Zgodba se je začela že leta 1972, ko je pripeljala prva generacija modela 80, pravi preboj pa je tudi v Sloveniji naredil model A4, ki je zdaj že 5. po vrsti. Vsak 4. audi v Sloveniji nosi oznako A4, model pa je zelo pomemben tudi za dvig prodajnih številk, ki so v zadnjem letu že precej opešale, ampak vseeno ne toliko, kot bi pričakovali glede na starost modelne palete. Doma je segment premijskih modelov v lepem porastu, saj je rast v primerjavi z enakim obdobjem lani kar 22,1-odstotna. Trenutno po prodaji vseh vozil Audi na 16. mestu malenkost zaostaja za BMW-jem na 14., vendar se bo razmerje verjetno zelo hitro spremenilo ravno zaradi novega A4, saj uvoznik načrtuje prodajo med 400 in 500 vozil na leto. Sicer niti približno ne blizu rekordnim letom, ko so jih prodali tudi 1.000 na leto, vendar je tukaj potrebno upoštevati, da so bili nekoč v ponudbi le štirje modeli, danes pa jih je cel kup, vključno s priljubljenimi modeli Q.
V domačih katalogih boste našli tri bencinske in štiri dizelske agregate ter tri pakete opreme (basis, sport in design), poleg teh pa še deželna paketa prime in advance. Cena osnovnega bencinskega modela znaša 31.900, dizelskega 35.900 EUR, za karavanski avant pa je potrebno doplačati še okoli 2.500 EUR. Med bencinskimi agregati (1,4 in 2,0 TFSI) velja izpostaviti novi dvolitrski s 140 kW (190 KM) in tehnologijo valvelift, ki z različnimi režimi delovanja skrbi za majhno porabo ali veliko moč. Kljub temu da bosta glavnino prodaje predstavljala oba dvolitrska TDI-ja (110 in 140 kW/150 in 190 KM), Audi izpostavlja močna trilitrska šestvaljnika s 160 in 200 kW (218 in 272 KM) z zelo uglajenim tekom. Pri slednjem je menjalnik samodejni z 8 stopnjami, pri šibkejšem pa novi robotizirani S-tronic s sedmimi, pri čemer je slednji na voljo tudi ob vseh ostalih motorjih.
Kljub malenkost povečanim meram, zaradi česar sta prostornejša kabina in prtljažnik, je novi A4 lažji kot prej, Audi se hvali celo s 120 kilogrami prihranka pri masi določenega modela avant. Spredaj in zadaj ima 5-vodilno premo za učinkovito vodljivost ter možnost doplačila za aktivno uravnavanje blaženja posameznega blažilnika. Sploh se lahko pohvali z rekordno aerodinamiko, saj limuzina dosega koeficient zračnega upora le 0,23 in celo karavan samo 0,26. Že pri vstopnem modelu so serijske luči ksenon plus, za doplačilo pa so na voljo led oziroma matrični led-žarometi. O asistenčnih sistemih bi lahko pisali romane, enako o vseh funkcijah, ki vam krajšajo čas in lajšajo dolge vožnje, izpostaviti pa velja phonebox, ki lahko brezžično polni mobilne telefone, ki imajo primerno baterijo, ter ozvočenje Bang&Olufsen s kar 19 zvočniki, pri čemer je prostorski zvok dobil še novo dimenzijo - višino. Dodatne informacije boste pridobili še v Anžetovi mednarodni premieri, po prvi vožnji pa je jasno le, da morda na prvi pogled preveč zadržana oblika verjetno skriva skoraj največ, kar si lahko v tem trenutku omislite v tem velikostnem razredu avtomobilov.
Še nekatere cene:
audi A4 1,4 TFSI basis (110 kW) – 31.900 EUR
audi A4 2,0 TFSI basis (140 kW) – 37.900 EUR
audi A4 avant 2,0 TFSI basis (140 kW) – 40.370 EUR
audi A4 avant 2,0 TFSI quattro basis (185 kW) – 50.000 EUR
audi A4 2,0 TDI basis (110 kW) - 35.900 EUR
audi A4 2,0 TDI basis (140 kW) - 38.850 EUR
audi A4 avant 2,0 TDI quattro basis (140 kW) - 46.570 EUR
audi A4 3,0 TDI basis (160 kW) - 45.900 EUR
audi A4 3,0 TDI quattro basis (200 kW) - 54.500 EUR
audi A4 3,0 TDI quattro sport (200 kW) - 56.020 EUR
audi A4 3,0 TDI quattro individual (200 kW) - 56.020 EUR