Ne glede na to, če je govor o petvratni kombilimuzini, limuzinskem fastbacku ali prostornem kombiju i30 wagon, boste prenovljeno tretjo generacijo Hyundaijevega najbolj priljubljenega modela prepoznali po novi, bistveno širši motorni maski. Ta skrbi, da je novinec videti nižje in širše, posledično bolj športno, to pa želijo še dodatno poudariti z ostrim led svetlobnim podpisom v obliki črke V. Dnevne luči, ki ga ustvarjajo, so preselili v na novo oblikovana žarometa, ki opcijsko prav tako svetita v led tehniki. Po novem sta tudi precej ožja, zato i30 zdaj bolj jezno gleda v svet in obenem spominja na en drug model tega razreda. Petvratna kombilimuzinska različica, ki bo pri nas zagotovo ostala najbolj priljubljena, ima še nov zadnji odbijač, vse tri pa bolj izrazito grafiko zadnjih luči, da se le-te lepše ujamejo s sprednjimi. Za piko na i so Korejci ob prenovi modela na novo oblikovali tudi 17- in večja 18-palčna lita platišča.
Nekaj novosti je prenova prinesla tudi v notranjost, je pa res, da gre večinoma za stvari, ki so očem skrite. Še najbolj opazne so bolj poudarjene obrobe rež za zrak, prvič so na voljo tudi deloma digitalni merilniki, ki v premeru merijo 7 palcev, medtem ko jih ima lahko osrednji zaslon sedaj 10,25. Če boste izbrali takšnega, boste deležni še brezžičnih povezav Android Auto in Apple CarPlay, na voljo vam bo tudi tehnologija Hyundai Blue Link. Gre za nov sistem, preko katerega lahko voznik dostopa do aktualnih informacij o stanju v prometu, prostih parkirnih mestih, bencinskih črpalkah in cenah goriv, ne manjka niti aplikacija za pametne mobilne naprave. Ta omogoča, da lahko z nekaterimi funkcijami vozila upravljate kar na daljavo.
Hyundai je bolj založene različice prenovljenega i30 opremil še z odlagališčem za brezžično polnjenje mobilnih naprav, obenem pa konkretno nadgradil skupek varnostnih sistemov Smart Sense. Ob že znanih rešitvah lahko ta poleg opozarjanja na nenamerno menjavo voznega pasu vozilo na njem tudi ohranja, novost predstavljata še sistem za preprečevanje naleta, ki po novem vozilo zavira še ob vzvratni vožnji, in sistem LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), ki opozori, ko se zaustavljeno vozilo pred vami začne ponovno premikati. Ob prenovi so nadgradili še sistem za nadzor mrtvega kota, ki lahko s popravki krmila prepreči morebitne bočne trke, in sistem za preprečevanje naleta, ki po novem zazna tudi kolesarje. Del obvezne opreme je seveda postal še sistem eCall, ki so nam ga prvič pokazali s prenovo modela ioniq.
Kupci boste nekaj svežine deležni tudi pod motornim pokrovom, kjer veliko novost predstavlja nov 1,5-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik. Motor z oznako MPI razvije 81 kilovatov moči (110 KM) ter 144 Nm navora, kar je 8 kilovatov (10 KM) več kot stari 1,4-litrski, ki ga nadomešča, je pa tudi ta na voljo le v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Razlog, da so ga pri zastopniku vključili v ponudbo, je ta, da nekateri še vedno prisegate na klasičen motor brez turbine. Kdor si jo vseeno želi, bo to seveda tudi dobil, na primer v obliki litrskega bencinskega motorja T-GDI z 88 kilovati (120 KM) ter 200 Nm navora, ali pa novega 1,5-litrskega T-GDI, kjer je moči za 117 kilovatov (160 KM), navora pa za 253 Nm.
