Primerjava zimskih in letnih pnevmatik
Nasvet z Goodyearom
Glede na to da se marsikdo med vami celo leto vozi z zimskimi pnevmatikami, je prva tema iskanje razlike med zimskimi in letnimi gumami. V ta namen imamo dve identični vozili, beli golf je obut v zimske gume goodyear ultragrip 8, črni pa v letno gumo goodyear efficientgrip. Obe sta novi in enakih dimenzij.
V poletni vročini bi si upal trditi, da bo letna guma mnogo boljša, pri desetih stopinjah Celzija, kolikor jih je bilo v času testa, pa nihče od nas ni bil prepričan, da bo res tako. Zaviranje smo začeli pri 50 km/h na suhi podlagi in že v prvem poskusu se je pokazalo, da se črni golf z letnimi gumami ustavlja bolj prepričljivo. Pri mestni hitrosti je bila razlika v zavorni poti približno polovico avtomobila, kar je lahko razlika med nepoškodovanim oziroma razbitim vozilom.
Potem smo hitrost dvignili na 90 km/h, se pravi na hitrost, ki je dovoljena izven naselja. Razlika je bila tokrat že bolj očitna, zopet v prid letni gumi. Razlika v zavorni poti je bila pri prvem zaviranju okoli dolžine enega vozila in se je po tretjem zaviranju povečala na dolžino in pol, ker se je zimska guma kljub nizki zunanji temperaturi hitro pričela pregrevati. Tudi zaviranje na mokrem je pokazalo enako, zimska guma je bila slabša tudi na mokri podlagi, razlika pa še nekoliko večja.
Ker med vožnjo naš edini manever ni le zaviranje, temveč običajno še zavijanje oziroma vodljivost avtomobila, smo pnevmatike izpostavili še tej nalogi. Z obema smo odpeljali losov test, kjer mora avtomobil dvakrat hitro spremeniti smer. Najprej brez zaviranja in ta test je avtomobil z letnimi pnevmatikami uspel uspešno odpeljati pri 55 km/h, tisti z zimskimi pa s petimi manj. Še več razlik se je pokazalo pri vodljivosti, kjer smo obenem še zavirali in obe vrsti gum še dodatno obremenili. Letna guma je pri večji hitrosti uspela ustaviti vozilo pred zadnjim parom stožcev, zimska pa je imela pri takšnem manevru bistveno več težav.
Zadnji test je vključeval hitro odpeljan daljši zavoj, kakršnega denimo lahko najdemo pri vključevanju na avtocesto. Že takoj je bilo razvidno, da zimska guma niti slučajno ne ponuja zadostnega oprijema, avtomobil je bil bistveno bolj nemiren in ga je vleklo proti zunanjemu robu, kljub temu, da je bila hitrost manjša od tiste, ki jo je dosegel golf z letnimi pnevmatikami.
Torej, zaključek? Zimska guma je slabša pri zaviranju v suhem, slabša je pri vodljivosti, za vse skeptike, slabša je tudi na mokri cesti. Ne le pri poletnih temperaturah, temveč tudi pri precej nizkih temperaturah. Pomembna pa je tudi obraba. Po dvakrat hitro odpeljanem zavoju je letna guma ostala kot nova, rob zimske pa je bil popolnoma razcefran. Kar poleg manjše varnosti za seboj potegne tudi dodatne stroške.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!