Volvo XC90 je tisti, ki prihaja, in glede na uspešnost v številu prednaročil je jasno, da gre za prepričljiv stroj, pri katerem tudi sami komaj čakamo, da ga dobimo v roke. No, njegove ključe. V Sloveniji je zaenkrat prodanih pet, pa avtomobila sploh še ni niti v salonu, po celem svetu pa so doslej prejeli že preko 20.000 prednaročil. Še pred pričetkom prodaje so predstavili omejeno serijo 1927-ih vozil, toliko, ker je bila leta 1927 znamka Volvo ustanovljena. Vse so prodali v pičlih 47 urah.
Prejšnji XC90 so poslali na trg že davnega leta 2002, končno pa je zdaj pripeljal naslednik, ki je še bolj glomazen. Je prvi avto, ki so ga splovili pod novim kitajskim lastništvom, čelno pa napada BMW-ja X5, mercedes-benza M pa tudi kakšnega porscheja cayenne. V naslednjih štirih letih bodo po njegovem vzoru na trg prišli še drugi modeli. Torej, kakšen je?
Že sam izgled je zelo prominenten. Prvič gledamo kromirano sprednjo masko v tej obliki, ki bo nedvomno postala standard pri vseh prihodnjih švedih, pa tudi kladivaste dnevne luči v LED-tehnologiji. Podobno elegantna štorija se nadaljuje v notranjosti, kjer najdemo bojda še nevidene tehnologije in pa gromozanski zaslon na dotik, tako da je gumbov res minimalno. Les, usnje, ročno izdelani elementi in v hibridni različici kristalna prestavna ročica, pa gumbi v obliki diamantov. Sem se počutil, kot da sem v rolls-royceu.
Je tudi prostoren in ponuja sedem sedežev, na najbolj prostorsko omejenih zadnjih dveh pa bojda še vedno lahko udobno sedi do 170 centimetrov visoka oseba. Je tudi varen, se boste morali precej potruditi, da si kaj naredite, ker toliko varnostnih tehnologij, kot je nabasanih tu notri, verjetno še ni bilo v nobenem avtu. Poseben senzor celo spremlja okolico za vozilom in nas opozori ter pripravi na nalet od zadaj, sprednji senzorji pa zaznavajo vozila, pešce in vse ostale ovire, ki bi jih nemara lahko zadeli. Doplačilno je na voljo zračno vzmetenje, kar pa niti ni novost. Je pa dejansko to, da ima XC90 še sistem, ki ob nenadni zapustitvi ceste in izletu v kakšen jarek zategne varnostne pasove ter v sedežu sproži posebne mehanizme, ki čimbolj obvarujejo hrbtenico potnika. Lahko ima super varen integriran sedež za otroka, prepoznava znakov je že standardna v ponudbi, pa še veliko pripomočkov se najde.
Motorjev bo v ponudbi seveda veliko, vsi so dvolitrski in z različnimi močmi, vrh ponudbe predstavlja izvedenka T8 z dvolitrskim bencinskim agregatom pod pokrovom in elektromotorjem, skupna moč pa znaša nekaj manj kot 300 kW, torej 400 'konjev'. Na električni pogon zmore prevoziti do 40 kilometrov, zato je dejansko tudi precej okolju prijazen. Cene sporočimo kmalu, osnovni XC90 pa naj bi stal okoli 58.000 EUR.