Tu sta še znana 1,6-litrska štirivaljna turbodizla z oznakama smartstream CRDi 116 ter 136. Kot pove že samo ime, razvijeta bodisi 85 (116 KM) ali okroglih 100 kilovatov (136 KM), navora pa je za 300 oziroma 320 Nm. Z izjemo bencinske različice MPI lahko vse ostale kombinirate s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DCT. Novost predstavlja še šeststopenjski inteligentni ročni menjalnik iMT (intelligent Manual Transmission), rezerviran za blagi hibrid. Ta je pri i30 na voljo prvič, sistem pa temelji na 48-voltnem omrežju, ki lahko moč vozila poveča tudi za 12 kilovatov (16 KM). Z njim so lahko opremljene tri različice (bencinski T-GDI 120 in T-GDI 160 ter dizelska smartstream CRDi 136), zanj pa boste v prvih dveh primerih odšteli okroglih tisoč evrov, medtem ko močnejši turbodizel z njim prihaja serijsko.
Ob znanih paketih trend, style, premium in impression, ki so vsi po vrsti bolje založeni z opremo, so tu še športni dodatki N-line. Drži, da so bili na voljo že prej, je pa res, da jih lahko zdaj nadenete tudi na najbolj prostoren predstavnik družine. Za raznolikost bodo tokrat skrbele še tri nove karoserijske barve ter tri nove barvne kombinacije oblazinjenja, vse to in prej našteto pa prinaša tudi podražitev v vrednosti od 500 do 1.000 evrov. Če upoštevam, da zastopnik znamke na redni cenik, naveden spodaj, ponuja še tri tisoč evrov popusta, boste za kombilimuzino odšteli najmanj 14.990 (i30 MPI 110 trend, 6-st. roč.) in največ 25.490 evrov (i30 smartstream CRDi 136 MHEV iMT impression, 6-st. int. roč.).
Za limuzinski fastback še naprej zahtevajo dodatnih 900 evrov, enako doplačilo velja tudi za kombijevski i30 wagon, ki lahko vase pogoltne dobrih 600 litrov tovora. Kdor želi, da njegov novi hyundai izgleda tako dobro kot recimo tale na fotografijah, naj pripravi še od 900 do 1.700 evrov za dodatke N-line (odvisno od paketa opreme), za sedemstopenjski robotiziran menjalnik DCT pa le še dodatnih 1.200 in ne več 1.500 evrov. Povsem nov osemstopenjski N DCT prihaja nekoliko kasneje, rezerviran pa bo le za nabriti različici hyundai i30 N in i30 fastback N, ki ju v prenovljeni podobi tudi že nestrpno pričakujemo.
Redni cenik (doplačilo za limuzinski fastback in kombijevski wagon znaša 900 evrov):
hyundai i30 MPI 110 trend, 6-st. roč. (81 kW) – 17.990 EUR
hyundai i30 T-GDI 120 trend, 6-st. roč. (88 kW) – 18.890 EUR
hyundai i30 T-GDI 120 style, 6-st. roč. (88 kW) – 20.890 EUR
hyundai i30 T-GDI 120 premium, 6-st. roč. (88 kW) – 22.690 EUR
hyundai i30 T-GDI 120 MHEV iMT impression, 6-st. int. roč. (88 kW) – 25.290 EUR
hyundai i30 T-GDI 160 MHEV style, 6-st. roč. (117 kW) – 22.690 EUR
hyundai i30 T-GDI 160 MHEV premium, 6-st. roč. (117 kW) – 24.490 EUR
hyundai i30 T-GDI 160 MHEV iMT impression, 6-st. int. roč. (117 kW) – 26.090 EUR
hyundai i30 smartstream CRDi 116 style, 6-st. roč. (85 kW) – 23.490 EUR
hyundai i30 smartstream CRDi 116 premium, 6-st. roč. (85 kW) – 25.290 EUR
hyundai i30 smartstream CRDi 136 MHEV style, 6-st. roč. (100 kW) – 25.090 EUR
hyundai i30 smartstream CRDi 136 MHEV premium, 6-st. roč. (100 kW) – 26.890 EUR
hyundai i30 smartstream CRDi 136 MHEV iMT impression, 6-st. int. roč. (100 kW) – 28.490 EUR