Čisto novi peugeot 508, pravijo Francozi! Če bi ga gledal direktno v nos, bi Pežojevcem mogoče celo nasedel. Ampak marketing je eno, tehnika pa drugo, zato me včasih toliko bolj preseneti, čemu tako hitro v tako opazno prenovo, če pa je bila francoska limuzina kljub štirim letom še vedno dovolj privlačna na pogled.
Kot je pri teh osvežitvah v navadi, sta novi maska in rit. Če sem bolj natančen, samo luči, spredaj so namesto ksenonskih zdaj v polni LED-tehniki in te so vrhunske. Pa poslovil se je logotip na pokrovu motorja, ki je po novem na maski, kjer je očitno bolj viden in kamor bolj paše. Zadek je bil po mnenju oblikovalcev že prej dovolj lep, tako da so na prvi pogled le luči malo bolj izrazite.
Eleganca se še vedno nadaljuje v notranjosti, ki je na prvi pogled ostala nespremenjena. V testni barvi je super in še vedno gre za eno boljših kabin v tem cenovnem razredu. Manj je gumbov, da je vse skupaj še bolj pospravljeno, saj z večino funkcij upravljate kar preko 7-palčnega zaslona na dotik. Še na merilnike vam ni treba gledati, ker vse vam bo vse nujne informacije pokazal enostaven projekcijski zaslon pred vetrobranskim steklom, ki ga prav tako nastavljate z gumbi, ki so skriti v predalčku. Ima voznik včasih občutek, kot da bi se Francozi sramovali gumbov, ampak dejstvo je, da je zato prostor toliko bolj prijeten in zračen.
Žal so spet postavili eleganco pred uporabnost pri odlagalnih površinah. Ker je bilo na račun tega prej ogromno pritožb, sem pričakoval, da bodo v novem vsaj to popravili. Glede na to, da so vseeno dodali en mini-utor med sprednja sedeža, so se očitno zavedali teh kritik, o uporabnem odprtem prostoru za denarnico ali telefon pa nočejo slišati, jih bo treba kar lepo pospraviti v zaprte predale, da ne bo vse razmetano po kabini in vidno očem. Vozniki z vedno polnimi žepi ne bodo zadovoljni, vsi ostali pa bodo navdušeni nad udobnim in lepo prilagodljivim položajem za volanom, ki ga je imel že stari model.
Seveda pa se ni mogel pohvaliti z novim dvolitrskim dizelskim modrim HDI-jem, ki je na papirju za svojih 133 kW oz. 180 'konjev' super varčen in moram reči, da prepriča tudi v praksi. Lepo potegne, zdi se idealno močan za velikost 508-ice, kombinirana poraba pa seveda ne bo 5,8, kot obljubljajo, čeprav se boste pod mejo sedmih pokurjenih litrov na 100 kilometrov lahko vozili. To je glede na moč čisto spodobno. Morda še lepša novost pa je novi 6-stopenjski samodejni menjalnik EAT6, čez katerega se zdaj nimam kaj pritoževati. 'Hvala ne vem komu' so se odločili za klasični menjalnik in v zgodovino poslali robotizirani, ki se temu avtu res ni podal. Očitno še sami to priznavajo, če so ga zamenjali. Tudi če ima konkurenca lahko kakšno prestavo več, jih je tu dovolj, saj so prestavna razmerja dobro izračunana, 130 se boste vozili z nekje 2000 vrtljaji, da bo lepo tiho. Morda prestavljanja niso rekordno hitra, so pa zato toliko bolj nežna in nasploh v skladu z umirjenim karakterjem Peugeotove limuzine.
Res da ima velika platišča, ampak vseeno bi morala biti vožnja mehkejša, ker se kljub trdoti ne pelje dosti bolj odločno.
Če je povsod očitno prisotna eleganca, sem zato toliko bolj razočaran nad udobjem. Blaženje je za tip vozila, sploh pa peugeota, pretrdo. Res da ima velika platišča, ampak vseeno bi morala biti vožnja mehkejša, ker se kljub trdoti ne pelje dosti bolj odločno. Pri najboljših predstavnikih razreda je podvozje bolj udobno in vožnja skozi ovinke še bolj dinamična, tako da je tukaj še nekaj možnosti za izboljšave. Sploh, ker kupci 508-ice v večini primerov, to grem stavit, ne kupujejo dinamike, temveč predvsem udobje.
Z bogatejšo serijsko opremo je okoli tisočaka dražji kot prej, tako da najbolj oskubljenega dobite za 22.613 evrov, takšen z bogato opremo allure ter z novo odlično kombinacijo motorja in menjalnika pa vas bo olajšal za nič kaj skromnih 38 jurjev brez popustov. Bi si mislil, da za takšen denar vseeno dobiš boljši predalček za telefon, na skoraj vseh ostalih področjih pa je prenovljeni peugeot 508 dejansko toliko napredoval, da bi mu skoraj lahko res rekel, da je novi.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT6 allure
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj