S kolegi iz uredništva se vedno sprašujemo, zakaj je pozimi, ko se obvezne zimske pnevmatike, toliko 'dražjih' avtomobilov opremljenih z navadnimi jeklenimi platišči v neugledni črni barvi.
Da ne bo pomote, s tem ni čisto nič narobe, kvečjemu je fino, da policisti že od daleč vidijo, da so na avtu nameščene zimske pnevmatike in da je teh platišč manj škoda, če jih kje opraskate. Razlog za to pisanje tiči drugje.
Na primer pri lastniku audija A1. Jasno je, da je avtomobil tehnično skoraj enak kot volkswagen polo, ali še cenejši seat ibiza, ali še cenejša škoda fabia. Tisti, ki si ga kupi, ve, zakaj. Ker je avtomobil odlično izdelan, ker ima fine materiale, res veliko dodatne opreme in verjetno mu je tudi všeč. In zato seveda odšteje lep kupček denarja še za velika platišča, vsaj 17 palcev. In s tem lepim avtomobilom se potem vozi po deželici od 15. marca do 15. novembra. No, potem pa pride zloglasni datum, ob katerem zakon veleva uporabo zimskih pnevmatik, če posplošim. Takrat pa izgled tega lepotca kar naenkrat ni več pomemben, dovolj so 15-palčna črna jeklena platišča, po možnosti s kakšnimi poceni zimskimi pnevmatikami z Bolhe, samo, da se prepeljemo čez zimo. Čim ceneje. V takšnem primeru se v šali večkrat vprašamo, zakaj si potem že v osnovi ne bi kupil polota, ki sploh ne izgleda slabo, in za razliko v ceni kupil še komplet lepih zimskih platišč in dobrih pnevmatik. Ni logike.
Prav tako je ni pri večjih avtomobilih. Spet, poleti na BMW-jih serije 5 skoraj ne vidim platišč, ki bi bila manjša od 18 palcev, najraje 19 ali 20. Potem pa pride zima in je hitro dovolj 16-palčno platišče z oznakami Audija ali kakšne druge znamke, ki pač paše na avtomobil. Jasno, pretiravanje v nobeno smer pri avtomobilih ni dobro. Sam sem za zmernost, sploh pozimi, ko je primerna izbira 'obutve' še toliko bolj pomembna.
Lep primer sta dva testna avtomobila, ki smo ju ravnokar vozili. Novi golf in audi Q5. Prvi je imel 18-ke, drugi kar 20-ke. Oba z zelo dobrimi zimskimi pnevmatikami, ampak na snegu jima niso čisto nič pomagale. Oba avtomobila sta bila komaj obvladljiva, ko je bilo potrebno nenadoma zavirati, na klancu sta imela pri speljevanju kar nekaj preglavic (celo s štirikolesnim pogonom), da ne govorim o vožnji po klancu navzdol, ko se takšen avto ustavi bolj po sreči. Če se. Izgledata pa oba hudo, o tem ni dvoma. Ampak pri testnih vozilih mi je to še jasno; avtomobili morajo dobro izgledati za fotografijah in posnetkih, zato je to pač davek na izgled, ki se ga novinarji vseh uredništev dobro zavedamo in pač toliko bolj pazimo. Zato pa prav nič ne pazijo vozniki, ki na svoje avtomobile tudi pozimi nameščajo ogromna kolesa in potem kljub snegu divjajo po cesti in prižigajo dolge luči na prehitevalnem pasu, ker njih pa res ne more nič ustaviti, če imajo štirikolesni pogon. Žal je praksa velikokrat drugačna in kar nekajkrat sem pred sabo z žalostjo opazoval, kako je voznik pričel brezizhodno plesati po celotnem cestišču in v nekem trenutku pač zletel s ceste.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!