Tole je novi lexus UX. No, ni novi, ker smo ga v tej generaciji že imeli na testu, nova je dodatna črka e. Ja, Lexus in Toyota sta začela migat tudi v tej smeri in UX 300e je prvi njihov pravi štromar.
Lexus UX že poznate in mi tudi, njegova prva specifika v tem segmentu je, da je od ostalih predstavnikov manj prostoren. Ampak to ni nujno slabo, ker si UX že od nekdaj predstavljamo predvsem kot drugi avto v družini in tam prostornost potem itak ni v prvem planu. Bolj kompaktne mere so lahko celo plus, ker si ta avto bolj predstavljamo kot prefinjen avtomobil za gospo in hkrati takoj poudarjamo, da je sicer čisto dovolj možat za to, da ga uporabljajo tudi moški. No, da ne zaidemo, za drugi avto pri hiši je dovolj prostoren.
Malo bolj je tudi oddaljen od tal od klasičnih kombilimuzin, kar je zaželeno in moderno, izgleda itak nastopaško, ker je lexus, linije pa so tako ostre, da bi se lahko obrili. Znotraj pričakujte premijske materiale in precej oblikovno zanimivo okolje, vse z namenom, da vozniku pričara takšno krasno vzdušje. Kvazi miška na sredinski konzoli je še vedno prisotna in nam še vedno ni všeč, vse ostalo je pa fajn. Materiali odlični, sedi se udobno in prijetno je, fizičnih stikal je dovolj, predvsem je celotno počutje v notranjosti krasno.
Pelje se precej udobno in brez posebnega nagibanja, ampak vas zanimata predvsem baterija in elektromotor. Podatki pravijo takole. Motor ponuja 150 kilovatov moči, kar je po domače 204 'konjev', to pa zadostuje za pospešek do 100 km/h v 7,5 sekunde. V praksi je več kot dovolj hiter, pogon je samo na sprednji kolesi, baterijski sklop pa pogoltne bruto 54,3 kWh elektrike, od tega je uporabnih 45 kWh. Na žalost bistveno manj kot ponujajo nekateri tekmeci, zato je doseg po WLTP 235 kilometrov, v hladnejših mesecih pod 200. Kar pa tudi ni nujno hiba, razložimo, zakaj.
Med našimi testi in pripravljanjem vsebin za oddajo prevozimo res veliko kilometrov. In zato imamo z električnimi avtomobili precej več dela, ko se moramo ustavljat in jih polnit, ne glede na velikost baterije. Za takšne potrebe je taka baterija hitro premajhna. Če razmišljamo, da bo takšen UX drugi avto pri hiši, pa takoj povemo, da ga vseeno ne boste polnili več kot enkrat tedensko. Ker se z njim itak ne boste vozili res daleč!
Če bi ga imela žena, bi ga polnila dvakrat na mesec, torej je baterija še prevelika. V bistvu … tudi nekdo, ki dela v Celju in živi v Ljubljani, bo vsak dan brez težav uporabljal avtomobil in bo doseg dovolj velik, ponoči ga bo pa pač napolnil, nobene drame.
Ta filozofija z manjšo baterijo torej ni nujno slaba. Zakaj bi s sabo prevažal 500-kilogramsko baterijo, če za to ni potrebe. Podobno razmišljata Mazda z svojim MX-30 in Honda z malim električnim e. Vse je odvisno od potreb in za marsikoga je tole povsem dovolj. Pri Lexusu so želeli ohraniti nekaj občutka med vožnjo, kar je pri električnih avtih težko, če tehtajo več kot 2 toni, no, tukaj so uspeli maso zadržati na 1840 kilogramih. Še vedno deluje dokaj dinamično, čeprav je narejen na enaki osnovi kot tisti s klasičnimi motorji, predvsem je pa tih, umirjen. V bistvu točno takšen, kot naj bi lexusi bili, in to smo ugotovili že na tem kratkem preizkusu, ki še ni pravi test.
Na izmeničnem toku se polni z največ 6,6 kilovata in polnilnik bi pa moral biti močnejši 11-kilovatni, ampak bo tudi z omenjeno močjo poln v kakšnih 8 urah. Oziroma v uri in pol na hitri polnilnici z enosmernim tokom. Pomembno je še, da ste glede baterije lahko mirni vsaj 10 let, kolikor je garancije. Oziroma do milijon prevoženih kilometrov, če bo komu uspelo.
Od 50 tisočakov naprej je na voljo UX 300e. Če odštejem še subvencijo, je cena za električni premijski avto zanimiva.