Zavarovalniški paketi za starejša vozila
Zavarovalniški nasveti
Vsi se strinjamo, da bi bilo super imeti luskuzen ali športen avto, katerega vrtoglava cena bi segala v šestmestne številke. Super bi ga bilo priganjati na nedeljski popoldan, super bi bilo z njim očarati lepe pločevine in monetarnih zelencev željne mladenke, vendar, kakor vemo, zna resničnost biti vse prej kot super. Velika večina izmed nas je tako priganjanje z lamborghinijem na nedeljski popoldan primorana zamenjati s počasno vožnjo z 1,4-litrskim oplom astra. V redu, večina ne vozi astre, razumete pa idejo. Lastimo si povprečne, malce starejše avte, kar pa tudi ni slabo. Na primer, vožnja z lamborghinijem se hitreje lahko zaključi v najbližjem jarku. In takšni ali drugačni podvigi so lahko hudičevo dragi, ampak takšne avto se tako ali tako zavaruje s kaskom in potem ni težav, kajne?
No, kako pa je s tisto astro? Čeprav še vedno izgleda čisto v redu, se takšnega avta skorajda ne izplača več zavarovati s kaskom, bi si mislili. Mogoče res, dokler se zaradi slabih letnih gum v dežju kar naenkrat ne zaletite v avto pred sabo in se vam v trenutku pred očmi odvrtijo vsi bankovci, ki ste jih tekom let uspeli privarčevati. No, takrat se vsaj izumi kakšna nova kletvica. Seveda nikakor ne govorimo iz izkušenj.
Povprečni slovenski avtomobil je star skoraj devet let. Polovica jih je torej še starejših kot to, tako da je domala fosilnih avtov na naših cestah nemalo. Verjamemo, da je zato med vami dosti takih, ki na zavarovanje pozabite. Vsaj na kasko, ker si itak mislite, da imate dovolj veščin za volanom ali pa da avto ni dovolj vreden za takšen nivo zavarovanja, morda ste tudi porabili že vse prihranke in denarja za kasko zavarovanje enostavno nimate. Popolnoma razumljivo, vendar je takšno ravnanje resnično smotrno?
Volanovci praktično živimo na cesti in terenu, kar pomeni, da na poti ves čas videvamo nepazljive voznike in s tem kočljive situacije. Vidimo ljudi, ki ne uporabljajo smernikov, še najmanj v krožiščih; zavirajo tam, kjer je še najmanj potrebno; si ob zavijanju prilastijo še polovico nasproti vozečega pasu; tašne, ki ne znajo speljati pred semaforjem ipd. Hudiča, še drevesa niso več to, kar so bila, in vam lahko padejo na avto, ampak v tem primeru težko koga okrivite. Dovolj tarnanja, ključnega pomena je zato, da imamo vse stvari, ki se tičejo zavarovanj in ukrepov v primeru nezgod, razjasnjene, kajti nesreča in nepazljivi vozniki žal nikoli ne počivajo. Ker pa je pri zavarovanjih še najbolj vpletena papirologija, po pravilu kaj hitro izgubimo rdečo nit in nam kmalu ni nič več jasno. In ne, tarnanja ni dovolj. Da boste vedeli, o kakšnih genialnih primerih na cestah in naravnih nesrečah govorimo, si poglejte spodnje primere.
Za takšne stare avtomobile imajo zavarovalnice novo železje v ognju. Pri Tilii paketu pravijo MojAvto kasko totalka, pri Generaliju kasko promet, pri Adriatic Slovenica mini kasko, pri Zavarovalnici Triglav pa tovrstnemu paketu pravijo kasko karambol.
Zavarovalnica Tilia vam tovrstno zavarovanje ponuja za avto, ki je starejši od pet let, ampak ne več kot 15, in presega deset odstotkov nabavne vrednosti. Kasko Totalka krije popolno uničenje vozila, kar pomeni dejansko popolno uničenje ali poškodovanje zavarovanega vozila v takšni meri, da stroški popravila presegajo 60 % prodajne vrednosti zavarovanega vozila po sistemu Eurotax v času nastanka zavarovalnega primera. Sklenete ga lahko za vozila, stara od 5 do 15 let. Svojo premijo lahko enostavno izračunate na tej povezavi.
Če ste član AMZS, lahko pri zavarovalnici Generali svoj avto zavarujete s paketom AMZS kasko promet. Ta je namenjen zavarovanju osebnih vozil, ki so na dan začetka zavarovanja starejša od treh let in krije nastalo škodo v prometni nesreči, padcu ali udarcu predmeta, trčenju v oviro in zdrsu s ceste. Primer izračuna najdete na tej povezavi. Omembe vredno pa je morda tudi, da Generali ob sklenitvi zavarovanja nudi vsem članom AMZS 15 odstotkov popusta, ki imajo katerokoli avtomobilsko zavarovanje (AO-avtomobilska odgovornost, AO-plus-zavarovanje voznika ter vsa kasko in delna zavarovanja) sklenjeno pri Generali zavarovalnici.
Zavarovalnica Adriatic Slovenica je za primere vozil, ki so starejša od pet let, pripravila prilagojeno kasko zavarovanje za starejša vozila Mini kasko AS. Mini zato, ker so izvzeli določena kritja, ki pri starejših vozilih niso najbolj zanimiva - kot sta, na primer, tatvina in družbeno politični dogodki. Mini kasko AS pa seveda vključuje kritje za dogodke v prometu, enako kot klasični kasko. Zavarovalnica vam bo tako priskočila na pomoč v primeru prometne nesreče, v primeru trčenja z drugim udeležencem v prometu, trčenja v oviro, zdrsa s ceste, prevrnitve in padca zunanjih predmetov na vozilo. Več si lahko preberete na tej povezavi.
Zavarovalnica Triglav je pa za starejša vozila razvila nov produkt - kasko karambol, ki je namenjen vozilom, ki so starejša od šestih let in kot nova niso presegla vrednosti 40 tisočakov. V sklopu slednjega ponujajo dve različi paketa: osnovni kasko karambol in kasko karambol plus. Osnovi krije nevarnost ob trku dveh vozil, kasko karambol plus pa je precej razširjen. Paket vam bo kril tudi krajo vozila, poškodbe na vozilu v primerjavi udarca strele, potresov ali poplav, viharjev in padajočih dreves ter tiste zadeve, ki nam še najpogosteje greni življenja - toče. Skratka, v primeru naravnih nesreč in slabega vremena bo avto zadnja stvar, na katero boste pomislili.
In koliko takšna stvar stane? Že zavijate z očmi, vendar niti ni potrebno, kajti cene sploh niso zasoljene. Če vzamemo opla astro kot popolnoma povprečen primer vozila na naših cestah, ki je iz tovarne prvič zapeljal leta 2005, boste pri Zavarovalnici Triglav za paket osnovni kasko karambol odšteli okoli 60 evrov, za paket plus pa nekje stotaka na leto. V primeru, da imati pri taisti zavarovalnici sklenjen paket Triglav komplet, je lahko vse skupaj precej ceneje. Ampak na temo cen bomo kakšno več rekli v naslednjem prispevku o zavarovalniških nasvetih.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!