8. del - Koper
Modri volan
Po kratkem teoretičnem delu smo hitro dobili štiri kandidate za nadaljevanje. Poznala se je sproščenost Primorcev, najhitrejši in teoretično najbolje podprt med desetimi pa je bil Michele, ki so mu sledili Luka, Žan Žak in Miha.
Naslednja naloga je bila rutinska, na ibizi so morali zamenjati letni Goodyearov avtomobilski plašč z zimskim. Kljub temu da na Primorskem niso ravno obvezni. Na hitro smo naredili eno vajo za sproščanje, nato pa se je začela borba z ventilčki in časom. Michele ni imel posebnih težav, malo je bil nervozen, ker je bil prvi, sicer pa je postavil referenčni čas, 3 minute, 7 sekund in 71 stotink. Luka, ki je bil naslednji, je bil izjemno hiter in čeprav mu nismo povedali časa, ki ga je dosegel, je vedel, da je dober. Žan Žak je imel za njim nekaj težav, ki ga k sreči niso stale veliko časa, Miha pa je bil na vrsti zadnji, ampak malo preveč nervozen in zato je naredil nekaj usodnih napak.
Prišel je trenutek resnice, sekunde so povedale svoje, napetost je naraščala, s časoma pod tremi minutami pa sta se naprej uvrstila Luka in Žan Žak, ki sta bila upravičeno vesela.
Na boljših avtomobilih se zelo redko zamenja volanska spona in včasih zdrži celotno življenjsko dobo avtomobila. Se pa vseeno menja, sploh tisti, ki pogosto grdo zapeljejo na pločnik ali robnik, jo morajo prej ali slej. Tekmovalca sta uporabila cel kup orodja, in sicer sta najprej z viličastim ključem odvila kontra-matico, nato z ragljo in nasadnim ključem odvila matico končnika, sam končnik sta snela s posebnim snemalnikom, nato s kleščami za vzmetne sponke snela objemko in vzela drugo posebno Uniorjevo orodje - namenski snemalnik. Z njim sta demontirala volansko spono in jo nadomestila z novo, za katero lahko vedno preverite cene na www.vednovredno.si.
Pred začetkom naloge smo odstranili kolo in vse pripravili, da sta imela Luka in Žan Žak popolnoma enake pogoje. Videlo se je, da sta oba finalista zelo spretna in naloga nobenemu od njiju ni predstavljala posebnih težav. Ocenili smo, da bosta za izvedbo potrebovala okoli 5 minut pa sta nas na koncu oba presenetila. Jure Kočar iz AMZS nam je razložil, da je končnik gibljivi del volana, na katerem se prej ali slej pojavi zračnost, na katero nas največkrat opozorijo na tehničnem pregledu, botruje pa tudi neenakomerni obrabi pnevmatik. To je bistven del vpetja kolesa in s tem tudi bistven del same varnosti. Z njim sta oba tekmovalca opravila zelo hitro, za njim je prišla na vrsto spona, ki pa je težko dostopna, zato potrebujemo poseben dolg snemalnik. In kot bi mignil, jo je Žan Žak zamenjal z novo, v 4 minutah in 35 sekundah.
Luka je bil za njim tako osredotočen na nalogo, da sem še sam z nervozo štel sekunde. Bil je zelo spreten, na trenutke pa je kar preveč hitel, kar se je že večkrat izkazalo za zelo tvegano, ko je tekmovalcu kos orodja ali vijak odletel po tleh in ga je potem iskal in izgubljal čas. Ampak je bila nova spona kot bi mignil nazaj v ibizi in z veliko napetostjo smo vsi pričakali rezultat. Kako sta se odrezala in kdo se bo še naprej boril za Uniorjev voziček s 330 kosi orodja, si poglejte v zgornjem videu.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!