Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Klimatska naprava

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ena redkih stvari, ki lahko hitro pokvari poletno dopustniško vzdušje, je visoka temperatura v avtomobilu. Zato je tukaj klimatska naprava, ki jo zelo učinkovito zbija na prijetnejšo raven.
Klimatska naprava
Foto: splet
5. 6. 2015 ob 13:45
Komentarjev: 0
video tehno volan klimatska naprava
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Večina med nami v svojem avtomobilu klimatsko napravo ima, ker nikakor ne gre za tehnološki dosežek 21. stoletja. Pravzaprav jo v avtomobilih poznamo že zelo dolgo, Američani so v avtomobil prvo namontirali že leta 1933. Da si boste lažje predstavljali, pri nas so se petdeset let pozneje po cestah vozili jugoti. Klima? Ja, seveda, pa še hladilnik za šampanjec. No, tista klimatska naprava je bila bistveno manj zmogljiva in občutno potratnejša od današnjih, vseeno pa še danes na našem trgu lahko kupite nov avtomobil, ki je nima v serijski opremi. Malo jih je, a še obstajajo. Če bi kaj takšnega ponudili Američanom, bi nas najbrž gledali prav začudeno, ker so mahnjeni na hlajenje. Zato niti ne čudi, da v gospodinjstvu porabijo štirikrat več električne energije kot mi.

Klimatska naprava pa ni zgolj tisto stikalo, ki ga vidite na armaturni plošči, temveč je sestavnih komponent veliko in posledično celoten sklop tehta toliko, da ga v dirkalnikih, kjer šteje vsak kilogram, ne boste našli. Za začetek klimatska naprava potrebuje kompresor, ki je dejansko srce sistema in obenem enota, ki najpogosteje odpove. Ta naokoli pošilja plin pod pritiskom, ki potem hladi zrak. Kompresor običajno deluje preko motornega jermena, ima pa elektronsko sklopko, preko katere se ugasne in prižge. Drugi sestavni del je kondenzator, nekakšem miniaturni radiator, ki je običajno blizu glavnega hladilnika motorja, skozenj pa gre uplinjen vroč zrak, ki se v njem ohladi in utekočini.

uparjalnik
Potem je sestavni del klimatske naprave še uparjalnik, ki ima ravno nasprotno vlogo kot kondenzator; poseben termostatski ventil skrbi, da je zrak hladen le toliko, kot želite, potem pa je v sklopu pravzaprav le še zbiralnik, ki ujame hladilno tekočino, ki bi morda ušla iz sistema. Polnjenje klimatske naprave predlagajo na vsakih nekaj let oziroma po potrebi, plin, ki ga danes uporabljamo, pa je nestrupen in negorljiv. Obenem je priporočljivo ob vsakem servisu vozila zamenjati še filter klimatske naprave, saj bo le na ta način zrak vedno čist. Filter se običajno nahaja v potniškem prostoru, menjamo pa ga pogosteje kot polnimo klimatsko napravo. V povprečju gre v klimatsko napravo nekaj sto gramov plina, tega pa vam vedno najprej izčrpajo iz vozila in potem klimo ponovno napolnijo.

Nekateri klimatsko napravo uporabljamo redko, sam osebno le ob res visokih temperaturah, saj suši zrak in se s tem moj nos ne strinja in grlo ne počuti najbolje, je pa vseeno priporočljivo, da jo uporabljate pogosto, ker se le tako ne bo na filtru nabirala umazanija, ki bo potem zašla naravnost v potniški prostor. Torej tudi pozimi, takrat je seveda ne boste potrebovali za hlajanje prostora, temveč za odrositev. Suh zrak namreč presenetljivo učinkovito odrosi stekla.


V grobem poznamo dve vrsti klimatskih naprav, z vidika uporabe, seveda. Ročne ali pa samodejne in pri slednjih zgolj nastavimo temperaturo na določeno vrednost, potem pa jo same vzdržujejo. Pri ročnih pa je treba ujeti tisto temperaturo, ki nam najbolj ustreza, pomagamo pa si le s skalo modro-rdeče barve. Tudi smer pihanja seveda lahko določite, sam imam običajno tok usmerjen v noge in na steklo, ker potem lepo kroži, mi pa ne piha v obraz. In temperatura naj ne bo več kot 8 stopinj nižja od tiste zunaj, da ne bo šok prevelik, ko boste zlezli iz avtomobila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |