Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Continental WinterContact TS 870, Levi, Finska

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Dvaindvajset stopinj pod ničlo se je ob pomoči vetra zdelo še bistveno bolj mrzlih, a nas pri preizkušanju nove pnevmatike Continental WinterContact TS 870 na severu Finske tudi to ni zmotilo. Guma je ob tem zadovoljno škripala v snegu.
Continental WinterContact TS 870, Levi, Finska
Foto: Matej Mihinjač, Continental
16. 3. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

V zadnjih letih smo pri Volanu že večkrat dokazali, da se Continental ne šali, ko je treba predstaviti najnovejše izdelke ali tehnologije, ki jih uporabljajo ali ponujajo. Lani sem si tako ogledal tovarno športnih avtov Saleen v ZDA, ker njim dostavljajo svoje gume, predlani dirko 24 ur Daytone, kjer je zmagal dirkalnik z njihovimi gumami, letos pa so nas povabili na sever Finske na sneg preizkusiti njihovo novo gumo TS 870. Naslednico tiste TS 860, ki jo imate nekateri na avtu in se je na marsikaterem testu odlično izkazala.

Kam točno smo šli? Daaaaaaaleč na sever Finske, v mesto Levi, ki ga smučarji morda poznate, ostali pa najbrž ne, ker je 170 kilometrov bolj severno od Arktičnega kroga, saj veste, zadnjega od petih večjih predelkov Zemlje, ki smo jih ’izumili’, da se lažje učimo geografijo. Tistega, najbolj severnega. Torej na ozemlje Božičkovih jelenov, zajetne količine snega, nizkih temperatur in hitrega interneta. Zadnje sicer za to zgodbo ni posebej pomembno, je pa še ena od stvari, s katero se Finci lahko pohvalijo. V hotelu so na primer imeli 150-megabitno povezavo. Gor in dol, da ne bo pomote.

Lahko bi vam povedal, da je bila konec februarja v mestu Levi smučarija v polnem razmahu in to samo 200 metrov nad morjem. Kar 42 smučarskih prog imajo, čeprav se edini hrib dvigne le še kakšnih 300 metrov nad prostrano ravnico. Imajo pa tudi mraz, zato sem moral s seboj vzeti najdebelejšo bundo, smučarsko kapo in rokavice, pa še 'ta tople gate'. In najpomembnejše, odlične čevlje, saj veste, da brez dobrega oprijema na snegu in ledu ne gre.

Domačini pravijo, da imajo kar 8 letnih časov, malo se seveda inovativno hecajo, ker je eden od njih recimo polnočni dan, pa potem so še čas prvega snega, čas prave zime, čas pomrznjenega snega, ja, sneg je tam kar iztočnica za marsikaj. In imajo tudi čas polarnih noči, to pa pomeni prihod aurore. Polarna luč oziroma severni sij je naravni fenomen, ki se tako daleč na severu pokaže, če se pravilno razvrsti kar nekaj pogojev. Takrat lahko vidite naelektrene delce, navadno elektrone in protone, ki se zaletavajo v namagneteno atmosfero, rezultat pa je nebo zelene barve. Zeleno dejansko lahko vidite na fotografiji, oči pa tokrat niso imele sreče, da bi jo zaznale. Videli smo le medlo svetlobo, da gre za auroro, je pokazal šele fotoaparat z dolgo odprto zaslonko. Bomo imeli najbrž naslednjič več sreče.

Ampak najpomembnejše: pnevmatika TS 870. Okoli štiri leta traja, da obstoječi model pnevmatike nasledi novi. Bo že držalo, ker imam na svojem avtomobilu dobrih pet let stare TS 850, torej Continentalove dve generaciji stare zimske gume, ki sem jih kupil nekako ob skorajšnjem izteku modela. V fazi razvoja TS 870 je zgolj pri testiranju sodelovalo 890 ljudi, skupaj so prevozili 200.000.000 kilometrov, kar je 5.000 poti okoli Zemlje. In seveda uporabili vse najnovejše tehnologije.

Mesto Levi namreč ni namenjeno samo smučarjem, ampak je s svojimi neštetimi ravninami, tokrat pokritimi s kakšnim metrom in pol snega, nadvse primerno tudi za raznovrstna testiranja ter treninge vožnje. Celo za vožnje z motornimi snežnimi sanmi imajo okoli 900 kilometrov prog. Štiri vaje so nas čakale, nekatere z namenom prepoznave razlik med novinko in trenutno še aktualno TS 860, nekatere za opazovanje razlik med različnimi globinami profila nove predstavnice in nekatere za primerjavo oprijema z drugimi tipi Continentalovih pnevmatik. Torej, vaja 1 …

V nekaj letih bo eden od pogojev, ki mu bodo morale ustrezati pnevmatike, tudi preizkus kakovosti v že obrabljeni fazi. Continental na tem področju dela že s polno paro in s svojimi idejami prispevajo tudi številne nasvete oziroma predloge, da bi bila izpeljava testov karseda realna. Zato smo na enaki površini lahko preizkusili novo gumo TS 870, dve obrabljeni z le štirimi milimetri profila in dve z le dvema milimetroma profila. Jasno je, da količina profila drastično vpliva na sposobnost nudenja oprijema in ne le na snegu. Pri nas je večkrat cesta le mokra, zato vam bo zanimiv podatek, da nova guma vsako sekundo lahko izpodrine 10,7 litra vode, takšna s štirimi milimetri profila le še 4,5 litra, z dvema milimetroma profila pa zgolj 1,9 litra vode, kar je skoraj 6-krat manj!

