Avtomobili, ki za premikanje uporabljajo vodik, so na žalost še zelo redki. Trenutno se lahko odločite samo med hyundaijem nexo in toyoto mirai, kmalu pa bo Toyota ponudila tudi poltovornjak hilux!
Pri Toyoti so nedavno naznanili, da bodo vodili konzorcij za razvoj vodikovega poltovornjaka, in sicer v tovarni v angleškem mestu Burnaston. Projekt bo delno financirala tudi vlada Združenega kraljestva, komponente v drobovju avtomobila pa bodo podobne tistim, ki jih premore tudi druga generacija modela mirai. Pogonski sklop pri slednjem je sestavljen iz gorivne celice s polimernim elektrolitom, ta pa je povezana z litij-ionsko baterijo. Slednja pošilja elektriko elektromotorju z močjo 132 kW (180 KM) na sprednji osi, s polnima rezervoarjema pa lahko mirai prevozi več kot 640 kilometrov. Hilux bo zaradi svoje narave ponudil manj impresiven doseg, oblikovno pa ne bo nič drugačen od klasičnega modela.
Japonci sicer dodajajo, da je razvoj takšnega avtomobila na vodik samo eden od pomembnih mejnikov na poti do ogljične nevtralnosti, saj bi morali najprej zagotoviti transport vodika z vozili, ki bi za premikanje uporabljala kar vodik. Samo tako bi potem celoten vodikov vozni park imel smisel. Poleg tega so pri Toyoti že februarja naznanili kolaboracijo z Yamaho pri razvoju 5,0-litrskega motorja V8 na vodik, ki so ga vzeli iz modela lexus RC F.
Blok motorja ostaja enak, vendar so pri Yamahi spremenili injektorje goriva, glave valjev in sesalni kolektor, da bo motor za delovanje lahko uporabljal stisnjen vodik. Motor dopolnjuje brezhibno izdelan izpušni kolektor osem v ena, skupno pa ob uporabi vodika razvije 336 kW (450 KM), kar je 12 kW (23 KM) manj kot jih razvije enak motor ob uporabi bencina. Zanimivo je, da proizvede celo 13 Nm navora več kot klasični motor, skupno 540 Nm. Ker točke za pritrditev motorja ostajajo enake, bi motor lahko enostavno vgradili v lexus RC-F z minimalnimi dodelavami, saj bi morali zamenjati 'samo' sistem za gorivo, ki bi na mestu rezervoarja za bencin imel rezervoar za shranjevanje vodika pod tlakom.
Sam projekt nastaja v sklopu širšega sodelovanja med podjetji Kawasaki, Subaru, Toyota, Mazda in Yamaha, cilj pa je bil raziskati in razviti alternativna goriva za motorje z notranjim zgorevanjem, ki bi omogočila ogljično nevtralnost. Slednja bo po predvidevanjih dosežena do leta 2050, hkrati pa se s takšnimi motorji na vodik ne bomo rabili povsem odpovedati motorjem na notranje izgorevanje. Poleg tega so pri Mazdi že pred časom naznanili, da so se pridružili zvezi eFuel, kjer promovirajo in razvijajo obnovljiva sintetična goriva. Trenutno se inženirji ukvarjajo z izdelavo sintetiziranega goriva iz ogljika, ki ga pridobivajo iz ozračja s pomočjo ogromnih filtrov. Ogljik nato združijo z vodikom v ravno pravi mešanici, da dobi popolnoma enake lastnosti kot običajni bencin in dizel, brez vnosa novega ogljika v ozračje. Poleg tega se ukvarjajo tudi z biogorivom izdelanim iz trajnostnih surovin, kot so maščobe mikro alg in izrabljeno jedilno olje. Pozitivna lastnost tega je, da te surovine ne potrebujejo nobenega dodatnega prostora za pridelavo, kar običajno velja za biodizelska goriva.