Prišel, videl, zmagal!
Kia cee'd 1,6 CRDi VGT LX city
Le redki pa se boste spomnili, da je rimski cesar Julij to izrekel pri Bosporski ožini, na meji med Azijo in Evropo. In ta dva kontinenta sta povsem slučajno tudi domovina in mesto rojstva evropsko-azijskega prodajnega šampiona v srednjem avtomobilskem razredu: kie cee'd. Ta zgodba o uspehu je pri nas verjetno dobro znana vsakemu povprečno razgledanemu avtomobilskemu zanesenjaku. Cee'd je v svoje salone vabil z evropskim dizajnom, dobro kakovostjo izdelave, bogato opremo in najdaljšo garancijo. Uspeh ni mogel in ni izostal. Cee'd se je prodajal kot hladno pivo v vročih dneh. Po treh letih od lansiranja pa je prišel njegov naslednik. Verjetno je boljša beseda 'facelift', saj so na zunaj spremembe opazne le na maski in žarometih. Ker je medosna razdalja ostala nespremenjena, je 25-milimetrski dolžinski prirastek posledica spremenjenih odbijačev.
Več sprememb je v notranjosti. Povsem nov je volanski obroč, ki ima na pozicijah '3' in '9' stikala za upravljanje avdiosistema, povsem novi in še nikjer videni pa sta poziciji gumbov za upravljanje potovalnega računalnika in prostoročne telefonije. Ta sta nameščena na poziciji '6', torej na najnižjem delu volanskega obroča. Novi so tudi merilniki s privlačnejšo grafiko in sredinska konzola. Materiali in izdelava so še na malenkost višjem nivoju kot pri predhodniku. Ker kabino ponoči osvetljuje le eno svetilno telo na sredini kabine, je voznikovo okolje preslabo osvetljeno. Zaradi odsotnosti bralnih lučk pa vam svetujem, da se ponoči z njim ne izgubite, saj bo branje zemljevidov ob slabi svetlobi zelo oteženo. Položaj za volanom je zadovoljiv, zelo priročni pa so številni predali in odlagalna mesta. Mlajšim in mladim po srcu bosta všeč dve možnosti za priklop zunanje avdionaprave. Ker je medosna razdalja cee'da ena večjih v razredu, je dovolj prostora tudi na zadnji klopi. Prtljažni prostor je lepo obdelan in s 340 litri malenkost skromnejši kot pri merilu tega razreda, golfu.
1,6-litrski turbodizelski agregat je s 85 kW trenutno ostal nespremenjen glede na predhodnika (kasneje bo za 9 kW močnejši), številčnega prirastka pa je bil deležen menjalnik, ki se lahko pohvali s stopnjo več. Predvsem v hladnejših dneh boste ob hladnem zagonu negativno presenečeni nad delovanjem pogonskega sklopa, saj je motor zelo glasen in nikakor ne more prikriti svojih genov. Tudi menjalnik je sprva zelo glasen in zatikajoč, po nekaj prevoženih kilometrih pa je pretikanje med prestavami lažje. Nekaj robatosti jima pripišemo zaradi trpežnosti, saj ob predpisanem vzdrževanju tovarna za njuno brezhibno delovanje jamči kar sedem let oziroma 150 tisoč prevoženih kilometrov. Tudi zmogljivosti niso blesteče, vendar v praksi boljše kot je razbrati iz tehničnih podatkov. Poraba ni tako skromna kot navaja tovarna, je pa zlahka v okviru šestih litrov. Ker je podvozje nastavljeno na slabše, torej na naše ceste, se brani bolj dinamične vožnje med ovinki, vendar mu tega niti ne zamerimo, saj je cee'd vendarle družinski avto.
Vendar tu ne moremo mimo dejstva, da nima stabilizacijskega sistema ESP. Že res, da je LX city po žlahtnosti opreme bolj pri dnu z ročno klimatsko napravo in zgolj sprednjim samodejnim pomikom stekel, vendar, če želimo ESP v vozilu in s tem varnejšo pot, je treba poseči po višnji stopnji opreme in doplačati 1.200 EUR. Dokup zgolj tega sistema namreč ni možen. Za varnost so poskrbeli s šestimi zračnimi mehovi in sistemom ABS, kar se odraža v petih zvezdicah za varnost pri trku EuroNCAP.
Če bo prenovljeni cee'd nadaljeval zmagovalni pohod svojega predhodnika, bomo lahko povedali šele ob lansiranju nove generacije, mu pa vsekakor ne moremo spregledati prirojene in tudi prislužene samozavesti. Le znamka še ni tako blesteča kot pri predvsem evropskih konkurentih, vendar bo hitro prilagodljivim Korejcem kot kaže uspelo tudi to.
tehnični podatki | kia cee'd 1,6 CRDi VGT LX city |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1.582 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 85 (115) pri 4.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 250 pri 1.900-2.750 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.260 x 1.790 x 1.480 |
medosna razdalja v mm | 2.650 |
prtljažnik v litrih | 340 – 1.300 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1.367 (453) |
največja hitrost v km/h | 188 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,3/4,0/4,5 |
poraba na testu v l/100 km | 6,4 |
cena osnovnega vozila v EUR | 11.690 |
cena testnega vozila v EUR | 14.990 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 15.340 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!