Hibrid še vedno ni športen
Lexus GS 450h F-sport premium
Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Na primer izkušnje, nadgrajene s prestižem in posebnostjo. Ja, Lexus je Toyotina prestižna znamka, model GS pa velikostno konkurenca audijem A6, mercedesom E in BMWjem 5. Tudi cenovno zdrži primerjavo, saj testni na posnetkih stane 85.100 evrov. Ni malo, ampak hitro postane jasno, zakaj. F-sport premium je namreč najbogatejši paket opreme. Kot kakšen S-line pri Audiju, da takšen lexus izgleda bolj našpičeno, čeprav ni pri tem avtu nič športnega. Je hiter in močan, seveda, ampak ni športen, temveč izredno udoben.
Potem pa so tu še tiste stvari, ki me vedno navdušijo in tukaj se pozna, da ima mama Toyota že dolgoletne izkušnje. Vožnja na elektriko je krasna zadeva, ko rabite avtomobil samo premikati po dvorišču, ko se počasi pomikate naprej v koloni, ali ko se počasi peljete po mestni vpadnici v center. Tudi glavni pogonski agregat se skoraj brez tresljajev in v trenutku vklopi in požene tega lexusa do kar 250 kilometrov na uro. Pospešek do 100 pa znaša le 5,9 sekunde! Super cifre, ampak najbolj vas bo gotovo presenetila tale, še mene je: po več dneh raznolike vožnje s tem lexusom sem imel povprečno porabo le 7,5 litra bencina na 100 kilometrov. Za avtomobil s 345 'konji' je to precej dober rezultat, čeprav tovarna obljublja 5,9 in ne vem, kdo bi to verjel. Skratka, res je, da sem se vozil varčno, ampak vseeno sem pričakoval večjo porabo. Več, ko se vozite po mestu, večja bo seveda razlika v primerjavi z ostalimi klasično gnanimi in malo bolj prestižnimi limuzinami. In kljub temu da je menjalnik brezstopenjski, tukaj ni tako nadležno glasen kot v kakšnem priusu, kar je spet pohvalno. Gumb za neke športne programe in podobno je pa pri takšnem avtomobilu brez veze. Tudi če ga ne bi bilo; med sport in sport+ sploh ni bilo nobene opazne razlike, ESP pa se itak nazaj vklopi, ko greste prehitro in gre GS počez. 'Športnost' torej odmislite. Bencinski šestvaljni motor ima tudi prijeten, dokaj zamolkel zvok, večino voznikov pa bo najbolj navdušila lahkotnost hitrega premikanja naravnost, ko bodo to želeli, saj je odziv na stopalko za plin trenuten in pospeševanje zelo odločno, krasno se obnese na vožnji po avtocesti.
Oprema je s tem popolna, prav nobenih dodatkov ne potrebuje. Kakšen je v primerjavi z nemškimi konkurenti? Hja, težko na hitro oceniti. Ne nudi tako dobrega občutka med vožnjo, zato pa po drugi strani ponuja res veliko udobja in nekaj posebnosti, ker marsikdo še vedno ne ve, kaj je to za ena znamka. In to je dobro. Ker lexus ni kar ena znamka. Sploh pa je takšen hibridni GS res dodelan in zelo fin avtomobil. Cena je pač logična posledica, tudi drugje boste enako plačali.
tehnični podatki | lexus GS450h F-sport premium |
vrsta motorja | bencinski in električni, 6-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 3456 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 254 (345) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 352 pri 4.500 |
menjalnik | samodejni, brezstopenjski |
pogon | na zadnji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4850 x 1840 x 1455 |
medosna razdalja v mm | 2850 |
prtljažnik v litrih | 482 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1910 (415) |
največja hitrost v km/h | 250 |
pospešek 0-100 km/h v s | 5,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,5/5,4/5,9 |
poraba na testu v l/100 km | 7,9 |
cena osnovnega vozila v EUR | 64.900 |
cena testnega vozila v EUR | 79.800 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 81.000 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!