Japonska Mazda ima za sabo bogatih 100 let obstoja, svoj prvi električni model pa so predstavili nedolgo nazaj. No, povsem prvič že pred 50 leti, tokrat pa križanec MX-30 za množice.
Test: mazda MX-30 e-skyactive GT plus - 35.290 EUR
Zakaj spet križanec, se sprašujete? Zato, ker jih tako radi kupujete. So pa navdih za oblikovanje našli v vsakdanjem življenju, zato je avto zanimiv zunaj in znotraj. Zunaj boste navdušeni nad zadnjimi vrati freestyle, ki se odpirajo nazaj in polnimi LED lučmi. Armatura znotraj precej spominja na tisto pri modelih CX-30 in 3, poleg tega pa je v notranjosti nekaj posebnih materialov, med drugim reciklirana plastika, pluta in vegansko usnje. Upravljanje s prezračevanjem je na 7-palčnem zaslonu, na enako velikem so še digitalni merilniki, serijski zaslon multimedijskega sistema pa v diagonalo meri 8,8 palca. Prtljažnik ni radodaren s prostorom, saj pogoltne samo 366 litrov, ob ozvočenju Bose še 25 litrov manj. Baterija v drobovju pogoltne 35,5 kWh elektrike, ki poganja elektromotor spredaj z močjo 107 kW (145 KM) in 271 Nm navora. Skupni doseg je dobrih 200 kilometrov, se p MX-30 do 100 km/h požene v slabih 10 sekundah in doseže elektronsko omejeno hitrost 140 km/h. Polnjenje? Na hitrih polnilnicah z močjo 50 kW se baterija napolni v dobre pol ure, sicer pa na wallboxih z močjo 6,6 kW do 80 odstotkov v treh urah. Kako so na doseg vplivale zimske temperature izveste kmalu v testu.