Nova kia ceed SW (tudi sportswagon, kot boste lahko zasledili na domači spletni strani), po vzoru bolj priljubljenega kombilimuzinskega brata te dni tudi uradno vstopa v tretjo generacijo. Pravijo, da so pri oblikovanju le-te ubrali bolj minimalističen pristop, kar naj bi kupec še najhitreje opazil po tem, da so ravne linije nadomestile predhodnikove okrogle robove. Zadaj je zelo podoben razred večji optimi, v primerjavi s kombilimuzinskim predstavnikom pa se SW razlikuje le po nekoliko drugačnih lučeh, vratih prtljažnika ter spodnjem delu odbijača. Različici sta si precej podobni tudi v notranjosti, ki se vse tja do B-stebrička praktično ne razlikuje. Zaradi oblike strehe sta sprednja potnika pridobila za slab centimeter nadglavnega prostora, zadnjim trem pa so dodatno odmerili 18 milimetrov.
Če bi v roke vzeli meter, bi lahko opazili, da je napram predhodniku novinec v dolžino pridobil 95 milimetrov, da je prvi previs krajši za 20, zadnji pa daljši za kar 115. Kaj to pomeni v praksi? Da je prtljažni prostor bistveno večji in zdaj pogoltne neverjetnih 625 litrov. To je skoraj sto več kot prej oziroma 230 več, kot ga ponuja kombilimuzinski. Res, da litri na papirju še ne pomenijo, da bo večji prtljažnik v praksi pogoltnil več krame kot manjši, a če to drži v primeru ceeda SW, potem je tole prostorninsko gledano najbolj razkošen kombi razreda, celo octavio combi prekaša za 15 litrov. S preprostim potegom ročice lahko klop (serijsko deljiva v razmerju 60:40, opcijsko pa 40:20:40) podrete in ustvarite do 1.694 litrov prostora, ki ga lahko zapirajo tudi električno pomična vrata prtljažnika. To je tudi edini dodatni sistem, ki ga kombijevski ceed SW ima, ostale si deli z običajnim.
Kar se tiče motorizacije, ni razlik, zato lahko tudi kupci ceeda SW izbirate med štirimi motorji: tremi bencinskimi in dizelskim, slednji pa je na voljo v dveh izvedenkah. Odskočno desko sicer predstavlja 1,4-litrski atmosferski motor MPI s 74 kilovati (100 KM), potem je na voljo litrski turbobencinski T-GDi z 88 kilovati (120 KM), ta bo predvidoma najbolj priljubljen, novost pa predstavlja še 1,4-litrski T-GDi s 103 kilovati moči oziroma okroglimi 140 'konji'. Ta je za letos razprodan, ker je povpraševanje po njem štirikrat preseglo proizvodne zmožnosti, zato v primeru naročila pričakujte nekoliko daljšo dobavo. Lahko se odločite tudi za podobno zmogljivo dizelsko alternativo, ki sliši na ime 1.6 CRDi. Kot rečeno, je na voljo v dveh konfiguracijah moči, šibkejši s 85 kilovati (115 KM) ter močnejši s stotimi (136 KM). V obeh primerih govorimo o novem motorju, ki ga za razliko od starega ne poganja veriga, pač pa zobati jermen, to pa v praksi pomeni tišje delovanje in cenejše vzdrževanje. Prav vse različice ceeda so opremljene še s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko lahko močnejšo turbobencinsko ter obe dizelski kombinirate tudi s sedemstopenjskim robotiziranim DCT.
V zadnjih letih je danes 29 centimetrov daljši kombijevski SW beležil tretjino celotne prodaje, podobo pričakujejo, da bo tudi v novi generaciji. 6,5 evra na liter ter 230 le-teh pomeni, da boste za novost v Kijini ponudbi odšteli poldrugi tisočak več kot za kombilimuzinski ceed, kar v številkah pomeni od 20.690 (1.4 MPI LX active, 6-st. roč.) do 30.590 evrov (1.6 CRDi DCT EX motion, 7-st. rob.). Redne cene so kar hude, ampak na nje ponujajo tudi do 6.200 evrov popusta, zato je najcenejši SW na voljo že za konkurenčnih 14.490 evrov. Za predvidoma najbolj priljubljen ceed 1.0 T-GDi z opremo LX edition, ki z izjemo navigacije (pa še to lahko nadomeščata povezavi Apple CarPlay in Android Auto) ponuja praktično vse, kar potrebujete, tako stane le malo manj kot 17 tisočakov, kar se zdi precej dober nakup. To vedo tudi pri zastopniku znamke, saj želijo dobro ceno in neizkoriščen potencial pretvoriti v boljšo flotno prodajo. S prejšnjo generacijo so na tem področju dosegli le 2-odstotni tržni delež, z novo pa želijo doseči 12-odstotnega. Če k temu prištejemo še prodajo fizičnim osebam, lahko to letno pomeni do 660 vozil z nahrbtnikom, bolj modno osveščeni pa boste tako ali tako počakali do konca leta, ko se ponudbi pridružujeta še pozerski proceed ter nabriti ceed GT.
Informacije o kombilimuzinski kii ceed lahko pridobite še v domači premieri.
Cene: