Verjetno vsi, ki vsaj malo spremljate avtomobilizem, veste, da ima Škoda v svoji ponudbi kombilimuzino rapid, ki z boka izgleda kot klasična limuzina. Morda bi ji celo lahko rekli petvratna limuzina. Vem pa, da to veste prav vsi, ki spremljate Volan, saj smo dva rapida imeli tri mesece v uredništvu in za našo rubriko Zeleni volan, z njima pa smo opravili kopico nalog. Zato tudi veste, da je rapid dejansko cenejša alternativa octavii z malce manj dovršeno notranjostjo in obilico prostora.
Sedaj so istoimenskemu modelu namenili še kombilimuzinsko karoserijsko različico z oznako spaceback, ki oblikovno spominja na audija A3 sportback, vsaj kar se tiče oblike kombilimuzinskega zadka. Od prvotnega rapida je spaceback krajši za okoli 18 centimetrov in dejansko zapolnjuje vrzel med karavansko fabio, od katere je daljši za pet centimetrov, in med daljšim rapidom. To pomeni, da v prtljažniku ponuja manj prostora, in sicer 415 litrov v primerjavi s 550 litri daljšega rapida, je pa njegov prtljažnik vseeno večji od tistega v golfu. Nadvse cenim še Škodin trud po povečanju uporabnosti, saj praktično nobena znamka ne ponudi tako uporabnih dodatkov. Denimo kopice mrežic in zank v prtljažniku, ki je tako še bolj uporaben, pa odstranjevalca ledu s stekel, ki je skrit pod pokrovčkom, kjer točimo gorivo, pa držala mobilnega telefona pred prestavno ročico, reže za varnostni jopic pod voznikovim sedežem in še bi lahko našteval.
Zakaj predlagamo drugačno ime? Rapid slovi kot poceni alternativa octavii, spaceback pa to mejo zelo suvereno briše. Notranjost je dobila drugačen (bolj moderen) volanski obroč, na voljo so dodatki v imitaciji aluminija, ksenonski žarometi, zaslon z navigacijo, panoramska steklena streha ter črno obarvan zgornji del prtljažnih vrat in tudi materiali se mi po prvi vožnji zdijo boljši. Zato menim, da modelu z nazivom rapid delajo manjšo krivico, ker je konkretno sestavljen in sploh ne deluje manj elegantno.
Je pa spaceback model, ki ga je Škoda krvavo potrebovala, saj doslej ni imela predstavnika v golfovem razredu. Octavia resda stoji na enaki platformi, a je precej večja in s precej drugačno ciljno skupino kupcev. Spaceback pa predstavlja ravno to, relativno majhno, a prostorno kombilimuzino, ki se od daljšega rapida, vsaj po prvih občutkih, tudi bolje pelje, bolj čvrsto in zanesljivo.
Ponudba motorjev ostaja enaka, nov v ponudbi je le 1,6-litrski TDI s 66 kilovati moči, ki bojda povprečno porabi le 3,8 litra goriva na sto prevoženih kilometrov. Z njim sem se zapeljal in potrjujem, da je za bolj umirjene voznike dovolj zmogljiv, kot vedno pa raje priporočam katerega od bencinskim motorjev TSI, ki so cenejši in tišji, pa tudi porabijo sila malo. Kar poglejte si mojo in Matejevo vožnjo do Prage, pa boste prijetno presenečeni.
Začetna cena je zaenkrat enaka ceni daljšega rapida in se začne pri 10.999 evrih. Spaceback ima že v osnovi nekaj več opreme, zato pričakujte, da se bo limuzinski rapid podražil za okoli petsto evrov, kar pomeni, da bo spaceback celo nekoliko cenejši. Začetna cena je seveda sila nizka, računajte pa na to, da boste za avtomobil odšteli vsaj petnajst tisočakov, če boste želeli spodoben motor in nekaj dodatne opreme. Kar je dejansko še vedno manj od marsikaterega tekmeca.
Še nekatere cene:
škoda rapid spaceback 1.2 (55 kW) active - 10.999 EUR
škoda rapid spaceback 1.2 TSI (77 kW) active - 13.195 EUR
škoda rapid spaceback 1.6 TDI (66 kW) active - 14.488 EUR
škoda rapid spaceback 1.2 (55 kW) ambition - 12.492 EUR
škoda rapid spaceback 1.4 TSI DSG (90 kW) ambition - 17.081 EUR
škoda rapid spaceback 1.6 TDI (77 kW) ambition - 16.536 EUR
škoda rapid spaceback 1.2 TSI (77 kW) elegance - 16.039 EUR
škoda rapid spaceback 1.4 TSI DSG (90 kW) elegance - 18.541 EUR
škoda rapid spaceback 1.6 TDI (77 kW) elegance - 17.998 EUR