Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zmanjševanje je napredovanje

Fiat bravo 1,6 multijet 16V dynamic

Avtor prispevka: Miha Dovč
Fiat bravo. Čistokrvni italijanski predstavnik svoje vrste. Lep. O tem je bilo rečeno že ničkoliko besed. Še nobene pa nismo rekli o novem agregatu, ki se vrti pod motornim pokrovom. Tudi tu so napredni Italijani sledili trendu zmanjšanja prostornine. Vendar manjka kubičnih centimetrov sploh ne pogrešamo.
Zmanjševanje je napredovanje
Foto: Matej Mihinjač
13. 1. 2009 ob 19:01
Komentarjev: 0

Kratek povzetek o tem, kaj je že bilo povedano. Bravo je lep in odet v belo barvo prav nič sramežljivo razkazuje svoje lepo in elegantno oblikovane obline. Kot manekenka s popolno postavo v minimalistični, beli obleki... A ker ritem lepote in funkcionalnosti le redkokdaj bijeta v istem taktu, se bravo ponaša z lastnostmi, ki jih kupci stare šole ne bodo prezrli. Tonirana stekla zadaj izgledajo atraktivno in otroci zadaj bodo zato deležni kakšnega žarka vročega poletnega sonca manj. Tudi prtljaga bo manj izpostavljena a pogled čez desno ramo pri zavijanju desno ne bo vlival popolnega zaupanja, če je bil spregledan kakšen pešec oziroma kolesar. Zaradi mično oblikovanega zadka je dokup parkirnih tipal prioriteta številka ena. Pri odpiranju prtljažnih vrat si bodo dame hitro zlomile kakšen noht ali umazale roke, ker nikjer ni kljuke za odpiranje vrat. Ko se dvignejo prtljažna vrata, zazija globoka luknja, podobna manjšemu bazenu. Nakladalni rob je namreč zelo visok. Notranjost si zasluži (skoraj) same pohvale. Kvalitetni materiali, več kot solidna izdelava in privlačen dizajn prepričajo vsakogar. Dober izbor surovin, ki smo jih bili vajeni v koncernski sestri Alfi, se na srečo simpatizerjev te znake pojavlja tudi v ljudsko dostopnejšem Fiatu. Zamera gre le premalo odlagalnim prostorom. Merilniki so v močnejši nasprotni svetlobi resda nekoliko slabše berljivi, ob mraku pa zažarijo v barvi sončnega zahoda. Zamera gre še upravljanju potovalnega računalnika in devetim pritiskom tipke 'trip' na konici desne obvolanske ročice za ponoven prikaz že zgrešene informacije.

Kljub oznaki opreme dynamic, ki je mimogrede osnovni paket opreme, ni bravo nikakršen športnik z neudobnim vzmetenjem. Vzmetenje je bolj mehko nastavljeno, udobno, vendar ob hitrih zasukih volana premalo čvrsto, kar se opazi pri rahlem nihanju karoserije. Tisto, kar tega brava loči od že poprej voženih, se, kot že rečeno, skriva pod motornim pokrovom. Povsem na novo razvit turbodizelski agregat je zadnji krik mode. Prostornine le 1,6 litra sledi trendu zmanjšanja in bo nadomestil tri decilitre večjega, 88-kilovatnega multijeta. Čeprav je testno vozilo gnala šibkejša izmed obeh različic (77 in 88 kW), ni potrebno govoriti o nikakršni podhranjenosti. Agregat, ki diha skozi 16 ventilov, se hitro in rad zavrti tudi do višjih vrtljajev in ni pretirano glasen. V veliko pomoč mu je tudi odličen šeststopenjski menjalnik, s kratkimi prvimi petimi prestavami in dolgo, varčno šesto. Podatek o majhni povprečni porabi zato ni nikakršno presenečenje.

Bravo je z novim agregatom postal še malce dostopnejši in varčnejši. Boljše je razmerje med varčnostjo in zmogljivostjo, zato se s trditvijo v naslovu tokrat kar morate strinjati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat bravo 1,6 multijet 16V
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 290 pri 1.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.336 x 1.792 x 1.498
medosna razdalja v mm 2.600
prtljažnik v litrih 400 – 1.175
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.395
največja hitrost v km/h 187
pospešek 0-100 km/h v s 11,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,3/4,1/4,9
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.990

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 4. 2024
April 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |