Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Peugeot 3008

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Peugeotu so letos s Stephanom Peterhanselom in modelom 2008 DKR osvojili reli Dakar. Na to računajo tudi prihodnje leto z novim 3008 DKR, še prej pa predstavljajo osnovo različico, namenjeno širši populaciji.
Peugeot 3008
Foto: Gašper Miš
1. 11. 2016 ob 11:00
Komentarjev: 0

Novi 3008 seveda nima kaj dosti skupnega s tistim, s katerim se bodo v kratkem po sipinah preganjali Despres, Loeb, Peterhansel in Sainz, a se ta tudi napram predhodniku precej razlikuje. Pravijo, da je križanec, ki je prej po malem segal še v vse druge razrede, postal pravi mali SUV in so nanj še posebej ponosni. Po prvih kilometrih bi lahko rekli, da upravičeno, ker ob bolj markantni podobi v rokavu skriva še veliko asov. Kot prvo, postal je prostornejši. Novi 3008 v dolžino meri 82 milimetrov več kot prej, med osema je pridobil 62 milimetrov, medtem ko se širina ni spremenila, pa so najvišjo točko po novem postavili 15 milimetrov nižje. A prej kot vse to boste pri konkurentu modelov kadjar, qashqai, sportage, tiguan in podobnih opazili ostrejše linije, bolj pokončno masko, visoko bočno linijo z majhnimi stekli in markanten zadek, zaznamovan z značilnim LED-svetlobnim podpisom.

Kljub temu ni zunanjost tista, ki zares prepriča. Notranjost je. Da so materiali vedno bolj kakovostni, nas niti ne preseneča več, bolj nas, ko nekdo predstavi nekaj povsem novega. Pri Peugeotu so svojo pogruntavščino, ki sliši na ime i-cockpit, prvič predstavili že z modelom 208, z novim 3008 pa predstavljajo novo generacijo i-cockpit high tech. Tudi tu gre kot prvo za majhen volanski obroč, velik osempalčni osrednji zaslon, visoko postavljene digitalne merilnike od drugega paketa opreme dalje in le nekaj najpomembnejših stikal na armaturni plošči. Najbolj zahtevnim namenjajo še razširjeni sistem i-cockpit amplify, ki omogoča še dodatno personalizacijo, tako pri izbiri dišave, osvetlitve in ostalega. 3008 nas je presenetil še s prostorskega vidika, tako v potniški kabini kot v prtljažnem prostoru, ki meri le malo manj kot 600 litrov. Ne manjka niti prostoročno odpiranje prtljažnih vrat in izvlečno dno za lažje natovarjanje najrazličnejše krame.


Medtem ko lahko potnike razvaja 3D-navigacijska naprava, 8-točkovna masaža sprednjih sedežev, brezžično polnjenje mobilnih naprav, panoramsko strešno okno in sistem prostoročnega odpiranja, za zagotavljanje varnosti namenjajo še številne varnostne pa tudi asistenčne sisteme. Med najpomembnejši novosti tako sodita prilagodljivi radarski tempomat z možnostjo popolne zaustavitve vozila v primeru samodejnega menjalnika, kot novi sistem aktivnega zaviranja v sili. Imenuje se active safety brake in napram predhodnemu active city brake lahko v sili zavira tudi pri precej večjih hitrostih, tudi do 140 kilometrov na uro. Seveda so prisotni tudi že znani sistemi, kot na primer tisti za opozorilo pred nenamerno menjavo voznega pasu, za vozilo v mrtvem kotu, zbranost voznika in nenazadnje sistem za samodejno parkiranje, premierno z možnostjo 180° ali 360° prikaza okolice.

Kupci lahko izbirate med šestimi prisilno polnjenimi motornimi različicami. Turbobencinski sta dve, in sicer 1,2-litrska trivaljna z oznako puretech 130 in močnejša 1,6-litrska z oznako e-THP 165. Tudi turbodizelska motorja sta dva, sta pa na voljo v štirih konfiguracijah moči. Tako imamo na izbiro 1,6-litrsko različico BlueHDi 100 in BlueHDi 120 ter 2,0-litrski BlueHDi 150 in BlueHDi 180. Kot povedo že oznake, v kombinaciji petstopenjskega in šeststopenjskega ročnega oziroma šeststopenjskega samodejnega menjalnika EAT6, razvijejo od 100 do 180 konjskih moči. S prej omenjenim peugeotom 3008 DKR le imata skupno točko, in sicer da noben ne izkorišča prednosti štirikolesnega pogona. Medtem ko ima dirkalni 3008 DKR pogon zadaj, ima takšen 3008 pogon speljan na sprednji kolesi, za terenske podvige pa pravijo, da bo zadoščal že poznani sistem grip control s funkcijo hill descent. Po njem lahko opcijsko posežete pri drugem, tretjem in četrtem paketu opreme, zadovolji pa lahko več kot 95 odstotkov vseh potreb avanture željnih voznikov. Na terenu bo še kako prav prišel večji talni odmik, ki po novem meri 220 milimetrov in ne več 185, na cesti pa podatek, da 3008 zahvaljujoč modularni platformi EMP2 tehta 100 kilogramov manj kot prej.


Poleg štirih paketov opreme (access, active, allure in GT) in kar 11 barvah karoserije lahko kupci posežete še po treh dvobarvnih kombinacijah (dveh črno-sivih in eni črno-rjavi) imenovanih coupe franche. V tem primeru pripravite malo več kot 20.390 evrov (3008 1.2 puretech 130 access), kolikor stane osnovna turbobencinska različica, katere cene se povzpnejo do 28.190 evrov (3008 1.6 e-THP 165 allure). Turbodizelske različice kotirajo nekoliko višje, in sicer od najmanj 20.990 (3008 1.6 BlueHDi 100 access), do največ 34.890 evrov (3008 1.6 BlueHDi 180 GT). Pri Peugeotu pa pravijo, da bo kar 80 odstotkov vseh kupcev poseglo po štirih vnaprej pripravljenih ponudbah, in sicer različici 1.2 puretech 130 active za 21.785, 1.6 BlueHDi 120 active za 22.990, 1.6 BlueHDi 120 allure za 24.060 in za konec različici 1.6 BlueHDi 180 GT za 31.970 evrov (vse s TomTom navigacijsko napravo). To so seveda cene v primeru nakupa preko financiranja, po katerem poseže velika večina kupcev.

Kot dopolnilo novemu 3008 predstavljajo še električno skiro peugeot e-kick, katerega so razvili v sodelovanju s priznanim švicarskim proizvajalcem skirojev. Omenjamo ga, ker ga kupci starega modela 3008 v primeru nakupa novega do konca leta dobijo brezplačno, na vprašanje o tem, koliko stane sicer, pa nam niso znali odgovoriti. So nam pa zato več povedali o planih prodaje in kupcih. Pravijo, da bodo po novem modelu posegli predvsem kupci, ki križanec kupujejo prvič in so pred tem vozili bodisi kombilimuzino ali enoprostornik, nekaj pa bo tudi takšnih, ki bo to njihov drugi križanec. 75 odstotkov kupcev naj bi tako predstavljali starejši pari brez otrok oziroma z otroki, ki so se že odselili, 25 odstotkov prodaje pa pričakujejo na strani družin z do dvema otrokoma. Tisti s tremi in več bodo raje počakali na prostornejši model 5008, ki prihaja januarja prihodnje leto. Do takrat pričakujejo, da bodo prodali 100 vozil, v prihodnjem letu pa približno 500, kar obenem pomeni preboj med prve tri v razredu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  | 

Obvestilo o uporabi piškotkov!

Spletni portal za svoje delovanje uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, delovanja oglasov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.Več

Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.V redu