Katalizator
Tehno volan
Dandanes imajo vozila že kopico elementov, ki pomagajo v okolje izpuščati čim manj onesnažen zrak. Od raznih filtrov trdnih delcev, tekočine AdBlue, sistema start/stop, ki sam ugaša motor, zato na katalizator kar nekako pozabljamo. Ampak ga ima še vedno vsak avtomobil in že sam katalizator izniči kar devetdeset odstotkov vseh emisij, ki jih pridela motor z notranjim izgorevanjem. Kako? S pomočjo kemije.
V katalizatorju sta namreč dva bloka, ki spominjata na panj in imata ogromno majhnih predelov, v katere se ujamejo in razgradijo strupeni plini. Prvi blok je izdelan iz platine in rodija, poskrbi pa za to, da se delci NO2 razbijejo, saj sam blok privabi molekulo kisika in tako se strupen plin NO2 razbije v O2 in N2, torej v neškodljiva kisik in dušik. Proti drugemu bloku pa poleg omenjenih hitijo še CO in CO2, H2O oziroma voda in CxHx, pravzaprav neizgoreto gorivo. Drugi blok iz platine in paladija poskrbi za oksidacijo in razbije še te delce, zato iz izpuha v veliki meri prihajajo le še neškodljivi N2, O2, CO2 in voda. Kot rečeno se devetdeset odstotkov škodljivih emisij v katalizatorju izniči.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!