v Angliji, skupno pa bodo tovarne po svetu letno zmožne proizvesti okoli 250.000 vozil LEAF in dvakrat toliko baterij. Zaenkrat je v Evropi le okoli 1.000 vozil, mnogo več pa v ZDA in na Japonskem.
Še beseda o zmogljivostih. Kapaciteta baterij znaša 24 kWh, proizvesti pa zmorajo 80 kW moči in 280 Nm navora (na voljo že od prvih vrtljajev v minuti), kar je dovolj za največjo hitrost 145 km/h. Tudi s cenovno politiko avtomobil želijo približati širšemu krogu kupcev, z dodatnimi subvencijami naj bi bila cena okoli trideset tisoč evrov, morda celo malo manj, kar je vsekakor mnogo ugodneje od cene manjšega in dražjega peugeota iOn.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!