In tudi med gumami z enako globino profila so bile razlike. Po 'standardnem' postopku strojno obrabljena guma s štirimi milimetri profila po oprijemu ni bila enaka takšni, kjer so po strojnem zmanjševanju višine profila dodatno prevozili še 6.000 kilometrov. Kar je seveda bolj realno, saj jo bomo med vožnjo na enak način obrabljali tudi sami. In to je eden od predlogov Continentala snovalcem direktive, ki bo leta 2024 stopila v veljavo.

Sicer pa vsak milimeter profila manj pomeni okoli 2 odstotka manj oprijema v prvi fazi, pod 4 milimetri pa vsak milimeter manj pomeni 4 odstotke manj oprijema. Povedano bolj realno: če je pri 125 km/h na podlagi s 3 milimetri vode zavorna pot z novo gumo 72 metrov, bo tista z le dvema milimetroma profila potrebovala kar 276 metrov, torej skoraj 400 odstotkov več.

Druga vaja je bila morda najbolj primerna za tiste 'vsevede', ki tudi pozimi uporabljate letne gume. Sama zmes zimske pnevmatike je občutno mehkejša, zato pri nizkih temperaturah ponuja občutno več oprijema. Pa seveda tudi zato, ker ima lamele, v katere se nabere sneg, ki potem skrbi za dodaten oprijem. Seveda smo se soočali z najhujšimi razmerami, z zbitim snegom, zglajeno ledeno površino, grobim ledom in precej visokim snegom, tega pri nas ni veliko, sem pa vseeno prepričan, da je vsak med vami že kdaj pozimi pripeljal na ledeno zaplato, kjer vam je v trenutku zamrznila kri, ker ste na volanu občutili, da oprijema ni.

Letna guma je na naših tokratnih površinah takoj odpovedala. Oprijema ni bilo, vsak zavoj je pomenil odnašanje nosu naravnost ven in čeprav hitrost ni bila velika, je vsako zaviranje poskrbelo za strah v mojih očeh, ker sem bil prepričan, da se tokrat ne bo izšlo. Zimska guma WinterContact TS 870 je bila pravo nasprotje, razlika pa skoraj tako očitna, kot bi se najprej z enako gumo vozil po zelo mokri cesti, potem pa še po suhem. Neverjetno več oprijema, bistveno krajša zavorna pot in predvsem občutek na volanu. Je torej TS 870 najboljša guma za sneg? Nikakor, je le zimsko najbolj uravnotežena in za naše kraje verjetno daleč najboljša. Smo pa na Finskem preizkusili še Continental IceContact 3 z žebljički, takšne gume pri nas niso dovoljene, ampak je za sneg takšna še dosti boljša. Tudi zmes je še mehkejša.

Pa še najbolj zanimiva vaja: preizkusili smo lahko napredek pnevmatik v zadnjih tridesetih letih, vse od TS 760, TS 810, preko TS 850 do najnovejše TS 870. Gume smo preizkušali na vozilih tistega časa, torej golfih druge, četrte, šeste in sedme generacije in na vseh je bila zadaj značka GTI. Morali bi videti vse nasmeške nas novinarjev, ki smo čakali, da se izmenjamo za volani perfektno ohranjenih GTIjev. Neverjetna izkušnja pa je pokazala skupek napredka avtomobilov in pnevmatik. Primerjave realno gledano sploh ni, ker sta bili TS 850 in TS 870 tako daleč boljši od starejših, da mi niti Juha Kankkunen ne bi zmogel slediti v starem avtu s takratnimi gumami. Res super.

No, za konec je sledila še vaja s toyoto GT86, v kateri smo morali kontrolirano drseti oziroma driftati. Na sprednjih kolesih so bile nove pnevmatike, na zadnjih pa starejša generacija in s to vajo so najbrž želeli pokazati, da je dobra guma z odličnim oprijemom pač nujno potrebna za varnost in tudi za določeno mero zabave. In hkrati smo ugotovili še, da je bilo oprijema zadaj namenoma bistveno manj.

Zdaj veste, jaz pa tudi! Guma je odlična, ampak da bo, sem vedel že prej. Bom častil svojo staro fiesto z njimi naslednjo sezono in bo zadovoljno mrmrala. Tako je, za naslednjo zimo so nove pnevmatike WinterContact 870, letošnja je služila zgolj predstavitvi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |