Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford C-max in S-max

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Zadnjih devet let je Fordov S-max kupce navduševal do te mere, da sta dve tretjini lastnikov kupili še enega oziroma razmišljajo o nakupu tega, novega. Podobno zadovoljstvo pušča tudi manjši C-max, ki je v desetletju prepričal že 1,2 milijona kupcev.
Ford C-max in S-max
Foto: Anže Jereb
28. 4. 2015 ob 11:35
Komentarjev: 0

C-maxa je Ford sedaj prenovil, sprememb je precej, a na oko je vidnih manj. Zunaj boste opazili aston martinovsko masko in lepše žaromete, znotraj pa delno spremejeno armaturno ploščo, ki je dobila velik zaslon iz focusa, boljši so materiali in okolje je nasploh prijetnejše. To smo hitro opazili. Malce so se bojda tudi poigrali z nastavitvami podvozja, zato naj bi bil avtomobil še bolj suveren v vožnji, a ne trši. Če gre dejansko za razliko, težko rečem, se pa C-max pelje zelo prepričljivo in prijetno.

Več je tehničnih sprememb, predvsem motorji so bili deležni posodobitev. Litrska turbobencinska trivaljnika ecoboost z močjo 74 kW (100 KM) in 92 kW (125 KM) ostajata, nov pa je 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kW (150 KM) ali 134 kW (182 KM) moči. Preizkusil sem ga v šibkejši izvedenki in na kratki vožnji se mi je zdel uglajen in prijeten, predvsem pa dovolj zmogljiv. Med dizli je na izbiro pet motorjev, od 70 kW (95 KM) do 125 kW (170 KM), nov pa je tudi en bojda ekstra varčen motor s 77 kW (105 KM), ki bi naj pil samo 3,8 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov.

Tokratna glavna Fordova novost je večji S-max. Nova generacija v merah ni zrasla, celo nekoliko nižja je, je pa oblikovno sodobnejša, prostorsko uporabnejša in tehnološko naprednejša. Tudi S-max je dobil atraktivnejšo masko, doplačilne led-luči znajo zasenčiti le del snopa, da ne zaslepijo prihajajočega vozila, okolica pa ostaja enako razsvetljena. Sedežev je sedem, od katerih se stranska v drugi vrsti po novem z enostavnim potegom lahko poklopita in potegneta naprej ter s tem zagotovita, da se mularija na zadnja dva sedeža ne bo več stežka kobacala.

Od leta 2006, ko je na ceste zapeljala prva generacija, je S-max prepričal že 400.000 kupcev, med katerimi se jih je 70 odstotkov ob nakupu odločilo za opremo titanium. In bojda so prav njihova mnenja in želje upoštevali tudi pri novi generaciji, ki je postala predvsem bolj praktična. Poleg tega, da sta sedaj stranska sedeža druge vrste lažje poklopna, lahko sedeže druge in tretje vrste s pritiskom na stikalo enostavno zložimo do povsem ravnega dna, prag vozila pa je po odprtju vrat bolj upognjen navznoter, da omogoča lažji vstop. Pri uporabnosti velja omeniti še senzor za odpiranje prtljažnih vrat, ki slednja odpre, ko lastnik s ključem v žepu le nežno brcne pod vozilo. Videno že pri kugi.

Znotraj si obetajte podobno konfiguracijo armaturne plošče, kot jo ponuja mondeo, torej velik zaslon na dotik, povezljivost preko sistema sync2 in kopico varnostnih sistemov: S-max zna sam parkirati, prepoznavati znake s hitrostnimi omejitvami, v mestih sam zavirati, opozori nas, če preti nevarnost trka; radarski tempomat samodejno prilagaja hitrost; sistem, ki spremlja črte voznega pasu, pa zna celo v pravo smer obrniti volan, če smo premalo pozorni. Za enostavnejšo vožnjo sedaj skrbi variabilni krmilni sistem, ki obračanje koles prilagaja hitrosti, preizkusili smo ga med slalomom, kjer je volan res potrebno zelo malo obrniti. Precej dobra stvar.

Predvsem pa si obetajte za ta razred odlične vozne lastnosti, S-max namreč še naprej ostaja vozniško verjetno najbolj prepričljiv enoprostornik, občutek za volanom je v vsakem primeru odličen. Pri močnejših dveh dizelskih agregatih sedaj lahko izberete še štirikolesni pogon – tudi ta prihaja iz kuge – sicer pa so praktično vsi motorji izboljšani ali pa povsem novi. Bencinska sta samo dva, manjši 1,5-litrski proizvede 118 kW (160 KM), večji 2,0-litrski pa 176 kW (240 KM). S slednjim sem se zapeljal in ne daje občutka tolikšne moči, je pa vsekakor zmogljiv in zgledno tih. Dizli so kar štirje, in sicer močni od 88 kW (120 KM) do 154 kW (210 KM), vsi pa so opremljeni s start/stop.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |